Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an

Publicat miercuri, 23.09.2015 16:44 de Bogdan Mirică

O publicație britanică a făcut o statistică interesantă a gazelor nocive eliberate în aer de cele 11 milioane de dieseluri măsluite de Volkswagen.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Scandalul în care este implicat Volkswagen a declanșat instant și pasiunea pentru statistică a unor publicații europene. The Guardian, unul dintre cele mai prestigioase publicații din Regatul Unit, a publicat un articol în care arată că cele 11 milioane de mașini echipate cu un soft care păcălește testele de emisii ar putea fi responsabile pentru până la un milion de tone de gaze nocive în fiecare an.

Pentru a înțelege dimensiunea acestui conglomerat nociv, publicația susține că este același nivel de noxe pe care îl emit, la un loc, stațiile de producție a curentului electric, mașinile, industria și agricultura din Marea Britanie în decursul unui an. Mai exact statistica întocmită de The Guardian arată că cele 11 milioane de mașini ar putea produce între 237.161 și 948.691 de tone NOx în fiecare an. Ca valoare de referință, cea mai mare fabrică de producție a energiei electrice din Europa de Vest, situată la Drax, în Marea Britanie, produce anual 39.000 de tone Nox.

Referindu-se strict la mașinile comercializate în Statele Unite, adică cele 482.000 de unități echipate cu softul de sabotare al testelor de emisii, The Guardian susține că acestea au eliberat între 10.392 și 41.571 de tone de gaze nocive în fiecare an. Calculul a fost făcut pe baza numărului mediu de kilometri parcurși de un șofer american. Dacă ar fi respectat normele EPA (Agenția de Mediu din Statele Unite), emisiile acestor vehicule ar fi totalizat doar 1039 de tone Nox.

Dacă în Statele Unite vehiculele diesel reprezintă doar 3% din totalul mașinilor de pasageri, în Marea Britanie procentul este mult mai mare. Profesorul Martin Williams de la King`s College din Londra, susține că în SUA efectul poluării este scăzut, însă în Marea Britanie impactul său este mai mare, având în vedere și faptul că aici, aproximativ 5800 din decesele premature sunt cauzate de emisiile dieselurilor. 

via theguardian

  • qwerty, miercuri, 23.09.2015 17:09

    Dieselgate reprezinta primul cui in cosciugul dieselelor. Este doar o chestiune de timp pana cand dieselurile vor fi dispnibile doar pe camioane, vapoare, locomotive. Stiri ca asta vor fi din ce in ce mai des intalnite: http://www.automarket.ro/stiri/francezii-vor-sa-renunte-treptat-la-diesel-uri-pentru-a-reduce-poluarea-59040.html

  • zarnesteanu, miercuri, 23.09.2015 17:45

    @qwerty, ai dreptate dar daca vor cu adevarat ca masurile sa fie eficiente, atunci ar trebui inceput exact cu astea: vapoare, camioane, termocentrale, utilaje grele, etc. Poluarea mare de aici vine. Daca VW punea uree pe diesel-ele lor nu era absolut nici o problema din punctul asta de vedere si nimeni nu se sesiza cu nimic.

  • daca, miercuri, 23.09.2015 21:05

    Daca zice cat polueaya toate cele 11 milioane de masini asta nu inseamna nimic. Interesant si important este de calculat diferenta de poluare de la cat se declara la cat este. Altfel duce lumea in eroare un titlu din asta. Asa poti zice ca toate dieselurile de pe ford focus modelul nou polueaza cat toata romania.

  • Hunter, miercuri, 23.09.2015 23:18

    Stire din categoria senzationalului de tabloid. Si nu pt ca o prezinta automarket, ci fac referire la informatia ce a fost debitata de britanici. Ce conteaza ca cele 11 milioane de modele cu motorizarea cutare, polueaza mai mult sau mai putin in functie de cum mergea softul ala. Sa fim seriosi...cele 11 milioane de masini, fabricate de prin 2009 pana acuma mai recent sunt fix pix fata de restul masinilor din lumea asta sau chiar si cele din Marea Britanie. E ca si cum ai spune ca 11 milioane de masini polueaza si restul sutelor de milioane de pe Pamant scot norisori roz pe esapament. Orice masina polueaza si daca ne uitam doar la tarile in curs de dezvoltare (china, india, rusia, tari din america latina etc), unde populatia este uriasa si destul de saraca, pai acolo vorbim de masini vechi si foarte vechi, milioanen si zeci de milioane, masini utilizate pana isi dau duhul. Pai alea nu polueaza ? In lumea asta sunt milioane de masini care din punct de vedere tehnologic sunt la nivel de anii '90, hai poate 2000. Adica sub orice motor din asta de 2.0 tdi de la vw, fabricat acuma de cativa ani, cu tehnologia actuala, fie el motor cu soft de smenozit emisiile sau nu. Nu tin partea VW, dar si britanicii astia cu studiile lor de ziar Click si Libertatea....pardon....The Sun sau ce ziare colorate mai au ei, is cam de rasul curcilor.

  • @Hunter, joi, 24.09.2015 12:37

    paia atunci hai sa renuntam la orice limita de poluare in europa si sa avem smog in orase cam cum arata in poza aia, in care apropo e ceata,sa fie ca in china, india, cred ca ar fi mai bine ptr tine, ce mai conteaza, esti in tdiu tau cu clima "de bizon", normal, te doare la baschetzii. In Europa civilizata si fumatu pe strada in multe orase este interzis,zone din orase in care masinile nu au voie sa intre, intr-acolo trebuie sa ne indreptam,nu sa luam exemplu china