Start/Stop si pentru motoarele BMW cu sase cilindri
Vanzarile in scadere ale motoarelor cu sase cilindri determina BMW sa dezvolte tehnologia Start/Stop si pe acestea.
Desi deocamdata BMW ofera tehnologia Start/Stop doar pentru motoarele sale cu patru cilindri sub egida programului EfficientDynamics, acest sistem va fi implementata si pe modelele echipate cu propulsoare cu sase cilindri.
Laureatii premiului pentru motorul anului, motoarele cu sase cilindri de la BMW, au cunoscut o scadere a vanzarilor in principal in Europa, motiv pentru care sefii BMW au decis ca pachetul Start/stop sa intre in cel mai scurt timp in dotarea tehnica a modelelor care beneficiaza de acest tip de propulsoare.
Tehnologia Start/Stop opreste motorul cand masina stationeaza la semafor sau in trafic si il reporneste instant in momentul in care ambreiajul este actionat sau pedala de acceleratie este apasata. Astfel, aceasta tehnologie ofera cea mai buna economie de combustibil pentru oras, deoarece ciclul oprit/pornit este cel mai des intalnit in orase aglomerate.
Economia de combustibil este substantiala, consumul miscorandu-se cu 4-6% pentru modelele echipate cu motoare cu patru cilindri si tehnologia Start/Stop. Se asteapta ca motoarele cu sase cilindri sa obtina cifre mai bune.
Din pacate, aceste mecanisme complexe functioneza numai cu transmisii manuale. Si cum majoritatea modelelor BMW cu motoare cu sase cilindri sunt vandute astazi cu transmisii automate, decizia BMW de pana acum de a nu propune astfel de sisteme pe aceste modele este explicabila.
Constructori de transmisii care au lucrat in trecut cu BMW, cum ar fi ZF, au pregatit deja noi versiuni ale sistemului Start/Stop care functioneaza si cu transmisiile manuale, nefiind insa anuntata o colaborare in acest sens intre BMW si un alt producator din industrie.
Nu au fost mentionate pietele pe care BMW va lansa acest sistem.
Via | MotorAuthority
Pana la urma aceasta technologie pe ce transmisii functioneaza manuale sau automate?