Stadiul celor trei giratorii suspendate care se construiesc pe Centura de Sud a Bucureștiului
Centura de Sud a Capitalei va avea nu mai puțin de trei pasaje rutiere, sub forma unor sensuri giratorii suspendate. În acest fel va putea fi ocolită și linia de cale ferată lipită de actuala centură.
Șoseaua de Centură a Bucureștiului trece de câțiva ani printr-un proces lung de modernizare. Pe lângă lucrările de lărgire a drumului, în partea de sud sunt în prezent în construcție trei pasaje rutiere, sub forma unor sensuri giratorii suspendate.
Cele trei pasaje, de la Domnești și de la intersecțiile Centurii cu Soșelele Berceni și Oltenița, sunt în plin proces de construire și au ca termen de finalizare anul 2023. Imaginile surprinse din dronă, care pot fi urmărite mai jos, arată stadiul lucrărilor.
PASAJUL DOMNEȘTI
Pasajul Domnești va avea o lungime de 536 metri, iar contractul în valoare de 91.5 milioane de lei a fost semnat în 2017. În prezent, pasajul este la un stadiu fizic de 25% și "în continuare se lucrează la relocarea utilităților, în special cele electrice, montarea grinzilor pe breteaua de coborâre spre București și la pilonii aferenți bretelelor înspre și dinspre Domnești," a explicat Asociația Construim România.
Totodată, se lucrează la realizarea celor două benzi pe sens care vor urma să treacă pe sub pasajul suspendat. În acest fel, traficul va putea fi deviat pe "noua" Centură, iar pe cea veche se vor continua lucrările.
PASAJUL BERCENI
Această porțiune de drum va include giratoriul suspendat DNCB - Șoseaua Berceni, iar centura va fi, de asemenea lărgită, la 4 benzi. Proiectul pentru sensul giratoriu și pentru cei 2.5 kilometri de drum a fost semnat în 2019, iar costul se ridică la 30.5 milioane de euro.
Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 20% și "se lucrează la canalizarea pluvială și relocarea utilităților, în special gaze și electrice. S-a început turnarea asfaltului în vederea devierii traficului pentru a putea fi atacată și porțiunea de lângă calea ferată în vedea executărilor structurilor pasajului," notează Asociația Construim România.
Muncitorii avansează cu atât mai greu cu cât au fost descoperite o linie electrică, de medie tensiune, care nu figura nicăieri, dar și o conductă de apă ce nu apărea în planuri.
PASAJ ȘOSEAUA OLTENIȚEI
Și aici centura va fi lărgită la 4 benzi pe o porțiune de 3.7 kilometri. Proiectul, care include de asemenea și un sens giratoriu suspendat, a fost semnat în 2019 și are o valoare de 35.5 milioane de euro.
Lucrările sunt în prezent la 18% și "se lucrează la canalizarea pluvială în lungul Centurii București și a Drumului Național 4, precum și la structurile aferente pasajului unde vedem progrese vizibile de la o săptămână la alta pe toate direcțiile," mai informează reprezentanții Asociației.
via Hotnews.ro
Pe cel de la DN4 se lucrează ... dar nu văd cum ar fi un giratoriu suspendat și care sunt avantajele unuia suspend fata de unul clasic