Spyker C8 Preliator, supercarul botezat după un avion de vânătoare din Primul Război Mondial
Spyker a renăscut oficial la Geneva cu supercarul C8 Preliator. Doar 50 de unități vor fi produse, toate echipate cu un motor Audi de 525 de cai putere.
După ce a încercat să salveze de la moarte Saab și era pe punctul a de a fi ea însăși trasă la fund de dificultățile financiare apărute, compania olandeză Spyker a revenit oficial la Salonul Auto de la Geneva.
FEATURE: Istoria Spyker sau cum să renaşti din cenuşă
Producătorul de nișă, care și-a dedicat existența recentă construcției de supercaruri exclusiviste, încearcă să revină într-un segment dominat de nume mari cum sunt Ferrari, Mclaren, Lamborghini și Bugatti, cu noul C8 Preliator, o continuare a modelului de acum câțiva ani. Este însă vorba despre o continuare cât se poate de contemporană, cu un design nou și performanțe adaptate la noile cerințe ale publicului.
Spyker C8 Preliator folosește același motor V8 de 4.2 litri, împrumutat încă din anul 2000 de la Audi pentru lansarea primului C8. Acum, unitatea a fost revizuită și reușește să livreze 525 de cai putere la 6800 de rotații și un cuplu motor de 600 Nm, livrat între 3500 și 7000 rpm. Așadar un bagaj de resurse demn de un supercar actual.
Prin urmare, și performanțele vor fi cât se poate de contemporane: accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în doar 3.7 secunde, un timp mai bun decât al noului Aston Martin DB11. Viteza maximă este și ea demnă de acest segment al premianților: 323 de km/h.
Performanțele au fost posibile mulțumită masei destul de reduse, supercarul fiind construit pe o structură din aluminiu. Prin urmare, masa totală ajunge la numai 1305 kilograme. Din punct de vedere mecanic, Spyker C8 Preliator beneficiază de o suspensie construită de Lotus, o direcție asistată hidraulic, un diferențial Drexler cu alunecare limitată și un set de frâne cu discuri de 350 mm pe față, furnizate de AP. Transmisia poate fi manuală Getrag sau automată cu șase rapoarte de la ZF.
Pe lângă designul exterior futurist, cu uși cu deschidere verticală, stopuri LED rotunde și evacuare din inox, Spyker C8 Preliator beneficiază și de un interior în care abundă aluminiul și detaliile rafinate. Clienții vor avea la dispoziție 14 tipuri de piele și își pot alege nuanța preferată.
De producția noului Spyker C8 Preliator se va ocupa noua uzină deschisă de constructorul olandez în Coventry, Marea Britanie. Aici mai rămân de produs cinci exemplare ale vechiului Aileron, după care sunt așteptate a fi asamblate manual toate cele 50 de exemplare Preliator. Președintele companiei a declarat că nu vor exista mai multe unități pentru a asigura exclusivitatea.
Numele Preliator a fost ales pentru a onora un vechi avion de vânătoare pe care compania l-a produs în timpul Primului Război Mondial. De aici și influențele lumii aviatice, cum ar fi acoperișul transparent sub formă de cockpit și gurile de ventilație de la interior.
ca si la Chiron atentia la detaliu frizeaza obsesia....imi place ceea ce vad :) oricum bordul ala cu multitudinea de butoane... https://www.youtube.com/watch?v=Rtog93HyR3k