Sportiva dezvoltată de BMW alături de Toyota va fi prezentată în toamnă

Publicat miercuri, 22.05.2013 11:21 de Bogdan Mirică

BMW şi Toyota lucrează în prezent la un model sportiv ce îşi va face loc pe piaţă la sfârşitul acestui an. Propulsia sa va fi una alternativă, iar caroseria va fi aşezată pe o platformă împrumutată de la Toyota GT86.

BMW şi Toyota au semnat un parteneriat complex la sfârşitul anului 2011. La început, acesta prevedea o colaborare în domeniul soluţiilor de propulsie, fie ele convenţionale, fie alternative. La începutul acestui an însă, în ianuarie mai exact, BMW şi Toyota au anunţat că vor lucra împreună la dezvoltarea unui model sportiv.

Potrivit unor surse neoficiale, la momentul anunţului, cele două companii desfăşuraseră deja mai multe studii de fezabilitate pentru a verifica posibilitatea de a lansa în serie un asemenea produs. Mai mult decât atât, dezvoltarea fusese şi ea demarată.

Akio Toyoda, şeful Toyota, oferise undă verde proiectului, aşa cum făcuse şi cu alte modele sportive: Lexus LFA şi GT86. Proiectul îi fusese deja încredinţat lui Tetsuya Tada, inginerul şef care a supervizat şi elaborarea actualului GT86.

În ultimul an, el a făcut mai multe vizite la sediul BMW din Munchen, unde a pus la punct detaliile viitorului model cu omologii săi germani. Având în vedere legăturile sale cu vechiul proiect, ne putem aştepta ca viitorul model sportiv să împrumute platforma lui GT86 şi o unitate cu patru cilindri în linie de la BMW. Aceasta din urmă ar putea fi folosită pentru propulsia axei spate, în vreme ce o serie de motoare electrice ar trebui să asigure tracţiune pentru roţile din faţă.

Deşi vor avea aceeaşi arhitectură şi acelaşi ansamblu de propulsie, cele două modele sportive Toyota şi BMW îşi propun să ofere caroserii complet diferite. Exemplul înrudirii estetice a fraţilor GT86 şi Subaru BRZ nu va fi urmat.

Un prim contact cu rodul colaborării dintre cele două companii este programat spre sfârşitul acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo.

  • Lache, miercuri, 22.05.2013 11:44

    Ironia soartei .Aici pe automarket,este un adevarat razboi intre Toyota si bmw,iar in realitate cei doi producatori lucreaza impreuna.Or sa vina unii si or sa zica ca unul s-a rugat in genunchi pt.tehnologia avansata.Sau celalt s-a rugat.Ce de discutii vor fi.Ca in curtea gradinitei.Vor participa si cei 2 de la cresa. Sa va vad acum!

  • besche, miercuri, 22.05.2013 12:08

    Daca si componentele electrice-electronice vor fi tot de la Toyota,cred ca va apare masina ideala,BMW avand destule probleme legate de fiabilitate la partea electrica

  • Misha, miercuri, 22.05.2013 14:04

    Aceasta colaborare, oricat de benefica pentru ambii producatori ar fi, oricat de profitabila s-ar dovedi si oricat de multe premii ar lua produsul ce se va naste in cadrul ei, nu va reusi niciodata sa rezolve cea mai mare problema a lumii auto din spatiul olto-damboviteano-siretic! Si anume mare disputa intre fanii marcilor japoneze si cei ai celor nemtesti! Aceasta se va muta de la intrebari stupide de genul "care marca e mai fiabila", la unele subtile si profunde. Ma gandesc cu groaza cum Mafia si Zarnasteanu vor argumenta cu intelepciunea ce-i caracterizeaza, daca punctul slab al acestei masini va fi bujia nemteasca sau sasiul japonez!

  • LR, miercuri, 22.05.2013 14:08

    Dupa descrierea din articol, cred ca aceste modele vor avea o distributie a maselor nu tocmai perfecta. Daca "o serie de motoare electrice ar trebui să asigure tracţiune pentru roţile din faţă", iar "unitatea cu patru cilindri în linie de la BMW" "ar putea fi folosită pentru propulsia axei spate", atunci ar fi de preferat ca aceasta unitate sa fie amplasata central spate, impreuna cu setul de acumulatori. Parerea mea.

  • Mafia, miercuri, 22.05.2013 18:08

    Si uite asa, Toyota pune pe picior bun brandul din Munchen. Daca nu erau ei, si azi nemtii tanjeau dupa tehnologia spra-avansat hybrid, care este cea mai buna din toate timpurile. Cat despre modelul sportiv, atata timp cat va fi produs in stilul japonez ( la standarde exigente si ridicate ) nu imi fac probleme de fiabilitate .

  • yoyo@Mafia, miercuri, 22.05.2013 21:03

    tu fa-ti probleme de ochelarii aia de cal si lasa masinile pt moment!

  • Lache, miercuri, 22.05.2013 21:35

    Exact cum am spus.Deja a aparut papitzoiul sa spuna ca datorita toiota,bmw scoate capul in lumea .....Bla,bla,bla .Zarnesteanu este de 100 de ori mai intelligent decat asta.Asta este exact ca un fruntas in armata.Acolo isi arata muschii,pt ca are tresele pe umar,iar in viata civila este un nimeni.

  • Mafia, miercuri, 22.05.2013 21:39

    Eu cred ca esti paralel cu '' lumea auto '' , nu stii nici macar care-i cel mai bun. Prima masina din lume care a traversat Polul Nord magnetic a fost o Toyota. Prima masina din lume care a traversat desertul nisipos pe o vreme torida a fost o Toyota. Prima masina din toate timpurile a carei rezistenta nu a cedat la teste extrem de exigente in conditii extreme de drum si de vreme a fost o Toyota, prima masina de serie din lume cu propulsie hybrid a fost o Toyota....alceva mai vrei ?

  • Lache, miercuri, 22.05.2013 21:57

    Asa este.In al doilea razboi mondial,in desertul African,si aliatii si germanii se deplasau prin desert pe o vreme torida cu toyote.Toyota aia cu traversarea polului magnetic(asa cum spui tu) a fost modificata in totalitate de catre finlandezi.De obicei,deserturile sunt nisipoase,dar tu trebuie sa-i dai cu pleonasmul.Stii ce-i ala? De data asta ai zis-o bine cu priusul fiind prima masina de serie care a folosit tehnologia hybrid.Pana acum ziceai ca ei l-au inventat.Cred ca te dai pe brazda.Exista oare o mica speranta?

  • AndreiRN, miercuri, 22.05.2013 23:00

    Va fi o combinatie foarte reusita. Dupa 5 ani cat tine un motor BMW masina va continua sa functioneze inca 20 cu tratiunea electrica de la Toyota.

  • yoyo@mafia, joi, 23.05.2013 00:37

    nu ms pt ca toate astea vin de la un retardat! Si liste din astea de inventii are fiecare producator insa tu esti limitat si nu poti intelege ca Mercedes are cele mai multe patente. Uite pt mintea ta o lista gasita la prima cautare de expl pt BMW: 2005 Active Suspension 7 Series 2005 Active Streering BMW 7 Series 2004 Adaptive Headlight Control BMW 7 Series 2004 Adaptive Brake Light Control BMW 7 Series 1998 Anti-theft glass in series BMW 7 Series 1998 Water-cooled generator BMW 5/7 Series V8/12 1998 Tire pressure warning system (large series) BMW except 3 Series 1998 Personalized central locking system BMW 3 Series 1998 Head exchanger transmission oil/cooling circuit BMW 5/7 Series V8/V12 1998 Cornering Brake Control (CBC) BMW 3 Series 1998 Active seat BMW 7 Series 1997 Water-repellent windscreen BMW 8 Series 1997 Short-circuit prevention in case of crash BMW 1997 ITS airbag for the head BMW 7 Series 1997 Hill Descent Control (HDC) Land Rover Freelander 1996 Sequential M transmission BMW M3 1996 Bi-Xenon Headlights BMW 750i 1995 Natural gas propulsion BMW 316g/518g 1994 Navigation system BMW 750i 1994 Four-channel anti-lock braking for four-wheel drive Range Rover 1994 Seat sensor for passenger airbag BMW 7 Series 1992 Continuously variable valve control BMW M3 1991 Park Distance Control (PDC) BMW 750i 1991 Xenon-discharge headlights BMW 7 Series 1987 Electronic injection control for diesel engines BMW 324td 1986 Metal catalysts BMW Alpina B7 1986 Double ellipsoid headlights BMW 735i 1981 Service interval indicator BMW 5 Series 1980 On-board computer (OBC) BMW 745i 1979 Digital Motor Electronics (DME) BMW 732i 1978 Catalytic converter BMW 528i (USA) 1977 Electronic speedometer BMW 7 Series 1976 Malfunction display (Check Control) BMW 630 CS 1968 Level control system BMW 2800 1959 Disc brakes BMW 502 saloon

  • yoyo@mafia, joi, 23.05.2013 00:39

    p.s Tesla nu foloseste hybrid ...ei sunt deja electrici :)) owned! :))

  • xxx, joi, 23.05.2013 11:06

    aștept sa vad cu cine va colabora Honda.