Sport pentru Touareg: versiunea R50
Touareg R50 este al treilea venit in gama "R" de la Volkswagen, dupa Golf R32 si Passat R36.
Chiar daca SIAB-ul se afla in plina desfasurare la Otopeni, industria auto mondiala isi vede de drum si prezinta concepte si modele noi care nu pot scapa vigilentei noastre. Iesim astfel de sub cupola SIAB, in care am intrat incepand de ieri, si trecem in Germania, unde Volkswagen a prezentat ultima aparitie in gama sportiva R. Ma rog, este putin fortat sa spunem asta din moment ce noua varianta va fi prezentata oficial de abia la Salonul Auto de la Sydney, care va avea loc saptamana viitoare in Australia.
Dupa Golf R32 si Passat R36, modelul care urmeaza sa primeasca cunoscutul logo R pe caroserie este Touareg. Acesta va beneficia de o versiune R50 care se va bate pe piata cu Porsche Cayenne Turbo, Mercedes M-Klasse AMG si BMW X5 4.8 litri.
In pachetul R intra atat modificari stilistice cat si tehnice. Primele reprezinta unele dintre cele mai subtile schimbari estetice pe un astfel de model de performanta, cu jante simple dar evident de top si cu spoilere modificate usor. Sub capota, cei care vor opta pentru Toaureg R50 vor beneficia de aportul dinamic al clasicului motorului V10 de 5.0 litri (initial 313 CP si 750 Nm), care va fi insa "radical imbunatatit", cum spune VW in precomunicatul de presa.