Speedart şi 9ff, doi tuneri din Germania, au solicitat insolvenţa
După Wiesmann şi Gumpert, alte două nume mari din lumea auto germană au solicitat insolvenţa în instanţă. Vorbim despre Speedart şi 9ff, doi tuneri specializaţi în marca Porsche.
Doi tuneri specializaţi în modificarea modelelor Porsche au probleme financiare şi au solicitat în instanţă insolvenţa. Vorbim despre germanii de la 9ff şi de la SpeedArt, ambele case de tuning solicitând procedura în urmă cu aproape două săptămâni. Cei de la 9ff au solicitat insolvenţa la Tribunalul districtului Dortmund, iar avocaţii celor de la SpeedArt au apelat la Tribunalul din districtul Ludwigsburg. Detaliile despre cele două companii sunt puţine, dar acestea au în faţă mai multe posibilităţi, un potenţial investitor având ocazia de a salva cele două case de tuning în momentul în care acestea vor fi oferite spre vânzare.
Reprezentanţii celor două case de tuning s-au ferit să facă declaraţii privind solicitările lor din instanţă, existând mai multe posibilităţi care ar fi putut să ducă la această situaţia. Cea mai probabilă, însă, este legată de imposibilitatea efectuării unor plăţi pentru furnizorii acestora. Anul 2013 nu a fost favorabil nici pentru mărcile Gumpert sau Wiesmann, ambele solicitănd insolvenţa în instanţă. Spre deosebire de Gumpert şi Wiessmann, 9ff şi SpeedArt nu ofereau vehicule dezvoltate in-house, cele două case de tuning fiind axate pe modificarea creaţiilor Porsche.
Dacă numele 9ff şi SpeedArt vor dispărea de pe piaţă, lumea auto va fi cu cinci nume mai săracă, după dispariţia Wiesmann şi Gumpert. Toate numele de mai sus au trecut, în ultimele 12 luni, prin procedura de insolvenţă, iar producţia de automobile noi nu mai este o prioritate pentru conducerea niciunei companii din cele de mai sus, totul din raţiuni economice. Nu este clar dacă lipsa de succes a celor de la 9ff şi SpeedArt este o cauză a crizei financiare şi a instabilităţii economice care a urmat sau dacă aceasta vine pe fondul ofertei generoase de tuning pentru marca Porsche.
Via Worldcarfans
Insolvenţă în Germania?! Pare un coşmar suprarealist...Aşa ceva lovea cea mai puternică naţie europeană doar după primul război mondial. Miroase a recrudescenţă a fascismului german? În Vechiul Testament, se prevesteşte că, la sfârşitul lumii, două naţiuni, "Gomer" şi "Roş", îşi vor îndrepta privirile hulpave către prosperitatea înfloritoarea a "smochinului care rodeşte din nou", Israel. Din câte ştiu eu, la nivel politic, relaţiile ruso-germane sunt mai solide ca niciodată. S-ar putea alătura şi Franţa, care deja slobozeşte greţuri pe faţă la adresa SUA, aliata cea mai de nădejde a...Israelului. Mă întrebaţi ce legătura au toate astea cu maşinile? Au! Eu cred că producătorii europeni mint de sting anunţând o lansare masivă de modele în următorii ani (s-au înmulţit ştirile de acest gen, nu?). De fapt, nu vor să-şi panicheze clienţii, inclusiv pe cei potenţiali, fiind "în găleată" ca stare economică (deocamdată, dispar firmele "mici"). Piaţa pare să se scufunde rău, instalându-se o suprasaturaţie...De aceea, ei aleg să trăncănească preponderent despre motoraşe accesibile "oricărui buzunar" şi creaţii electrice care nu-ţi cer decât o amărâtă de priză, iar pentru masa imensă de comozi, propaganda devine persuasivă avansând tentaţia monumentului high-tech care "se conduce singur, nu trebuie să faci tu nimic"...Vai de noi toţi; vom fi ca bietele frunze în bătaia...taifunului.