Sonata, Volt şi Leaf luptă pentru titlul "Maşina anului în America de Nord"
Hyundai Sonata, Chevrolet Volt şi Nissan Leaf sunt cei trei finalişti ai concursului "Maşina anului în America de Nord". Câştigătorul va fi anunţat oficial în 10 ianuarie 2011.
Salonul Auto de la Detroit, aşteptat să îşi deschidă porţile luna viitoare, va marca şi desemnarea unui nou câştigător al titlului "Maşina anului în America de Nord". Organizatorii competiţiei au publicat deja numele celor trei finalişti, marea finală urmând să se dispute între Nissan Leaf, Chevrolet Volt şi Hyundai Sonata.
Volt şi Leaf sunt primele modele ecologice destinate comercializării în masă, ambii candidaţi fiind deja recompensaţi cu numeroase premii. Mai mult decât atât, Leaf vine deja cu titlul "Maşina anului în Europa", distincţie care va atârna probabil destul de greu în cadrul competiţiei.
Hyundai pare a fi candidatul tradiţional, care nu se poate baza pe eticheta verde pentru a impresiona membrii juriului. Coreeanul mizează însă pe confortul interior, pe manevrabilitatea apreciată deja de jurnalişti şi pe calitatea materialelor pe care le oferă. Dacă va reuşi să învingă Volt şi Leaf, Sonata va aduce al doilea titlu "Maşina anului în America de Nord" în vitrina coreenilor, care s-au mai bucurat de distincţie cu Genesis.
Juriul este alcătuit din 50 de jurnalişti americani şi canadieni, care vor oferi verdictul lor final în data de 10 ianuarie.
via | cnn
-
BaditzaEX, vineri, 17.12.2010 16:50@McLaren
normal ca Volt, la cat de patrioti sunt americani...;), cu taxa de poluare au facut la fel, cu toate ca Volt e hibrid nu electric , platesti aceeasi taxa ca si pt unul electric. deci unde este concurenta loiala, aceleasi drepturi pt toti si bla-bla-bla....
-
Thor, vineri, 17.12.2010 17:40electric toata ziua
Volt e electric, trebuie doar sa citesti definitia. "An electric car is a plug-in battery powered automobile which is propelled by electric motor(s)." http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car
-
mircea, vineri, 17.12.2010 17:51@Thor
Chevrolet Volt este un model cu propulsie hibridă de tip serie. Are un motor pe benzină care funcţionează la nevoie pentru a extinde autonomia modelului american.
-
Thor, vineri, 17.12.2010 18:10
Iar nu intelegi. De exmplu: Tu te numesti Mircea, baiat/barbat dar esti si om in acelasi timp. Deci, Volt est un automobil electric, cu propulsie hibridă de tip serie.
-
gelu, vineri, 17.12.2010 18:26@iar nu intelegi
nu e FULL-electric poti fi om dar poti fi si animal de ultima speta cand lovesti un copil deci nu esti Full-om :D Posibil sa castige...Leaf. As rade si cu partea dorsala de bastinasii carpato-danubiano-pontico-petroliferi
-
hill, vineri, 17.12.2010 19:18electric..
volt este full-electric!!!! motorul pe benzina intervine doar pentru a incarca bateriile! Oricum Volt arata mai bine decat cizma aia de nissan leaf.
-
gelu, vineri, 17.12.2010 19:44nope :D
nu, nu este :D D:D :D si volt arata ca o cizma, dar asta nu-l face pe volt mai full-electric. PUNCT
-
gelu, vineri, 17.12.2010 19:59erata
leaf arata ca o cizma volt e neastepat de bine desenat
-
Thor, vineri, 17.12.2010 22:03hai sa lamurim
Volt e un automobil electric, pentru ca respecta definitia masinii electrice. Adica sa aiba cel putin un motor electric si sa miste cu ajutorul acestuia. Daca curentul electric care alimenteaza acel motor electric vine numai de la baterii (full electric), de la o gasca de pitici care pedeleaza biciclete cu dinam in portbagaj, de la o centrala hidroelectrica din torpedou sau de la un motor pe benzina care functioneaz pe post de generator ------- e cu totul alta discutie.
-
Alin, vineri, 17.12.2010 22:09
Locul 1 : Chevrolet Volt e o idee foarte buna si cu putin noroc, o sa scoata chestia oribila numita Prius de pe piata. Locul 2 :Hyundai Sonata reprezinta un mare pas inainte pentru coreeni. Mai ales cu fantasticul motor Theta II 2.0 Turbo cu injectie directa si 274CP, frate cu motorul de la Mitsubishi Evo X, totul la 24.000$ in SUA (cam 18.000€). Sper ca Hyundai sa ia decizia inteleapta si sa importe Sonata din SUA in Europa, alaturi de sora Kia Optima.
-
gelu, sâmbătă, 18.12.2010 09:57@thor... it's elementary dear watson
definitia aia ai scos-o matale, nu-i asa? http://www.answers.com/topic/electric-car-mechanical-engineering sa zicem ca e cum spui tu, dar nu e pacat sa traiesti in eroare? orice kkt cu motor clasic de 400CP si cu o fishfirica de 20Kw in acceptiunea ta devine electrical car! Vezi si: http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/hibridul-impozitul-si-bogatii/ or http://www.automarket.ro/stiri/impozitul-pentru-masinile-hibride-si-electrice-ar-putea-scadea-cu-95-35220.html eu am incheiat aici. Contradictia nu-si are rostul, anyway.
-
vxf, sâmbătă, 18.12.2010 10:14USA
Eu le-as da premiul de poporul anului americanilor daca ar semna tratatul de la Kyoto , acolo se produce grosul poluarii nu pe sosele .
-
gelu, duminică, 19.12.2010 10:39scuze!
imi cer scuze pentru prostiile pe care le-am spus!! cateodata mai visez motoare de 400 cp si balmajesc ca nataraul. Oricum Volt e full-electric si sigur va iesi pe primul loc! va pup....
-
gelu, duminică, 19.12.2010 13:44@gelu
te-a facut mamitza ta cu nimeni si nu te regasesti?
-
mai copii..., duminică, 19.12.2010 19:49dupa ce va schimbati pampersul cititi asta
Nissan Leaf are reale sanse de castig! De ce? Pentru ca sunt prea multe lucruri pe care Nissan Leaf le bifeaza si care conteaza pt nord americani. 1. In SUA Nissan Leaf valoreaza 25.000$, iar Chevrolet Volt costa 32.500$ 2. Nissan Leaf e mai avansat tehnologic in privinta bateriilor (are multe descoperiri in domeniu) decat Chevrolet Volt, 3. Nissan Leaf "consuma" mai putin decat Volt pt ca nu foloseste motor cu ardere interna. Un "full" pt Leaf ii costa pe americani mai putin de 3$. Adica 3$ la 160 km. 4.Nissan Leaf are emisii zero, pe cand Volt nu se poate lauda cu asa ceva. Asta conteaza pt americani. Si cu tot patriotismul lor americanii recunosc ca Nissan Leaf e cea mai eficienta masina compacta. Oricum un cuvant important il vor avea si canadienii. De aceea cred ca Nissan Leaf va castiga. http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-a-fost-clasificata-ca-fiind-cea-mai-eficienta-masina-compacta-34746.html
-
Thor, duminică, 19.12.2010 20:47@mai copile
"2. Nissan Leaf e mai avansat tehnologic in privinta bateriilor (are multe descoperiri in domeniu) decat Chevrolet Volt" Hai daca esti meserias nominalizeaza-mi doua dintre ele ? De fapt este invers, Leaf e blocat in epoca de piatra, fapt confirmat si de seful de la Tesla, tatici in domeniu. Toyota a cerut ajutorul Tesla pentru urmatorul RAV electric. Leaf isi raceste/inclazeste bateriile cu aer, soultie evitata de multi, inclusiv Audi. Bateriile racite cu lichid, o solutie adoptata de toata lumea care nu vrea sa dea tepe consumatorului final in privinta durabilitatii si fiabilitatii bateriilor. http://www.automarket.ro/stiri/seful-tesla-bateriile-lui-nissan-leaf-sunt-primitive-32377.html Nu are cum sa consume Volt mai mult ca Leaf atat timp cat merge in modul electric. Dar ce face Leaf dupa ce si-a terminat bateriile, ii explici tu americanului ca nu poate sa ajunga de la Boston la NY decat in cateva zile ?
-
2pac, duminică, 19.12.2010 22:28volt is the best!
crezi prost mai flacau!!! Auzi,americanii recunosc ca nissan leaf e mai bun!! Ce gluma!!!!!! Volt o sa castige sigur.
-
io, marţi, 21.12.2010 11:46@Thor - esti incompetent
Americanul care cumpara o asemenea masina nu are nevoie "sa ajunga de la Boston la NY" cu Nissan Leaf, pt ca are in garaj una, daca nu chiar mai multe masini care sa faca acest lucru. Nu! Americanii isi indreapta simpatia care o masina care ii ajuta sa circule ieftin si curat in oras. O masina care ii lasa cu constiinta impacata. Si faptul ca Nissan Leaf e mai avansat n-o spun eu, ci alti specialisti: http://www.theatlantic.com/business/archive/2010/03/will-nissan-leaf-chevys-volt-in-the-dust/38210/ Ce spune "seful" Tesla e normal intr-un mediu concurential in care Nissan Leaf e perceput ca o amenintare la ingamfarea tipic americana.
-
@thor, duminică, 26.12.2010 03:15
Nissan ofera 8 ani garantie pt baterii asa ca nu mai abera. Ai dat chix punand la indoiala fiabilitatea marcii, in conditiile in care japonezii sunt prezenti in toate topurile de fiabilitate , nu germanii sau americanii
Citeste si
-
PREMII AUTO | marţi, 26 iunieJD Power: Lexus este cel mai apreciat brand după cumpărare în SUA”Studiul iniţial al calităţii” publicat şi anul acesta de JD Power în SUA arată că proprietarii modelelor Lexus, Jaguar şi Porsche sunt cei mai mulţumiţi de maşinile lor în primele 90 de zile de la cumpărare. Citeste tot
-
PREMII AUTO | joi, 7 iunieJD Power Germania: Mercedes-Benz bate Toyota şi MitsubishiStudiul JD Power desfăşurat în Germania în acest an a scos la iveală faptul că Mercedes-Benz este în topul satisfacţiei clienţilor. Marca germană este urmat de Toyota şi Mitsubishi. Citeste tot
-
PREMII AUTO | luni, 21 maiFerrari P4/5 Competizione este a doua cea mai rapidă maşină pe NurburgringFerrari P 4/5 Competizione a devenit a doua cea mai rapidă maşină derivată dintr-un automobil de serie pe circuitul de la Nurburgring. Modelul italian a parcurs cei 22 de kilometri în doar 6 minute şi 51 de secunde. Citeste tot
-
PREMII AUTO | marţi, 17 aprilieOFICIAL: Range Rover Evoque este Maşina Anului pentru FemeiCele 17 membre ale juriului Maşina Anului pentru Femei (Women's World Car of the Year) au decis: Range Rover Evoque este câştigătorul ediţiei 2012. Citeste tot
-
PREMII AUTO | vineri, 6 aprilieOFICIAL: Volkswagen Up! a câştigat World Car of the Year 2012Cei 65 de membri ai juriului World Car of the Year au decis: Volkswagen Up! este maşina care câştigă premiul în 2012. La categoria performanţe a câştigat Porsche 911, iar cel mai bun design a fost luat de Range Rover Evoque. Citeste tot
...Volt. Cu o mila in fata ca sa zic asa. Locul 2 Leaf Locul 3 Sonata. Si eu astept noua Sonata in RO. Chiar e misto.