Smart caută parteneri noi pentru dezvoltarea succesorului lui ForTwo
Compania de mașini de oraș Smart este în căutare de parteneri noi pentru dezvoltarea urmașului modelului ForTwo, care a ieșit recent din producție. Constructorul german va trebui să creeze o platformă nouă, însă are nevoie de parteneri noi pentru a împărți costurile de dezvoltare.
În 28 martie a fost produs ultimul exemplar Smart ForTwo, la fosta uzină Mercedes-Benz din orașul Hambach, în Franța. Astfel, a luat sfârșit o producție care a durat 26 de ani. În schimb, constructorul german are în plan să lanseze în viitorul apropiat un succesor pentru ForTwo, care ar putea să fie botezat #2.
Însă, din cauza unor circumstanțe nefavorabile mărcii, lansarea succesorului lui ForTwo rămâne incertă. Într-o conferință video recentă, Dirk Adelmann, CEO-ul filialei europene a mărcii germane, a anunțat că Smart este în căutare de parteneri noi pentru dezvoltarea unui viitor model de oraș.
„Acum două luni, am început să lucrăm la o platformă nouă dedicată, care să stea la baza unui viitor Smart de oraș cu două locuri, însă avem nevoie de parteneri pentru a-i face fezabil cazul său de afaceri”, a declarat Adelmann.
În tot acest timp, Smart a căutat o platformă existentă care să poată fi adaptată unei mașini de oraș cu o lungime cuprinsă între 2.7 și 2.8 metri. Cu toate acestea, Smart nu vrea ca viitorul model să compromită nivelul de siguranță și nici senzația de mașină premium. Până acum, Smart nu a găsit o astfel de platformă, ceea ce înseamnă că va trebui să dezvolte una nouă de la zero.
„Vrem să avem în continuare un scor de 4 sau 5 stele la testele Euro NCAP, să păstrăm sistemele de asistență avansate, așa cum e cazul la modelele #1 și #3 și să avem o autonomie decentă. Cu siguranță că va trebui să dezvoltăm o platformă pentru că, din păcate, ceea ce căutăm nu există”, a mai adăugat Adelmann.
În februarie, Smart a început să lucreze de unul singur la o nouă platformă dedicată, numită Electric Compact Architecture (ECA). Astfel, noua platformă va fi deținută și dezvoltată în totalitate de marca germană, dacă aceasta va fi aprobată pentru producție.
În prezent, celelalte două modele, #1 și #3, sunt bazate pe arhitectura SEA, dezvoltată de Geely. Compania chineză deține marca Smart în proporție de 50%, iar cealaltă jumătate este deținută de Grupul Mercedes-Benz.
Cât despre modelul ForTwo, acesta a fost lansat pentru prima dată în 1998, fiind primul model al mărcii. Acesta a primit generații noi în 2006 și în 2014. În primele două luni din 2024, Smart ForTwo a fost cel mai bine vândut model, cu 2022 de exemplare vândute, o creștere de 28% față de aceeași perioadă din 2023. Acesta a fost urmat de #1, vândut în 1856 de unități, în timp ce #3 s-a vândut în doar 655 de bucăți în primele două luni.
De ce?! Geely care fabrica celelalte modele nu se baga?! Masina chinezeasca vanduta la bombalaii de europeni la suprapret. Dar nah, s-a identificat ca majoritatea au IQ sub 90 din moment ce iphone se vinde in draci, toti posesorii dovedesc ca teapa merge la greu in vest.