Slovacia: Volkswagen a atins cota de producţie pentru întregul an 2011 în doar şase luni
În timp ce alţi constructori încearcă să-şi tempereze producţia la fabricile din Europa, Volkswagen a dublat cadenţa la uzina din Slovacia şi a depăşit cota de producţie pe întregul an precedent în doar şase luni.
Volkswagen a reuşit să atingă numărul de unităţi produse în 2011 de uzina sa din Slovacia în doar şase luni, anunţă Reuters. Fabrica Volkswagen din Bratislava a produs peste 209.400 unităţi în primele şase luni ale anului curent, în comparaţie cu cele 210.411 produse în întregul an 2011. Uzina produce modelele Volkswagen Touareg, Audi Q7, componente ale lui Porsche Cayenne şi noul Volkswagen Up!. Dintre acestea, Up!a ieşit în evidenţă la capitolul volum, cu toate că SUV-urile au realizat o cotă de 56% din întregul volum de producţie.
Producţia la uzina Volkswagen din Slovacia a fost mărită cu 45.6 procente în 2011, iar nemţii pregăteau dublarea cotei de producţie în decursul anului curent. Nemţii vor să investească încă 1.5 miliarde de euro în Slovacia până în 2016, iar investiţia este relevată şi de creşterea semnificativă a producţiei într-o scurtă perioadă de timp. Între timp, constructorii de automobile care au fabrici pe piaţa din Europa întâmpină probleme cu atingerea unui raport corect între vânzări, stocuri şi producţie, care le aduce pierderi semnificative, situaţie care li se aplică în mod special mărcilor de volum.
Volkswagen este unul dintre cei trei mari exportatori din Slovacia, alături de Kia Motors şi PSA Peugeot-Citroen. Cele trei consorţii străine susţin serios economia Slovaciei, doar uzina celor de la Volkswagen având venituri de 3.44 miliarde de euro în prima jumătate a anului. Nemţii plănuiesc să dubleze producţia şi în cea de-a doua jumătate a anului, dar monitorizează piaţa cu atenţie pentru a observa dacă va fi necesar acest lucru.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
Giga Motors, miercuri, 05.09.2012 13:37
Cred ca trebuie sa fim de acord sa introducem in traficul nostru verbal obisnuit sintagma de "imperialism auto".........Iata ca, desi Hitler a esuat in tentativa lui strasnica de a cuceri "spatiu vital", urmasii lui pe linie auto au pus gheara pe mapamond si il sufoca efectiv.......Culmea este ca nazistii au incercat cu forta, desconsiderand vointa popoarelor, dar VAG-istii au ajuns puternici pentru ca lumea ii doreste din proprie initiativa !? S-a dovedit ca motoarele pot fi mai convingatoare decat armele. Expansiunea economica face mai multe ravagii decat cea militara.......... In ceea ce priveste cancerul redundant VAG, eu nu pot sa le numesc masini......ci ma opresc la expresia sugestiva "sasiuri miscatoare". Sau poate "musuroaie de furnici de plastic-carbon". Parca mai multa demnitate gasesti in curtea lui Daimler sau a lui BMW Group. Dar acest aspect nu prea conteaza in ziua de azi, nu? Oricum, ma bucur ca, de exemplu, BMW M5 ii da cu tifla lui Audi RS6. Mai puternic, mai rezistent, mai manevrabil, mai frumos! Personal, imi doresc ca GM sa fie mai departe alternativa de baza contra hitleristilor automobilistici si sa puna la cale un plan viabil de contracarare comerciala a ofensivei non-calitatii macar in SUA si China, daca pe taram european nu se poate........Disciplina, constiinciozitatea, abundenta si profitabilitatea nu coincid neaparat cu calitatea, stilul, clasa si......fiabilitatea! Enunt valabil si in cazul VAG-ului asiatic, Hyundai Group.
-
gelu, miercuri, 05.09.2012 14:14
@GM.. alaturarea nazismului cu zona auto, chiar si ca simplu exercitiu de imaginatie mi se pare de o stupizenie absoluta. Nu inteleg de ce VAG=nazism si nu si BMW. Macar (virgula) ca cele doua companii au colaborat strans cu acel regim
-
dan_grc, miercuri, 05.09.2012 14:37
Da, alaturarea lui Hitler sau a nazistilor alaturi de anumite marci e o tampenie, ca marca X a fost infiintata la ordinul lui Hitler, ca alta a sponsorizat acu 70 de ani pe nazisti...ce treaba au toate astea? Pai pe imparatul Japoniei din aceeasi perioada care s-a aliat cu Germania la cucerirea lumii dc nu-l pomeniti? Daca sapati descoperiti ca Honda sau Mitsubishi au construiti si ceva motoare de avioane cu care s-au mitraliat niste americani, americanii au lansat 2 bombe nucleare Japoniei si tot asa, ce legatura au toate astea cu fenomenul auto din prezent? Marile puteri tot timpul sunt intr-o ofensiva, ba prin razboaie clasice ba prin cele economice, cei care visati la armonie si buna intelegere mondiala visati in continuare. VAG este in ofensiva de cucerire a pietei auto, dar nu sunt toate marile grupuri? @Giga Motors, da Toyota nu ofera " musuroaie de furnici din plastic"? Cu deosebirea ca le mai pun niste baterii, si tot asa.
-
Giga Motors, miercuri, 05.09.2012 14:43
@gelu, modul de a elabora strategia de bataie comporta niste similitudini.......Nazistii isi propuneau sa copleseasca lumea prin numarul excesiv de oameni, arme si aplicatii tehnologice dintre cele mai noi. VAG pune accent tot pe hiperfluu.....si ma indoiesc ca, in cazul lor, oferta este strict determinata de cerere! Pur si simplu ei inchid ochii si se folosesc de toate resursele lor financiare, materiale si logistice pentru a invada piata cu produse cat mai multe, nu cat mai bune si cat mai durabile! Dansii mizeaza pe principiul efectului de domino, adica, cu cat vor cumpara mai multi clienti, cu atat scepticii vor fi mai atrasi de ideea de a.....se da si ei pe brazda, ca doar tre' sa fie ceva "cool", "beton", "marfa de marfa", din moment ce mai toti vecinii tai si-au luat si le utilizeaza cu nesat fidel.......De exemplu, nu m-as fi asteptat niciodata ca o halca maricica din populatia saabista sa fie tentata de VAG si inca peste noapte, de parca i-ar fi lovit o panica ilogica, cum ca n-ar mai avea ce sa conduca de acum incolo...........Asa a napadit si a sufocat buruiana VAG graul masinilor autentice, Sau spor la numaratoarea muntilor de bani cenusii, daca lucrati cumva in solda VAG.
-
gelu, miercuri, 05.09.2012 15:43
@AM..interesant sau "interesant" dincolo de off-topicul mesajului meu atat de cu succes "administrat" cred ca nu a cuprins nici un fel de atac la persoana si s-a inscris cumva intr-o discutie despre auto si tot ceea ce implica acest domeniu. OK sunt sigur ca lipsa a inca unui simplu utilizator nu va avea nici o influenta vizibila asupra succesului intiativei voastre de a oferi zi de zi noutati auto. Asa ca imi voi permite sa ma retrag definitiv de pe acest site urandu-va succes in continuare.
-
Decebal, miercuri, 05.09.2012 16:11
Acum imi dau seama cu adevarat ce inseamna termenul de Freelancer pentru manelarica chiar mai mult decat frecator de menta.Adica unu sau unii care fac tot felul de paralele si parabole care nu au nici o legatura cu realitatea sau cu ce ii inconjoara doar ca au ei creieru neted.Ei trebuie neaparat cazati la spitalul 8+1 pe termen nelimitat
-
Giga Motors, miercuri, 05.09.2012 17:06
Traim vremuri in care adevarul a devenit starea fundamentala a existentei cea mai dispretuita de oameni, care cred ca minciuna sau, mai grav, minciuna amestecata cu adevar vor avea castig de cauza, iar psihiatria, acest Cerber cretinoid, nascut mort d.p.d.v. argumentativ, este chemata sa asigure "victoria" credintelor false si comode si, chipurile, a "normalitatii" frecventate de toti aplatizatii la minte........ai inteles, mai Burebista?!
-
Giga Motors, miercuri, 05.09.2012 18:20
@Decebal, te rog la modul cel mai serios sa nu ma mai "intepi" sub centura de acum incolo, ca sa nu-ti servesc niste replici de nu le poti duce ! Ai grija, ai fost avertizat !! Sper sa bagi la cap "neaparat", cum te exprimai tu. Vezi-ti de parcela ta, nu mai "recomanda" tu pe un ton "expert" cum sa fie "tratati" "unu sau unii", OK? Daca nu-ti convine ceea ce citesti la "unu sau unii" , atunci inghite in sec si refuleaza in alta parte. Ce usor arunci in eter cu stampile si verdicte, dar nu vii si cu motivarea lor ! Ce anume ti se pare ca n-are "nici o legatura cu realitatea" in afirmatiile mele? De ce nu argumentezi? Eu am comparat ideologia economica a VAG-uluii cu doctrina nazista, asa, si? Imi poti interzice o convingere anume? Eu cred ca am fost destul de explicit in prezentarea punctului meu de vedere.......Si cu siguranta n-am ofensat personal pe nimeni sau nu cu intentie ! Cui nu-i place sau il deranjeaza din postura de filogerman, nu ma priveste ! Dar nu accept etichete din burta, mai ales cele revansarde ! Ca m-as pricepe si eu, insa detest atacul la persoana, pe care AM inca il permite, habar n-am de ce..........
-
dan_grc, miercuri, 05.09.2012 21:29
Hai sa-ti raspund bai pinguinule, Bmw nu produce 7 milioane de masini si nu ofera musuroaie, ofera niste " furnici" care nu fac parte din ditamai musuroiul, deci raspunsul este nu, singurul raspuns afirmativ este la intrebarea daca pinguinul_atomic sufera de ceva anume.
-
dan_grc, miercuri, 05.09.2012 22:09
Nu mai am chef sa ma arunc in zeci de comentarii despre Toyota, parerea mea o cunosti,deci hai pa.
-
dan_grc, miercuri, 05.09.2012 22:28
Ti s-a mai explicat chestia asta, nu doar eu ti-am spus, Toyota este fiabila dar nu poti sa bagi pe gat Toyota pt ca nu este nimeni obligat sa indrageasca aceasta marca, NU POTI SA FACI ASTA, intelegi romaneste? Daca da, ia-ti Toyota ta si lasa-ma,cum sa-ti explice omul ca sa intelegi si tu? Din punctul meu de vedere Toyota are o gama de modele de rahat in mare parte, asta ca sa se aseze peste musuroiul ala mare, de rahat dar fiabila, trebuie sa recunoastem. Sper sa intelegi de data asta, ce naiba.
-
Vasilica, joi, 06.09.2012 09:49
Dupa ce vad in vanzari grupul Kia-Hyundai Europa sta mai bine ca multe marci in EU si sunt sigur ca si calitatea este destul de apoape.Citeam in Auto Bild pentru a mia oara ca si ei vad o crestere in calitate a acestu grup.Tot aici pe site saptamana trecuta am vazut ca si francezii se simt deranjati de ei si aduc niste acuze jalnice.Sunt sigur ca toyota si japonezii in general unde abia isi duc traiu in EU sunt atacati, oricum ca si calitate sunt destul de apropiate.Acum ca se va lansa G7 iar o sa ii trimita pe toti producatorii la culcare pe multi ani de aici in colo
-
VSH, joi, 06.09.2012 09:54
Am tot vazut ca se pune in discutie BMW si Toyota si nu inteleg legatura? Chiar daca BMW ar produce in gama de volum sa zicem oricum depaseste cu mult Toyota.Toyota nu fac nici la nivel vw in toate testele si-o fura urat!!Pentru mine sunt niste fiare iar pentru altii celebra pricepere si dedicatie japoneza care sincer nu tine de foame!
-
ztele, joi, 06.09.2012 17:10
Suna a propaganda nazista. In fiecare an, vw face aia, vw face aia, toyota inchide fabrici, gm e in faliment, si la sfarsit, la numaratoare: 1.toyota, 2.gm 3. ford.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Bun asa, la mai mare!