Skoda şi Peugeot-Citroen pregătesc modele anti-Logan
Terenul larg pe care joacă Dacia în segmentul low-cost va fi contracarat până în 2012 de Skoda şi Peugeot-Citroen, care plănuiesc modele ieftine care se vor bate cu gama Logan.
Strategia pe care Renault a pus-o în aplicare în ceea ce priveşte Dacia a dat roade în condiţiile în care noul context economic mondial i-a permis mărcii de la Mioveni să atace pieţe care până acum trei ani păreau complet inaccesibile. Succesul pe care Dacia l-a înregistrat în Germania, Franţa sau Italia, ţări unde modelele construite de producătorul român au cunoscut succese remarcabile în perioada crizei, i-au permis mărcii să devină cunoscută şi să atingă un volum de vânzări pe alocuri mai bun decât în perioada dinaintea reculului economic mondial.
DACIA, SINGURI ÎMPOTRIVA TUTUROR
Dacă foarte multe voci pun succesul Dacia pe seama programelor de stimulare a înnoirii parcurilor auto derulate de statele europene în această perioadă, la fel de mulţi uită originea succesului Dacia: segmentul low-cost. Marca românească a jucat practic singură pe un teren virgin încă din 2004, acest lucru permiţându-le modelelor din gama Logan să devină cele mai accesibile soluţii din listele de maşini noi disponibile pe pieţele din Europa.
Ei bine, acest tip de "monopol" va fi spart foarte curând, Skoda şi Grupul PSA Peugeot-Citroen anunţând că vor ataca în forţă segmentul pe care Dacia Logan şi Sandero se desfată astăzi. Dacă Skoda va reinventa modelul Felicia, transformându-l în principalul competitor ceh al lui Logan, PSA a anunţat chiar ieri că va produce în Spania, la Vigo, două modele care vor avea acelaşi scop: să atace Dacia Logan.
SKODA FELICIA
Conform primelor informaţii apărute în piaţă, noua Skoda Felicia va fi o berlină în trei volume care îşi va baza designul pe actuala generaţie a lui Fabia. Felicia va înlocui practic eterna Skoda Octavia Tour, însă va fi mai mică şi ceva mai ieftină.
Principalul cuvânt de ordine în caietul de sarcini al inginerilor cehi este preţul. Principalele probleme cu care se confruntă însă Skoda sunt mâna de lucru, care în Cehia este de trei ori mai scumpă decât în România, şi faptul că noul model va fi nevoit să facă faţă noilor rigori EuroNCAP, deci va trebui ca acesta să fie dotat ăncă din serie cu un sistem ESP.
Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan. pentru a acoperi diferenţa de preţ, Skoda promite pe Felicia materiale şi asamblare superioare. În ceea ce priveşte motorizările, aşteptaţi-vă la unităţile de cilindree redusă ale Grupului VW
CANDIDAŢII PEUGEOT/CITROEN
După ce au încercat să spargă supremaţia Dacia prin modele precum C4 Sedan, 206 Sedan (pentru Logan) sau 206+ (pentru Sandero), Peugeot şi Citroen vor lansa două noi maşini special destinate scopului anunţat anterior. Numele de cod ale modelelor care se vor naşte în urma proiectului sunt Peugeot M3 şi Citroen M4. Ambele se vor bate direct cu Sandero, francezii evitând să lanseze un concurent direct pentru sedanul Logan.
În cazul noilor modele franceze, informaţiile sunt limitate, singurul element cunoscut fiind anul lansării acestora: 2012. Pentru a putea produce noile modele, PSA va investi în uzina din Vigo un miliard de euro.
Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan---------------e total aiurea...asta inseamna ca va costa cat octavia,care incepe de la 11500...