Skoda Octavia Combi - primele imagini şi informaţii oficiale

Publicat marţi, 19.02.2013 12:59 de Bogdan Mirică

Skoda va introduce la Salonul Auto de la Geneva o premieră deosebit de importantă pentru viitorul gamei. Este vorba despre Octavia Combi, break-ul popular ajuns deja la a treia generaţie.

Ca să se asigure că noua gamă Octavia va fi un succes cel puţin pe măsura vechii generaţii, Skoda pregăteşte noi surprize. Prima dintre ele vine chiar în cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde constructorul ceh dezvăluie, în premieră mondială, noul Octavia Combi.

Modelul, ajuns deja la a treia generaţie, propune spaţiul interior pe care de obicei îl regăsim în segmentul mediu.

Mai lung şi mai lat decât vechiul model

Comparativ cu vechiul model, Skoda Octavia Combi este cu 90 de mm mai lung şi cu 45 de mm mai lat. Ampatamentul a crescut şi el cu nu mai puţin de 110 mm. Toate aceste noi dimensiuni duc către un spaţiu interior extrem de generos. Pasagerii de pe locurile din spate vor avea 73 de mm în faţa genunchilor, în vreme ce portbagajul va înghiţi până la 610 litri. Atunci când se rabatează bancheta spate, modelul ceh promite un portbagaj de 1740 de litri. Sunt valori care aşează Octavia Combi în fruntea segmentului în materie de spaţiu.

Totodată, modelul break preia toate atributele fratelui său hatchback, printre care şi soluţiile inovative de ancorare, podeaua dublă, spaţiile pentru recipiente şi sisteme multimedia, precum   şi plasele din portbagaj. Mai mult, el plusează cu un punct de ancorare pentru haine, o funcţie de rabatare uşoară a banchetei spate şi chiar a scaunului pasagerului faţă atunci când aveţi de transportat obiecte foarte lungi.

La nivel estetic, diferenţele dintre Octavia şi noul Octavia Combi nu sunt foarte mari, cel puţin la nivel frontal. În partea posterioară însă, linia acoperişului coboară încet către un hayon nou, cu blocuri optice noi, extinse până pe aripile spate şi prevăzute cu LED-uri, dispuse sub tradiţionala formă a literei ”C”.

Echipare de siguranţă cu 9 airbaguri

Ca şi în cazul modelului cu cinci uşi, break-ul beneficiază de o mulţime de sisteme de siguranţă. Printre ele se numără prevenirea coliziunilor în lanţ, City Emergency Braking Function (care evită accidentele la viteză mică în oraş), Driver Activity Assistant (responsabil cu detectarea oboselii), asistentul pentru menţinerea benzii de rulare şi sistemul de alternare a luminilor de drum. Lista de airbaguri este şi ea numeroasă şi include până la 9 asemenea echipamente.

Noile motoare pe care Skoda le va instala pe Octavia Combi au rolul de a reduce consumul, în medie, cu 17% faţă de vechea generaţie.

Gama va include patru unităţi pe benzină şi patru dieseluri. printre ele se va numără şi versiunea economică GreenLine, despre care Skoda susţine că va consuma, în regim mixt, doar 3.4 litri/100 de kilometri şi va emite 89 g/km. Alături de noua generaţie Octavia Combi, Skoda va ridicea cearşaful şi de pe noul Octavia Combi 4x4, o versiune pentru ieşiri uşoare în teren accidentat, gata să ofere tracţiune integrală Haldex de a cincea generaţie şi o gardă la sol ceva mai mare.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


via Skoda

  • Misha, marţi, 19.02.2013 13:24

    Cred ca este cel mai mare salt calitativ de la o generatie la alta, facut de un producator in ultimii ani. Nu sunt fan VAG, dar asta este realitatea.

  • gabi_o, marţi, 19.02.2013 13:39

    WOW! " în regim mixt, doar 3.4 litri/100 de kilometri" In Bucuresti ma multumesc si cu 6%...

  • NeaNelu, marţi, 19.02.2013 13:52

    La fel de ...anosta!!!!

  • un oarecare, marţi, 19.02.2013 14:59

    Tare reusita, o sa fie un succes!!

  • ScorpyonVAG, marţi, 19.02.2013 15:45

    Arata foarte bine masina. Ma bucur cand vad asemenea modele in curtea VAG.

  • zarnesteanu, marţi, 19.02.2013 15:49

    Bravo lor!!! 90mm x 45mm in plus de la o generatie la alta insemna foarte mult la aceeasi masina. Clientul e principalul beneficiar si daca isi tin preturile in aceeasi plaja este foarte bine. 110 mm in plus la ampatament insemna confort marit. Imi place foarte mult politica lor. Au marit dimensiunile pentru ca probabil vor sa faca loc in gama unui nou model. Iar portbagajul este intr-adevar urias. Inca odata, bravo lor.

  • consum?1, marţi, 19.02.2013 16:42

    pariu ca io o fac de consuma 2%?

  • Hazard, marţi, 19.02.2013 16:43

    Skoda este prima optiune incazul in care ma hotarasc sa-mi iau masina.

  • Batranu', marţi, 19.02.2013 16:57

    Masina arata foarte bine,un salt calitativ imens fata de fosta generatie.Stopurile parca imi lasa putin impresia ca ar fi neterminate,dar tot arata bine.Masina aceasta va fi un"hit"la noi in tara.

  • vbv, sâmbătă, 02.03.2013 12:52

    mda, o sa va treaca cind o sa vedeti preturile.(asta bineinteles daca vreunul din voi are peste 18 si banii lui ,nu ai lu tati sa-si ia masina)

  • Dorin, duminică, 03.03.2013 09:57

    Trebuie sa recunoastem ca Skoda Octavia merge din ce in ce mai bine,in conditiile in care ei reusesc sa faca o masina de clasa medie dintr-o platforma compacta. La ora actuala cred ca ofera cel mai bun raport pret-calitate de pe piata. Chiar daca sint fan Honda, Skoda a devenit a doua mea optiune de pe piata. Bravo lor!

  • ChuckNorris, duminică, 03.03.2013 16:28

    Skodele sunt foarte banale...chiar si cu LED-uri.

  • TC1900, duminică, 03.03.2013 21:45

    lunga cat o zi de post, nu stiu cum sa parchezi asa ceva in bucuresti..