Skoda a lansat conceptul Vision X: sistem hibrid de propulsie cu benzină, gaz natural comprimat și motor electric
Skoda Vision X a fost prezentat oficial. Conceptul producătorului din Mlada Boleslav are un sistem hibrid de propulsie care integrează un motor electric și un propulsor de 1.5 litri. Acesta din urmă poate funcționa atât cu benzină, cât și cu gaz natural comprimat.
Skoda a publicat primele imagini și detalii cu noul Vision X. Conceptul producătorului din Mlada Boleslav va putea fi admirat în cadrul Salonului Auto de la Geneva și anticipează un viitor SUV de serie pe care cehii îl vor poziționa sub actualul Karoq.
Skoda Vision X are o lungime de 4.255 de mm, lățimea măsoară 1.807 mm, iar înălțimea ajunge la 1.537 de mm. Ampatamentul lui Vision X este de 2.645 de mm, iar capacitatea portbagajul ajunge la 380 de litri.
Skoda Vision X are o caroserie vopsită în două tonuri (FlexGreen/Anthracite), iar jantele de 20 de inch completează aspectul modern. Deși avem în față un concept, designerii Skoda au mizat pe o serie de linii și tușe pe care deja le știm din gama de SUV-uri. În același timp, Skoda Vision X se adresează celor care duc o viață activă, iar acest lucru se reflectă în soluțiile integrate la nivelul habitaclului.
Cehii au ales materiale textile, piele sintetică, zone vitrate și chiar și accesorii din cauciuc. Tot la interior, Vision X vine cu un ecran central de dimensiuni mari, dar și cu un intrumentar de bord complet digital.
Sistemul de infotainment oferă și o serie de servicii noi: Smart Parking (semnalează locuri de parcare libere), HappyGo (posibilitatea închirierii mașinii atunci când șoferul nu o folosește), TwoGo (oportunități în ceea ce privește sistemul de car-sharing) și CareDriver.
Sub capotă, Skoda Vision X vine cu o soluție specială. Cehii vor oferi un motor cu combustie internă de 1.5 litri care poate funcționa cu benzină sau cu gaz natural comprimat (CNG). De asemenea, conceptul dispune și de un motor electric amplasat pe puntea spate. Atunci când funcționează cu CNG, motorul cu combustie internă produce 130 de cai și 250 Nm. În modul full-electric, Vision X poate rula până la 2 kilometri.
În funcție de situațiile de trafic, Vision X trimite puterea pe puntea față (motorul cu combustie internă), pe puntea spate (motorul electric) sau pe ambele punți. Motorul electric este "ținut în viață" de un set de acumulatori Li-Ion de 48V care se încarcă în timpul mersului.
Atunci când ambele motoare sunt active, Skoda Vision X poate accelera de la 0 la 100 km/h în 9.3 secunde. Viteza maximă este de 200 km/h. În același timp, cehii anunță emisii de CO2 de 89 de grame per kilometru.
cum concernul vag nu are casa de design proprie astia de la skoda au ales sa copie designul mai vechi de la Citroen. Pentru fanii skoda: este vorba de C4 Picasso.