SINTEZĂ: Cele mai importante maşini lansate la Detroit 2011

Publicat miercuri, 12.01.2011 17:00 de Sebastian Toma

Odată cu încheierea celei de-a doua zi de presă a Salonului Auto de la Detroit, Automarket vă prezintă o listă a celor mai importante exponate ale salonului respectiv.

Automarket vă prezintă lista celor mai importante premiere de la Salonul Auto de la Detroit. Avem o selecţie a modelelor importante pentru europeni, care au şanse să ajungă pe şoselele noastre în următoarea perioadă. Unele exponate sunt încă în versiunea concept, deci modelul de producţie mai are de aşteptat până când va vedea lumina zilei, dar acestea au fost prea interesante pentru a fi date uitării.

Audi A6

Generaţia nouă a lui Audi A6 aduce design-ul modelului de clasă mare al constructorului din Ingolstadt în ton cu restul gamei şi oferă o împrospătare necesară în oferta acestuia. Modelul va fi prezentat şi în Europa la Salonul Auto de la Geneva, iar vânzările vor debuta până la începutul verii. Deşi nu se remarcă printr-un element specific, modelul vine cu toate noutăţile implementate recent în gama Audi, care îl vor transforma în cel mai economic, ecologic şi performant A6 din istorie.

BMW Seria 1 M

Deşi reprezintă versiunea de performanţă a lui Seria 1 Coupe, BMW Seria 1 M este, în acelaşi timp, un produs cu totul nou în gama constructorului bavarez. Mai precis, vorbim de cel mai accesibil model din gama M, destinat tinerilor, dar şi o încercare de întoarcere la originile modelelor M. Al treilea model M echipat cu un motor turbo utilizează un propulsor supraalimentat cu şase cilindri în linie, iar pachetul compus din suspensie şi sistem de frânare promite performanţe excepţionale.

BMW Seria 6 Cabrio

O altă premieră importantă pentru cei de la BMW este noul Seria 6 Cabrio. BMW este la cea de-a treia generaţie a lui Seria 6 şi la al doilea model decapotabil din serie. La fel ca în cazul generaţiei E62/63, cei de la BMW vor utiliza un acoperiş retractabil din pânză. Spre deosebire de lansarea generaţiei precedente de Seria 6, BMW nu a prezentat ambele versiuni de caroserie deodată, ci a lansat doar modelul decapotabil, care ar trebui să apară în showroom-urile europene pe la sfârşitul lunii mai.

Chevrolet Sonic Sedan

Chevrolet a prezentat la Detroit versiunea americană a lui Aveo, intitulată Sonic în încercarea de a masca legăturile cu eşecul modelului pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Atât versiunea sedan a lui Aveo, cât şi versiunea hatchback vor debuta în Europa într-o formă aproape identică cu cea reprezentată de exponatele din standul Chevrolet de la cel mai important salon auto din America de Nord. Odată ajunse în Europa, Aveo Sedan şi Aveo Hatchback se vor lupta cu omologii lor din gama Dacia, în speţă Logan şi Sandero.

Chrysler 300

Deşi 300 este doar un facelift, modelul a fost schimbat complet faţă de baza de la care s-a plecat. La nivel exterior, aspectul dur a dispărut complet în favoarea unei eleganţe uşor agresive, care vrea să atragă o paletă diferită de clienţi. Gama de motorizări a fost modernizată şi ea, alături de opţiunile legate de transmisii. Într-un fel, putem spune că facelift-ul lui 300 l-a transformat pe acest model dintr-un "golan" într-un gentleman. Să vedem ce părere vor avea clienţii despre acest lucru.

Ford C-Max Energi şi Hybrid

Proaspăt-lansatul Ford C-Max a primit două versiuni ecologice la Salonul Auto de la Detroit. Monovolumul compact al celor de la Ford va fi oferit atât în versiune hibridă, cât şi în versiune hibridă care poate fi încărcată de la o priză de curent alternativ. Debutul comercial pe piaţa din Europa va avea loc în 2013, iar cei de la Ford spun că monovolumul lor hibrid va fi mai economic decât Volt - compacta rivalilor de la Chevrolet.

Honda Civic Concept

Honda a adus la Detroit două concepte bazate pe Civic - Si şi Civic Sedan. Deşi cele două exponate prefigurau versiunea americană a lui Civic, ne aşteptăm ca piaţa din Europa să primească o ofertă similară, cu mici modificări în materie de estetică şi motorizări. Mai precis, ne aşteptăm ca barele de protecţie faţă-spate să fie mai mici şi să aibă forme diferite, iar blocurile optice ar putea avea un aspect diferit pentru versiunea europeană. Ambele pieţe vor beneficia de un hibrid în gama Civic.

Hyundai Veloster

Hyundai a dezvăluit la Detroit mult aşteptatul Veloster, model cu un design curajos care îşi propune să calce pe urmele vechiului Coupe. Din păcate, sportivitatea exteriorului nu are însă un corespondent pe măsură sub capotă, Hyundai instalând pentru început doar un propulsor de 1.6 litri şi 140 de cai putere. Noul Veloster are privilegiul de a introduce pe piaţă şi noua transmisie cu dublu ambreiaj DCT, cu şase rapoarte, care poate înlocui cutia manuală oferită în standard.

Kia KV7

Kia aduce la Detroit un concept futurist care ar putea să ajungă pe străzile din Statele Unite şi Europa abia la sfârşitul deceniului. Este vorba despre KV-7, un crossover versatil. Anticipat deja de două teasere publicate de divizia americană a constructorului asiatic, Kia KV-7 se vrea a fi un crossover de talie medie sau chiar mare cu accente familiste, ce ar urma să fie prezentat în versiune de serie abia spre sfârşitul acestui deceniu. Conceptul futurist prezentat de Kia va ascunde sub capotă un propulsor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabil să ofere o putere impresionantă, de 285 de cai.

Mercedes-Benz C-Klasse Facelift

Facelift-ul lui C-Klasse promite să repare o bună parte din problemele primei serii a celei de-a patra generaţie a acestui model. Berlina din Stuttgart vine cu un interior de calitate superioară, care are rolul de a da uitării plasticele de calitate îndoielnică prezente în actualul C-Klasse. În plus, gama de motorizări şi transmisii a fost actualizată, iar exteriorul a fost adus la nivelul la care se află portofoliul actual al producătorului "în stea". C-Klasse facelift şi-a făcut deja debutul comercial, fiind disponibil pentru comandă pe unele pieţe din Europa.

Mini Paceman

Conceptul Paceman de la Mini reprezintă o versiune coupe a lui Countryman - primul SUV al mărcii. O veste bună pentru cei atraşi de acest concept este că Mini va introduce modelul în producţie, dar debutul nu va avea loc mai devreme de 2012. Prioritatea principală a nemţilor este reprezentată de modelele Coupe şi Roadster, care vor fi lansate în decursul anului 2011, respectiv 2012. Versiunea de producţie a lui Paceman promite un motor turbo de 1.6 litri şi 211 CP acompaniat de sistemul de tracţiune integrală ALL4.

Porsche 918 RSR

Porsche a reuşit să surprindă din nou lumea auto, de data aceasta cu o versiune de circuit a conceptului 918 Spyder. La fel ca în cazul conceptului, modelul de competiţie beneficiază de un sistem de propulsie hibrid. Modelul poate oferi un plus de 200 CP pentru o perioadă de maximum opt secunde doar prin apăsarea unui buton, graţie unui sistem de recuperare a energiei cinetice implementat pe locul din dreapta şoferului. Respectivul sistem foloseşte un volant din carbon care poate atinge turaţia maximă de 32.000 rpm şi urcă puterea totală la 763 CP. Sistemul revoluţionar inspirat din KERS este deja gata de competiţie, semn că 918 Spyder ar putea beneficia de o versiune temperată a acestui sistem.

Toyota Prius V

După câteva luni în care modelul a fost învăluit de zvonuri şi era ba confirmat, ba negat de cei de la Toyota, Prius V a fost prezentat în versiune concept la Salonul Auto de la Detroit. Pentru cei care nu au aflat încă despre ce este vorba, Prius V este un monovolum bazat pe Prius, care va intra în producţie în 2012 şi va oferi deja celebrul Toyota Hybrid Sinergy Drive. Modelul oferă doar cinci locuri, dar beneficiază de un volum de încărcare mai mare decât versiunea pe care este bazat şi are o poziţie la condus mai înaltă.

VOLKSWAGEN Passat

Salonul Auto de la Detroit a marcat debutul celui mai mare Passat din istorie. Modelul este oferit exclusiv pentru piaţa din America de Nord şi reprezintă o versiune alungită a Passat-ului european, echipat cu motorizări diferite şi tehnologii diferite. În plus, americanii estimează că modelul Passat în versiunea de bază va pleca de la aproximativ 20.000 de dolari pe piaţa din Statele Unite ale Americii, ceea ce reprezintă echivalentul a 15.500 de euro. Fanii motoarelor VR6 vor fi încântaţi să afle că versiunea americană este disponibilă în continuare cu un asemenea propulsor, care oferă 280 CP şi îl face pe Passat să fie cel mai rapid şi economic (pentru nivelul respectiv de putere) model de clasă medie oferit în SUA.

  • dmd, miercuri, 12.01.2011 17:07

    Din ce in ce mai neinspirati designerii de la Mercedes..Bravo Audi!

  • Abcd, miercuri, 12.01.2011 17:17
    Pfff

    C-classe facelift seamana cu octavia II facelift in special la faruri.Cum a zis si dmd bv Audi....

  • AdrianosFidi, miercuri, 12.01.2011 17:27

    Pot spune ca A6 arata ca o fata voluptoasa in rochie de bal , Sonic ca un bebelus suparat , iar C-Klasse si 300 aratau mai bine inainte de facelift .

  • moa, miercuri, 12.01.2011 17:27
    ...

    @dmd Cred ca vb prostii. De cel putin 4 generarii Audi arata la fel... si nu numai generatiile dar si clasele intre ele. Tot mai greu e sa diferentiezi un A4 de A6 de A8...

  • bernd, miercuri, 12.01.2011 17:28
    vw

    Dar ce specatculos arata VW Passat...Probabil cel mai urat Passat de dupa 1996

  • ALEX, miercuri, 12.01.2011 18:09

    Parerea mea o alta premiera este noul BMW seria 6 care arata intr-un mare fel. Cat despre A6 care este defapt un A4 pe care s-a pus lupa ce sa zici, te uiti la ea si parca o stiai mai demult. Mercedes arata foarte bine , farurile genul asta a aparut pentru prima oara pe CL. 1M este o adevarata bijuterie, o racheta pe roti. Apropo pe un alt site a aparut un test intre A6 si seria 5 si clasa E si surpriza cine este mai bun ??? DA DA DA ati ghicit BMW . In poze A6 arata bine dar pusa langa un cincear se pierde.

  • Victor, miercuri, 12.01.2011 18:24
    @ Automarket

    Ati uitat de Porsche 918 RSR ! Majoritatea presei auto, fie ca vorbim de cea americana sau de cea europeana, a declarat conceptul Porsche 918 RSR, BEST OF THE SHOW ( http://porschebahn.wordpress.com/2011/01/11/porsche-rocks-detroit-auto-show-with-918-rsr/ ) .

  • jan, miercuri, 12.01.2011 19:12

    Pentru fani bmw seria 6 un video mult mai clar : http://www.youtube.com/watch?v=5OBe_NN8ryI&feature=related

  • BaditzaEx, miercuri, 12.01.2011 20:14
    tare noul hyundai !

    in afara de hyundai, kia, mini si bmw , restul sunt fade :(

  • gelu, miercuri, 12.01.2011 20:32
    pai la ce te astepti?

    KIA e concept-car. restul, viitoare lansari

  • Hadouken, miercuri, 12.01.2011 20:33
    @moa

    doar daca ai habar de masini cum are bunica mea de c++

  • VladB, miercuri, 12.01.2011 22:06
    Exces de zel jurnalistic

    "Berlina din Stuttgart vine cu un interior de calitate superioară, care are rolul de a da uitării plasticele de calitate îndoielnică prezente în actualul C-Klasse." Am si eu o problema, in general. De fiecare data cand apare versiunea cu facelift sau noua a unui model deja existent, se spune ca aduce multe imbunatatiri fata de versiunea pe care o inlocuieste. Totodata, nu se scapa niciodata o mentiune negativa despre versiunea inlocuita pt a sublinia si mai mult contrastul dintre cele doua, in favoarea ultimei evident. Acum, intrebarea mea, daca ne uitam la review-urile clasei C fara facelift la momentul aparitiei cred ca nu mai incapeau laudele in articole despre cat de "premium" este...ori acum, na, are plastice de "calitate indoielnica".

  • AUDI, miercuri, 12.01.2011 22:15
    AUDI

    FARA DISCUTIE NR.1 BMW M1 NR.2 SERIA 6.......SI RESTUL PUNETILE VOI CUM VRETI.

  • Dutzu, joi, 13.01.2011 00:08
    Opinie

    Frumos BMW serie 6 si serie 1 M Coupe.Mini iarasi si C-classe f frumos. Audi asa si asa . Passatul asta arata oricum mai bine ca si cel anterior.Asta garantat. Restul nu merita timpul afectat.

  • @ Automarket, joi, 13.01.2011 10:56
    Au aparut imaginile oficiale cu noul Mercedes SLK

    http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/254855/

  • Alex, joi, 13.01.2011 11:03
    Audi A6 : Cea mai frumoasa masina de serie prezenta la " 2011 Detroit Auto Show "

    http://germancarscene.com/2011/01/12/new-audi-a6-scoops-eyeson-design-award/

  • obione, duminică, 13.02.2011 21:24
    bravo audi

    audi au prestanta si o linie de clasa asa e neamtu nu le poceste si le strica ca altele vezi doamne testeaza piata......cate pocitanii de masini vezi pe strazi te doare capu... economica,intret. ieftina si nu sti cum so parcezi mai la umbra ...e greu sa devii bun si sa te mentii acolo,,,,masina ideala ar fi un audi cu bot de a6,spate de aston martin si motor de ferrari de restu pocitile incontinoare