Șeful Volvo: unele mărci nu vor supraviețui tranziției către mașini electrice

Publicat joi, 11.09.2025 15:50 de Tiberiu Safta

Hakan Samuelsson, șeful Volvo, este de părere că unele mărci auto nu vor supraviețui tranziției către mașini electrice. De asemenea, el crede că toate mașinile noi vor fi electrice după 2035.

De mai bine de un an, mai mulți producători au început să amâne sau chiar să renunțe la obiectivele de electrificare stabilite anterior din cauza tranziției lente către mașinile electrice. Acest lucru va duce la prelungirea tehnologiei cu motoare termice, iar planul Comisiei Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare după 2035 este în continuare sub semnul întrebării și contestat de mai mulți producători.

Unul dintre producătorii care crede în continuare că mașinile electrice vor domina piața începând din 2035 este Volvo. Într-un interviu pentru publicația Bloomberg, Hakan Samuelsson, CEO-ul constructorului suedez, este de părere că viitorul industriei auto este electric și că nu va mai exista cale de întoarcere odată ce planul Comisiei Europene va intra în vigoare.

„Industria va fi pur electrică – nu există cale de întoarcere. Ar putea să dureze mai mult în unele regiuni, însă direcția este clară. În 10 ani toate mașinile vor fi electrice și vor costa mai puțin. Vor exista jucători noi care vor domina exact cum o făceau Ford, GM, Toyota și Volkswagen în lumea veche”, a declarat Samuelsson.

Șeful mărcii scandinave mai avertizează asupra faptului că unele mărci ar putea să dispară ca urmare a acestei tranziții. „În noua lume, vor fi două sau 3 mărci chineze foarte puternice. Asta va face jocul mai greu pentru mărcile vechi. Așa că asta va declanșa o restructurare. Unele companii se vor adapta noilor circumstanțe și vor supraviețui. Altele, nu”, a mai adăugat Samuelsson.

Hakan Samuelsson a mai adăugat în încheiere că Volvo trebuie să se concentreze acum pe lansarea de modele noi cu motoare hibride PHEV. Despre aceste mașini, Samuelsson spune că sunt „mașini electrice cu un motor de rezervă.”

Declarațiile șefului Volvo apar în contextul în care marca suedeză se confruntă cu o scădere a vânzărilor sale de mașini electrice. În ultimele 8 luni ale lui 2025, Volvo a vândut 90.326 mașini electrice, mai puține cu 24% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, Volvo a vândut până acum 498.464 de mașini noi, cu 10% mai puține față de același interval din 2024.

via Motor1

  • Jian de la Calafat, joi, 11.09.2025 17:06

    Adică, mai pe româneşte, ciocănelul lui Thor se află de fapt in terapie intensivă, ducând o luptă pe viata si pe moarte cu streptococul identificat de virusologi ca fiind EV, nu ?

  • dan_grc, joi, 11.09.2025 18:18

    Șeful Volvo se roagă ca una dintre cele două, trei mărci chinezești care vor domina sa fie Geely, altfel Volvo poate fi pe lista celor dispăruți în misiune .

  • Ryce, joi, 11.09.2025 18:29

    Printre care și… ați ghicit, Volvo.

  • Jian de la Calafat, joi, 11.09.2025 19:39

    @dan_grc Dupa știința mea, cei care pier in misiuni pe parcursul oricarei conflagratii sunt considerati eroi. Pe cale de consecinta, Volvo poate prelua nobilul statut de brand martir.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 12.09.2025 09:29

    Nush ce fumeaza nenea asta dar cred c-a luat marfa buna de la Musk. Cu 0 fabrici serioase de baterii in Europa si cu atentia pe care o da CE provenientei bateriilor nu vad cu ce va construi industria auto europeana cele 10-12 milioane de masini pe baterii anual pentru consumul intern. Nu mai zic ca multi oameni pur si simplu nu le vor, ca iar imi sar in cap martorii lui Musk.

  • Jian de la Calafat, vineri, 12.09.2025 10:21

    Nu sunt @inexorabil. Tu in schimb, esti extrem de obraznic.

  • Dutz, vineri, 12.09.2025 18:14

    Poi cum așa??? Serios??? Volvo “vinde de rupe”… Polestar a pierdut 1,2 mld in 3 luni!!! Așa-i, nu am avut o opinie corectă ;) Lasă că vin focile și ne explică ce trebue sa înțelegem din ce spun șeful VOLVO, BMW etc. Din punctul meu de vedere dacă BMW și Volvo spun ce spun, în realitate este muuult mai grav. Să nu uităm Volvo și BMW stau foarte bine la oferta de BEV-uri deci la restul este și mai nasol.