Şeful Volvo: "Nu ne aşteptăm la creşteri în 2013"
Hakan Samuelsson, noul şef al mărcii Volvo, a anunţat că nu se aşteaptă la creşteri ale vânzărilor în 2013, dar nici nu plănuieşte o scădere a producţiei.
Volvo nu se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în anul următor, dar marca suedeză nu va renunţa la angajaţi şi nici nu va reduce producţia. Declaraţia îi aparţine lui Hakan Samuelsson, noul CEO al mărcii suedeze, care a discutat cu publicaţia Dagens Industri. Suedezii l-au întrebat pe şeful Volvo dacă vor comercializa între 400.000 şi 410.000 unităţi în anul 2013, iar Samuelsson a spus că se aşteaptă la o valoare apropiată de cele menţionate mai sus. O declaraţie anterioară a lui Samuelsson anunţa un 2013 dificil pentru Volvo, în care ar fi complicată obţinerea unui profit dacă va fi atins nivelul operaţional din 2012.
În luna octombrie a anului curet, Volvo a anunţat că producţia de la uzina pe care suedezii o deţin în oraşul belgian Gent va scădea de la 59 la 54 de maşini pe oră, în timp ce contractele celor 300 de muncitori angajaţi pe perioadă determinată nu vor fi înnoite. Este a doua lovitură pe care industria belgiană o primeşte în această săptămână, după ce Ford anunţase că fabrica din Genk va fi închisă în 2014. "Am avut o serie de ani pozitivi, iar 2011 a fost recordul nostru absolut la nivel de vânzări. Acum, observăm că cererea europeană e în scădere, astfel că trebuie să rebalansăm nivelul producţiei", a anunţat Volvo într-un comunicat oficial. Pe lângă recalcularea producţiei, Volvo a schimbat recent şi directorul general al mărcii, Stefan Jacoby fiind înlocuit de Hakan Samuelsson.
Hakan Samuelsson a preluat şefia mărcii Volvo în luna octombrie a anului curent. "Văd posibilităţi mari pentru Volvo Cars pentru a-şi îmbunătăţi profitabilitatea şi pentru a-şi creşte ritmul de creştere, nu doar în China", a declarat Li Shufu, preşedintele Zhejiang Geely Holding Group, compania care deţine marca Volvo. Shufu a completat declaraţia spunând că experienţa lui Samuelsson va ajuta marca Volvo să atingă aceste ţeluri.
Via AutomotiveNews (înreg.)