Seful Tesla despre un editorialist NY Times: "E un idiot!"
SUA se confunta cu un duel de opinii legate de un imprumut pe care Tesla l-a cerut din partea statului. Opiniile divergente au dus la reactii adverse extrem de dure din partea partilor.
Dupa ce marii constructori din Detroit au trecut prin fata senatului SUA pentru a le fi aprobate imprumuturi de miliarde sau, in unele cazuri, zeci de miliarde de dolari, constructorul de modele electrice Tesla si-a incercat si el norocul la vistieria americana. Spre deosebire de Chrysler si GM, Tesla a inaintat o cerere clara pentru 400 de milioane de dolari, bani pe care constructorul ii va primi pentru dezvoltarea lui Model S, al doilea model al sau dupa Roadster. Suma face parte din cele 25 de miliarde pe care statul american le-a anunta ca fiind disponibile pentru industria auto de peste Ocean.
Cererea Tesla nu a fost insa insa bine primita de toti reprezentantii opiniei publice din SUA. Intr-un editorial aparut la sfarsitul anului trecut in New York Times, Randall Stross, profesor de business la San Jose State University, afirma ca un constructor care produce masini foarte scumpe cu tehnologie inca neevoluata si care sunt destinate oamenilor cu foarte multi bani nu ar trebui sa primeasca imprumuturi din vistieria SUA si implicit din partea platitorilor americani de taxe.
"Programul este facut pentru a incuraja producatorii sa creeze modele eficiente din punctul de vedere al consumului si emisiilor, insa credeti ca banii ar trebui folositi pentru ajutorarea celor foarte-foarte bogati care au investit in Tesla Motors? Puteti sa concepeti un mod mai riscant de a imprumuta bani decat unei companii care nu are garantii si care se adreseaza unui segment extrem de redus al clientilor?", scrie Stross in editorialul sau, afirmand ulterior ca "Tesla produce circa 15 masini pe saptamana si a livrat pana acum (n.r. decembrie 08) doar 80 de masini, majoritatea catre milionarii care au investit in companie la crearea acesteia."
Elon Musk, directorul executiv al celor de la Tesla nu a intarziat sa vina cu o replica extrem de acida, afirmand acum doua zile, intr-un interviu acordat jurnalistilor de la Yahoo, nici mai mult, nici mai putin decat faptul ca "Stross este un idiot".
Pentru a-si argumenta declaratia, Elon Musk arata ca suma de care a avut nevoie Tesla pentru a dezvolta doua modelele electrice se ridica la 200 de milioane de dolari, cu mult mai putin decat miliardul pe care GM l-a investit acum multi ani in dezvoltarea proiectului EV1, modelul protagonist al celebrei productii "Who killed the electric car?". Acest lucru arata ca tehnologia evolueaza si ca ea este din ce in ce mai abordabila.
"De ce ataca o companie care face masini electrice? De ce sa lovesti in cel mic care incearca sa faca bine cand vezi ca se cheltuie enorm, la nivelul zecilor de miliarde, cu producatorii de la Detroit?" spune Musk. Mai mult, acesta afirma ca suma pe care o cere Tesla reprezinta un procent de 1.5% din totalul banilor pregatiti de stat pentru producatorii auto. "Suma pe care o vom primi va reprezenta bani bine cheltuiti din fondurile platitorilor de taxe si impozite", isi incheie Musk pledoaria, acesta sustinand ca este "aproape 100% sigur" ca Tesla va primi impurmutul solicitat de la guvernul american.
Randall Stross chiar are dreptate, masinile lu' matale chiar pentru indivizii cu bani sunt destinate. In afara de a baga sub o carosica neshte motoare electrice, cel mai probabil facute in Vitenam si cu batericile din China comunista nu s-a facut nimic. Pardon s-a desenat o caroserie frumoasa. Dar cu asta nu se salveaza planeta. Si btw, tinand cont de proportiile companiilor cele 400 de b(u)lioane cred ca "e" mai mult decat b(i)lioanele celorlalti. Cat despre ceilalti, graul pentru coliva e pregatit. Obama aduce bomboanele....