Şeful Opel a confirmat întoarcerea lui Calibra
Nick Reilly, şeful mărcii Opel, a declarat că va renaşte modelul Calibra. Sunt şanse mari ca succesorul să fie inspirat de conceptul GTC din 2007.
Celebrul Opel Calibra va avea un succesor. Modelul va fi inspirat de conceptul GTC, prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2007.Nick Reilly, şeful GM Europe şi conducătorul mărcii Opel, a confirmat faptul că inginerii săi vor realiza un succesor al lui Calibra şi că modelul următor va fi un model exact la fel ca Gran Turismo Concept. Respectivul concept a fost inspiraţia pentru Insignia şi era echipat cu un motor V6 turbo de 2.8 litri. La fel ca în cazul lui Calibra, versiunea de top ar putea fi echipată cu tracţiune integrală şi un motor turbo.
Motorizările succesorului lui Calibra vor beneficia de injecţie directă şi vor oferi un amestec de economie de carburant şi putere. Sunt şanse mari ca întreaga gamă de propulsoare să fie supraalimentată, iar cei de la Opel vor oferi şi un diesel pentru a satisface doleanţele clienţilor de coupe-uri de clasă medie cu motoare diesel. Unităţile respective ar putea fi oferite doar pe piaţa din Europa.
În momentul lansării, Calibra era bazată pe platforma lui Vectra A. Cel mai probabil, succesorul celebrului coupe din Ruesselsheim va fi realizat pe platforma lui Insignia şi va prelua propusloarele acestuia. Interiorul va fi şi el preluat într-o oarecare măsură, pentru a reduce costurile şi intregra habitaclul în gama actuală a celor de la Opel. Ne referim aici la volan, ceasurile de bord, bordul, consola centrală, feţele de uşi şi chiar forma scaunelor. Aspectul acesta nu este de condamnat, deoarece fiecare producător adoptă această soluţie din motive de costuri.
Modelul Calibra s-a fabricat în 250.000 de exemplare şi s-a vândut la nivel global în aceeaşi formă timp de şapte ani. Versiunea de top era echipată cu motorul C20LET care oferea 204 CP şi era cuplat unei transmisii Getrag F26 cu şase trepte şi beneficia de tracţiune integrală. Tunerii au realizat numeroase pachete pentru Calibra, unul dintre acestea fiind o replică a lui Ferrari 512 Testarossa, în timp ce alţii au realizat o versiune Cabrio. Mai mult, modelul a fost popular şi între tunerii amatori, numeroşi posesori realizând câte un kit personal de modificări, mai mult sau mai puţin reuşit.
Via | WorldCarFans
foarte bine...dar sa fie ...ceva ...asa de senzatie ca vechul model care tre recunoscut a fost o legenda...oricum foarte bine opel!!!!1