Şeful Hyundai: ”Vrem să devenim cea mai iubită companie auto din lume”
Preşedintele Hyundai-Kia a declarat că vrea ca grupul său să devină cea mai iubită companie auto din lume. Tot el a declarat că primele modele electrice ale companiei vor sosi în 2015.
Cu o ţintă de 465.000 de unităţi Hyundai şi 350.000 de unităţi Kia vândute în Europa în 2012, grupul auto coreean începe să devină unul dintre marii jucători ai industriei de profil. Ca orice mare grup auto, Hyundai-Kia intenţionează să îşi canalizeze energia către soluţii de mobilitate alternativă, investind în tehnologii de propulsii hibride şi electrice.
Pe viitor, coreenii se vor dedica şi mai mult acestui segment, după cum însuşi Chung Mong-koo, preşedintele Hyundai Motor Group şi descendentul fondatorului companiei, declară într-un interviu oferit Automotive News. ”În prezent vindem cu succes modelul Sonata hibrid în Coreea de Sud şi în Statele Unite. De anul viitor plănuim să introducem maşini hibride ce pot fi alimentate la priză. Abia din 2015 veţi vedea pe stradă primele modele complet electrice, gata să concureze cu ce vedeţi în prezent pe piaţă. Suntem destul de avansaţi şi în studiul şi dezvoltarea pilelor de combustibil, o altă soluţie ingenioasă de mobilitate”, a declarat Chung Mong-koo.
Văzut ca principal rival pentru Volkswagen, grupul Hyundai-Kia nu are de gând să se concentreze asupra acestei rivalităţi. Ba mai mult, preşedintele coreenilor susţine că nu este interesat de alianţe, preferând să urce în topul celor mai mari producători auto pe cont propriu.
Chiar şi aşa, Chung Mong-koo a ţinut să precizeze că nu este interesat să se bată cu GM şi VAG pentru supremaţie, obiectivul principal fiind asigurarea calităţii. ”Vrem să devenim lideri globali, însă nu în materie de volum. Vrem să devenim cea mai iubită companie auto din lume prin creşterea continuă a calităţii”, a declarat Chung.
via automotivenews
-
Flo-rx, vineri, 10.08.2012 14:27
Cu cat vor creste mai mult preturile cu atat mai departe de obiectiv vor fi ("cea mai iubita....).
-
Andy, vineri, 10.08.2012 14:38
Sunt de acord cu tine, insa in situatia japonezilor se afla si firme europene ca Peugeot, VW, Renault care nici nu arata grozav si nici nu au fiabilitate. Si nu-s nici premium. Plus ca un european vestic cu un venit mediu 2500-4000 de euro pe luna, care nu-si mai face credite pentru ca s-a ars din cauza crizei va prefera in viitor o masina noua coreeana si fiabila cu un raport pret calitate bun decat o japoneza mult mai scumpa sau o autohtona mai putin fiabila si pentru care ar trebui sa se imprumute. E pacat ca la noi in Romania sunt oameni care au 15-20000 de euro si prefera sa-si ia second-uri la care nu-si fac nici Casco macar insa le prefera pentru imaginea de marca :(
-
LauCalin, vineri, 10.08.2012 14:53
Sa iti doresti sa fi cel mai bun nu este niciodata un lucru rau. sincer sa fiu de cand s-au lansat primele generatii Ceed si i30, Hyundai a demonstrat ca are potential si va deveni foarte puternic nu doar pe piata din Asia si America, ci si pe cea din Europa. Viziunea sefului hyundai imi aminteste de cea a japonezilor de la Toyota de acum cativa ani cand spuneau ca nu si-au dorit niciodata sa fie pe primul loc la vanzari. Si asta s-a cam vazut. Toyota a ajuns din nou numarul 1 fara sa faca... sau cel putin eu nu am vazut/auzit, sa faca politica de marketing agresiva, sa atace, sa jigneasca sau sa profite de slabiciunile altora (amintiti-va de reclamele din America din timpul recall-ului Toyota, cand Honda spunea "cumparati de la noi ca ale noastre au frane"). Pe de alta parte este interesant ca, desi Hyundai are masini electrice pe strazi, mai vor sa astepte putin sa vada cum se comporta si apoi sa le lanseze in toata lumea. Faptul ca in acest moment sunt doar in Coreea si State se datoreaza si increderii generale pe care o au cei de acolo, in Hyundai.
-
dan_grc, vineri, 10.08.2012 14:54
Exista aceasta tendinta generala de a raporta totul la Romania, crede-ma ca nu conteaza prea mult tara noastra, nu da tonul nici unei tendinte, deci pt cine sa fie pacat ?:)
-
gelu, vineri, 10.08.2012 15:10
orice challenger are un obiectiv. Dar pentru al atinge trebuie sa-l inlocuiesti pe lider. In acest caz e vorba despre Toyota vazuta ca o piedica in realizarea scopului: acapararea pietei SUA parerea mea
-
@Andy, vineri, 10.08.2012 15:27
Andy, o sa combat afirmatiile tale: 1. Nu compari Peugeot cu Vw, prima este intr-o situatie critica din punct de vedere financiar si vanzari, cealalta se lupta pentru suprematia modiala. 2. Un european va cumpara o masina europeana (au alta mentalitate decat noi) fie pentru reteaua de service mai buna, fie pentru calitatile masinii in sine, fie pentru alte atribute. Eu sunt european, am avut auto coreeana (am fost incantat de pret) si acum am masina europeana. Crede-ma ca nu se compara la calitatea executiei si la feeling o masina europeana cu o masina produsa sau conceputa in Coreea, chiar daca incearca sa-ti fure ochii prin design. Legat de fiabilitate, masinile coreene se afla pe pozitii fruntase in SUA, nu pe continentul european! 3. Nationalismul europenilor. Prefera oricand o masina autohtona decat una de pe alt continent, chiar daca este produsa in Europa. In sprijinul meu vin cu urmatorul test: verifica sa vezi cat % din totalul auto vandute in Europa apartin marcilor europene si o sa sa vezi ca peste 90% ceea ce nu o sa mai intalnesti pe alt continent.
-
P_N, vineri, 10.08.2012 16:38
Nu am nimic personal cu Hyunda,chiar recunosc ca Coreeni lucreaza mult mai bine la partea de exterior/interior la design decat japonezii.Dar sa il detronezi pe lider,adica pe ''Toyota'',nu va merge acest lucru.Toyota a intrat prea adanc in inimile oamenilor ca sa fie detronat.Toyota se vinde ca painea calda in lume:in Asia,SUA,etc.Nici macar fenomenele naturale care au lovit japonia nu i-a ajutat sa cada prea mult timp din pozitia ocupata,dar mite o simpla marca .Dar vom vedea.
-
Samba, vineri, 10.08.2012 17:05
Chiar ma bucur sa vad aceasta stire despre ''Hyundai''.Marcile lor sunt foarte fiabile si merita acest lucru.Chiar fostul ''Daewoo'',a fost o marca de foarte bun gust,care produceau niste masini foarte foarte fiabile.Daewoo a produs masini care intalneai rar probleme de fiabilitate la ele si erau vandute la un pret foarte corect.Dar tin cu parerea si la alti useri,si totusi daca stam sa ne gandim este foarte greu sa dai jos un constructor renumit cum este ''Toyota''.Oriunde te-ai duce in lume ,hai sa zicem in SUA,vei vedea modele Prius care fac taxi,si la fel si oamenii de rand au Toyote ,care se cumpara mai ceva decat marcile lor ( Ford si Chevy).Toyotele in Sua,in India si in alte tari din Asia,se vand enorm de bine.Poate undeva pe locul 2 sa se situeze Hyundai,dar pe primul nu prea cred ca ar avea sanse.Deoarece daca stam sa gandim limpede Toyota mai are cel mai avansat sistem de propulsie hybrid la ora actuala,deci este f greu.Dar stiti cum se zice ''Cel mai bun sa castige'''.Acum eu le urez succes celor de la Hyundai pentru ca au facut un pas enorm de mare,si acelasi lucru care l-a spus @dan si @P_N,pot sa zic ca la desing-uri sunt mai reusite modelele Coreenilor decat unele modele ale japonezilor.
-
@Samba, vineri, 10.08.2012 17:21
Te-am inteles, iti place marca Toyota, dar limba romana cand o inveti corect? Atata greseli intr-un text rar mi-a fost dat sa vad.
-
Samba, vineri, 10.08.2012 17:23
Mey,da nu esti obligat sa imi citesti opinia daca nu iti place.Eu mi-am facut datoria,si mi-am exprimat parerea,ca la urma urmei toti avem dreptul.Chiar e o problema atat de grava pentru tine?
-
Poppy, vineri, 10.08.2012 17:26
Daca stau bine si ma gandesc, europenii aveau zeci de firme de electornica/electocasnice acum 30-40 de ani. Acum cota de piata a produselor coreene e peste 50% in Europa. Ce era Nokia acum 15 ani si ce e acum fata de Samsung? Vax. Peste 10 ani va fi la fel si in domeniul auto.
-
AndreiRN, vineri, 10.08.2012 17:39
Hyundai face un produs ONEST si publicul a vazut asta si a apreciat. Deja au cei mai fideli clienti la ora actuala si asta spune mult.
-
SaabCuantic, vineri, 10.08.2012 19:56
Da, ascensiunea alianţei Hyundai-Kia este spectaculoasă, dar nu mă înjuraţi: creşterea se exprimă doar ca nivel de vânzăril! Sud-coreenii au ajuns mai isteţi decât japonezii, în sensul că au realizat la momentul oportun că filosofia low-cost va sparge toate tiparele, oriunde pe mapamond, iar dacă accentuezi implicarea intelectuală şi o desăvârşeşti în fapte, atunci până şi “regina neîncoronată” a categoriei, nimeni altul decât Dacia, va tremura de frica concurenţei…lucrative. Dacă până şi în curtea piteştenilor am putut identifica un model la vederea căruia să tresar foarte puţin (Duster), în privinţa HK…blank, nu-mi place nada en absoluto! :(( Modelele lor curente cu pretenţii premium mi se par nişte corcituri bizare între Mercedes şi BMW... @Poppy, diagnosticul tău este conform cu realitatea, dar sper să nu se împlinească predicţia ta! Dacă spălăturile astea oblice sunt menite să invadeze şi să sufoce planeta, atunci eu voi redeveni pieton cu cea mai vajnică plăcere…
-
LauCalin, vineri, 10.08.2012 22:42
Imi cer scuze pentru off topic, insa nu prea pot sa ma abtin:p @Poppy, daca ne referim la ce avem prin casa, asa este. Recunosc ca acum 10-15 ani imi placea foarte mult ce facea Philips, mai ales pe partea de tv. Este o marca pentru care mereu am avut o slabiciune. Parerea mea este ca coreeni (scuzati cacofonia) investesc foarte mult in creatiitate. Uitati-va de exemplu ce televizoare au: cati s-au gandit la tv-uri atat de subtiri, de elegante sau cu atatea gadget-uri... gen apelare vocala, misti din mana si se shimba canalul, cu sensori de miscare, care isi modifica intensitatea culorilor in functi de cat de obositi iti sunt ochii sau cata lumina e in camera etc. Si parerea mea este ca in spatele acestor inovatii sta o alta companie care a zguduit piata acum ai putin de 10 ani, si anume Apple. Samsung in opinia mea este singurul care s-a adaptat cel ma repede la conditiile impuse de Apple pe piata. Practic la un moment dat concurenta era (total) depasita, iar Samsung s-a trezit cel mai repede din soc. DAAAR, exista un (maaare) dar: cei care s-au retras de pe piata sau sunt prezenti mai slab ori s-au reprofilat, ori s-au reorientat spre altceva. De exemplu Sagem sau Alcatel, doua nume care nu spun mare lucru... daca aceste doua companii nu ar exista jumatate din Europa nu prea ar mai putea sa vorbeasca la mobile. Cam tot ce inseamna relee de telefonie mobila au tehnologie pusa la punct de cele doua companii. La fel Siemens, s-au gandit ca nu are rost sa ramana pe piata de telefonie mobila daca sunt muuult mai bine vazuti si alta parte (telecomunicatii, relee, sisteme electrice pentru trenuri, vapoare, automobile, avioane, sisteme de iluminat etc). Si oricum europenii au domenii unde au un cuvant (foarte) greu de spus. De exemplu nu exista televiziune serioasa care sa nu foloseaza produse europene (gen Siemens, Viessman, Sennheiser, Schneider, Bosch, Behringer... din Austria AKG - astia sun f buni pe parte de sunet), japoneze (Sony, Panasonic, JVC, Fujitsu, Osaka etc) sau americane... mai putin la noi, e drept (gen Pioneer sau Marshall). O parte importanta din aparatura masinilor de trasmisii ale televiziunilor este pusa la punct de Ericsson (Suedia) si cam tot din ce inseamna o regie de emisie serioasa, are aparatura japoneza (de obicei cu Sony in frunte si europeana, in special nemteasca). Deasemenea, unii din cei mai mari jucatori ai pietei de aparatura medicala sunt Philips si Siemens. Si nu uitati ca Centrul Spatial European (un fel de NASA europeana) esteo companie 100% euopeana. Conform comentariului cred ca intelegeti voi... Ca o concluzie, faptul ca unii producatori "s-au dat la fund", nu inseamna ca nu stiu cu ce se mananca un domeniu. Dar si-au facut o imagine mult mai buna pe alte domenii.
-
dan_grc, vineri, 10.08.2012 22:59
F bun comentariu Caline, si eu preferam Philips, pe langa tv am si-un casetofon cu cd care si acum, cand il mai sterg de praf, si-l pornesc sa vad daca mai merge are o claritate incredibila, iar ipoteza ca peste 10 ani majoritatea marcilor europene vor fi ...vax, ei bine nu va fi asa, pt ca electronicele sunt electronice, iar masinile...nu sunt doar electronice:)
-
Suedezu, vineri, 10.08.2012 23:41
Asa e Daniele draga,electronicele sunt electronice si masinile-s masini,numai ca BMW nu produce masini,ci biciclete din carbon :))
-
Mafia, vineri, 10.08.2012 23:51
Hyundai este mult peste VW si Opel la motoare.Mai ales motoarele multi point injection ( MPI) de la Hyundai sunt foarte silentioase si au motoare mult mai fiabile decat VW asta e clar.Iar Hyundai are modele minunate in gama,chiar imi place cel mai mult :I30,SantaFe,Elantra,Veloster,Genesis Coupe.
-
dan_grc, sâmbătă, 11.08.2012 00:06
Asa este suedezule, sunt bune si bicicletele de carbon, numai ca una e sa ai ceva in cap si alta e sa fii cam prost, tu esti in a 2-a categorie.Daca te plictisesti te poti juca cu amicul tau mafia.
-
Suedezu, sâmbătă, 11.08.2012 00:13
Sper sa nu se supere @Cuantic pe mn pt acest comentariu incoerent,dar nu ma pot abtine cand imi aduce cv injurii asupra demnitatii mele. Ora odata ca niciodata un Danutz lovit de soarta.Si cu guleru-nfoiat,se numea Danutz baiat.Danute ,danisorule.Mai lasa-ne in pace.Ca ne umpli de multe drace.Si ma scoti din mintoace. @Cuantic imi cer scuze fata de tine.Eu sunt un om cu demnitatea mea,dar acest user nu numai ca ataca si aduce injurii incoerente la adresa marcilor suedeze dar si la adresa mea.Eu sunt un om cizelat,cu multa demnitate si foarte cinstit si rafinat,dar nu ma pot abtine.
-
Om Shankar, sâmbătă, 11.08.2012 00:26
Eu iti zic sa il respecti pe @Suedezu,pentru ca are dreptate.Inainte sa intrati voi pe aici pe AM,el se intelegea cu toata lumea.Daca vrei sa te respecte respecta-l si tu
-
dan_grc, sâmbătă, 11.08.2012 00:31
Probabil ca se intelegea, dar a devenit incredibil de prost si nu se mai i ntelege. Multumit Om-ule?
-
Om Shankar, sâmbătă, 11.08.2012 00:34
Nu cred ca il cunosti pe el,dar eu il cunosc de mult timp si nu avea acest comportament in 2010,cand l-am vazut ultima oara,dar probabil ca nu erati voi astia care sa va adresati urat ,oribil la adresa unui om.De ce trebuie sa jignesti pe un om doar pentru o amarata de opinie?Nu ii vad rostul.
-
Suedezu, sâmbătă, 11.08.2012 00:39
@Om Shankar,imi cer scuze si tie si lu @Cuantic,si celorlalti useri care citesc acest comentari al meu.Dar voi l-ati vzt cum vb si cat de urat imi raspunde in fata?Eu nu pot tolera un asemena comportament obedient.
-
gelu, sâmbătă, 11.08.2012 08:53
off-topic fac un apel pentru cei ce se stiu cu scaun la cap si care stiu sa lege corect mai mult de doua cuvinte in romana. Oameni buni, incercati sa va abtineti in a mai intra in discutii inutile. Mai bine de jumatate din comentarii fac dovada unui anlfabetism cronic, nesimtire crasa, retard verbal si neintelegere a realitatii. Am ajuns sa caut printre excrementele unora comentariile on-topic sau macar unele ce au cat de cat tangenta cu subiectul Haideti sa NE ajutam si sa indepartam prostia dintre noi. Dincolo de contrele pe teme auto parca, pana la aparitia, fratilor suferinzi de logoree dementa parca exista o anumita normalitate pe site. Am impresia ca sunt pe messenger sau pe feisbuc-ul rezervat idiotilor.
-
S.R.I, sâmbătă, 11.08.2012 11:39
Trebuie sa recunoaste pentru ca ei chiar au tehnologie avansata.Adica uitati-va la noul K9 si spuneti-mi unde mai vedeti voi limuzina din aceeasi clasa cu head-up display multifunctional.Iti arata pana so postul de radio,si drumul pe unde sa o iei daca ai setat gps-ul,si atentionarea la unghi mort nu numai ca ti-o arata pe oghlinzi dar si pe parbriz,si sunt multe lucruri care iti arata prin head-up display.E prea tare.Eu nu am vazut la vreo nemteasca aceste plusuri.Deci pot sa spun ca le-a iesit mai bine decat nemtilor ,si bineinteles va fi vanduta la un pret rezonabil fata de ale lor.Chiar astept sa apara in Eu .
-
gelu, sâmbătă, 11.08.2012 12:51
K9 e ultimul aparut pe piata. Multitudinea de gadgeturi nu asigura atingerea targetului de vanzari. K9 poate este o oglinda tehnologica a coreenilor cu care incearca sa ii starneasca pe germani. Sau poate ca e doar o chestiune de imagine. o imagine pozitiva care ar putea sa se transfere catre modelele de masa. Evident, daca germanii se vor multumi sa doarma pe lauri K9 va avea succes. Altfel e ca si cum ar fi starnit un urs. Nu vad cum BMW sau Mercedes ar sta cu miinile in san si sa admire ofensiva coreeana. Asa ca, sa nu zicem hop pana nu vedem si replica europeana.
-
dan_grc, sâmbătă, 11.08.2012 13:09
Una este sa lauzi Kia sau Hyundai pt faptul c-au crescut f mult in ultimii ani, dar alta e sa spui ca Kia K9 este peste concurentii germani la clasa de lux din niste motive superficiale, gen nu stiu ce dotare, dar varful lor de gama are maxim V6 si se agita unii ca e cu 15 mii mai ieftina fata de un V8 la concurenta. Prin SUA sau Asia vor vinde ceva, nu zic nu, dar in Europa nici Lexus nu misca mare lucru. @gelu, dc ar trebui sa aiba Mercedes si Bmw replica pt K9? Au primit sah-mat de la coreeni?:) Hai sa nu exageram, in nici un caz nu asta este clasa in care coreenii vor sa se bata cu nemtii, ei se vor bate de la clasa mica pana la medie, incluzand si suv-uri si suv-ulete cu VW in primul rand, la clasa de lux au intrat pt imagine mai mult, pt ca este f important sa fii prezent in aceasta clasa daca vrei sa devii "cea mai iubita marca din lume".
-
LauCalin, sâmbătă, 11.08.2012 16:57
Da, cred ca Dan are dreptate. Gelu, uite cazul VW daca vrei. Au masini in toate clasele, au dotari de lux, una din cele mai bune cutii de viteze automate de pe piata (DSG), motoare in 12 cilindri, sunt prezenti in toate clasele, de la Up! pana la Tuareg si Phaeton.Si inca ceva: acum vreo 10 ani VW avea cel mai puternic diesel din lume: 5000 cmc, V10, 313 CP (parca 700Nm) pe Tuareg. Dar cu toate astea niciodata nu au zis ca vor sa fie concurenti pentru Mercedes sau BMW. E drept ca pentru asta exista Audi, insa ce vreau sa subliniez e ca nu ai nevoie de super dotari ca sa concurezi cu marcile premium. Si Dan, in clasele superioare au intrat pentru ca in primul rand s-a cerut asa ceva in Asia si America, acolo unde Hyundai si Kia sunt doua marci vazute ca fiind foarte bune. Caz simplu: cate Kia Magentis, Clarus sau Sephia s-au vandut in Europa inca de cand au aparut si cate s-au vandut in America?
-
dan_grc, sâmbătă, 11.08.2012 17:10
A fost o intrebare retorica cred:) .Cum am zis, vor vinde in SUA, dar nici acolo nu este concurent direct pt nemti, multi se uita doar la pret dar uita de motorizari, cand ai maxim V6 e un fel de clasa de lux "low cost", marcile premium care se lupta pt suprematie in SUA nu au dc sa fie amenintate de Kia sau Hyundai, in aceasta clasa cel putin.
-
SaabCuantic, sâmbătă, 11.08.2012 18:31
Dacă tot se practică off-topic-ul, mă văd nevoit să intervin, fără legătură cu subiectul în sine (poziţia mea faţă de Hyundai-Kia nu suferă modificări), deoarece lucrurile par a degenera pe AM din cauza unor dispute care se cer dezavuate… Dan şi Suedezu, nu vreau să fiu arbitru între voi; cine mi-ar cere să mediez un conflict fără rost ca acesta, ar fi perfid din punctul meu de vedere. Credeţi-mă: vă mărturisesc că, dacă aş putea (financiar vorbind, normal), aş organiza o masă mare rotundă unde să ne adunăm toţi userii obişnuiţi de pe AM şi să vedem acolo cine s-ar mai umfla în pene că are “dreptate”…Chiar să nu ştiţi că, ori de câte ori oamenii, indiferent de rasă, etnie, grad de instruire, nivel de avere şi confesiune declarată, se dispreţuiesc, se suduiesc şi se învinuiesc între ei, o singură fiinţă are de câştigat?...Cine anume? Hm, zâmbesc: aţi auzit de proorocia apocaliptică a eradicării păcii şi înţelegerii dintre făpturile lui Dumnezeu, astfel încât să-şi pricinuiască frustrare, ură, amărăciune şi durere unii altora?...Aceeaşi fiinţă mefitică, plămădită din rău suprem, întuneric şi minciună, se străduieşte întotdeauna a ne determina să fim “ferm” convinşi în sinea noastră că numai noi înşine avem dreptate, spre deosebire sau în antiteză cu “duşmanii” noştri, care, nu-i aşa?, aberează, sunt răuvoitori, subiectivi şi clevetitori, dacă nu şi “bolnavi psihic”, şi caută să ne dăuneze…Dar întrebarea fundamentală în plan spiritual a rămas neschimbată şi spinoasă de la izgonirea oamenilor din rai: ce este Adevărul? Cumva ar fi totuna cu adevărul propriu pentru care ne autoamăgim că suntem îndreptăţiţi să-i zburătăcim ţeasta “duşmanului” ? (pun din nou cuvântul între ghilimele, fiindcă nu putem nega o evidenţă pe cât de incontrolabilă, pe atât de tulburătoare: singurul duşman al tău de pe lume nu poate fi decât…tu însuţi). Aceeaşi dilemă colosală l-a chinuit şi poate l-a şi biruit pe Pilat din Evanghelie. Însă Adevărul nu este un scop precis, conturat, localizabil, palpabil, utilizabil, confortabil şi socializabil sau o stare personală de spirit şi nici o condiţie logică urmărită de erudiţi, ci o…Persoană, Care ne-a asigurat fără umbră de îndoială: “Adevărul vă va face liberi”… Apropo, nimeni nu poate fi liber, în termeni tehnici, niciodată în viaţa lui, fiindcă, în funcţie de capacitatea lui de analiză a situaţiilor în care este implicat, este silit de conştiinţă, adică de glasul Creatorului din sufletul lui, să aleagă musai dintre cele două traiectorii antagonice care se termină amândouă în veşnicie: ori a fi rob al lui Dumnezeu, ori a fi rob al păcatului, neexistând nicicând, niciunde şi nicicum “alternativă” sau “zonă neutră” sau "posibilitate de compromis" sau, dacă vorbim prin prismă reducţionistă, “libertate”! De aceea ateii sunt pierduţi încă de la naştere…Dar ei aleg fără să-şi dea seama…La fel şi cei care vor să slujească răul în mod conştient, de pildă sataniştii; oricât s-ar crede de “liberi ca păsările cerului”, în realitate nu se pot bucura decât de o crunt limitată şi fragilă libertate psiho-somatică, adică şi ei au ales deja…Una peste alta, n-ar trebui şi n-am avea dreptul providenţial să confundăm cele două Vocaţii, deoarece “nu poate un pom rău să facă roade bune şi nici viceversa”; de obicei, cu cât ai impresia că eşti mai angrenat pe “drumul cel drept”, cu atât există şansa învederată să fii de fapt absorbit de pseudo-Lumină, echivalentă cu întunericul sufletesc propriu-zis…Da, pare o constatare nefastă, care să ne saboteze orice tentativă de nădejde ortodoxă, dar se explică automat prin axioma următoare: “Multe căi i se pot părea omului bune de urmat, dar, până la urmă, toate acelea duc la pieire”…Mai ales nihilismul pro-antihristic care ne-a năpădit suflul cotidian în direcţii polivalente! Prin urmare, numai cei foarte iscusiţi se pot revela cu adevărat şi la timp în ce stare catastrofală se zbat şi astfel să remonteze fără echivoc, până n-ar fi tardiv, deşi, din postura privilegiată duhovniceşte de “născut din nou”, primejdia re-căderii te va urmări din umbră mereu, sistematic, fără odihnă…Dar această cruce trebuie asumată cu simţ de răspundere până la capăt, condiţie sine qua non a mântuirii… Ca să abstractizez mai puţin, chiar şi când îl muştruluiam sau îl persiflam pe AndreiRN, în sinea mea ştiam prea bine că nu uzam de atitudinea adecvată unui om integru ce mă pretind, dar, deseori, răutatea voluntară este suverană! În mod just, era şi el absurd şi maliţios la adresa Saab-ului, dar un tip cu adevărat cerebral şi echilibrat, dacă nu şi abil, reacţionează demn, nu instintiv, în astfel de cazuri; însă n-ar fi niciodată târziu pentru a normaliza relaţiile cu unii “prieteni” de-ai mei, inclusiv cu Octav72, în privinţa căruia şi acum mi se pare incredibil cum s-au putut deteriora nişte raporturi pe cât de fireşti, pe atât de solide înainte de infamia survenită… Aşadar, Dane, Suedezu, Mafia, Gelu şi toţi ceilalţi doritori de adevăr (adică sper să plasaţi majuscula semnificativă acolo unde trebuie, la începutul cuvântului: Adevăr!), consideraţi şi voi că ar cam fi timpul şi cazul să începem a fi reconcilianţi?...Am putea să ne călcăm pe inimă şi să ne ştrangulăm orgoliile care ne năruiesc în substanţă fără să simţim?...Nu uitaţi că toţi, fără excepţie şi inevitabil, vom fi chemaţi la Judecata de pe urmă, unde am comite cea mai cumplită greşeală să culpabilizăm pe alţii pentru ceea ce ar fi grăitor de incriminator la adresa noastră!
-
dan_grc, sâmbătă, 11.08.2012 18:52
@Cuantic Vorbesti f frumos, dar sincer cred ca exagerezi cu lucrurile religioase. "Amicii" mafia si suedezul primesc ceea ce trebuie, poate ca si asta vor, cand vor fi capabili sa spuna ceva concret, fara strambe si bagari in seama de 2 lei, atunci se vor schimba lucrurile, si sincer imi face o deosebita placere sa fac misto de ei, dc? In primul rand ca am asa o senzatie, si nu doar eu, ca e una si aceeasi persoana ( plus pinguinul atomic), si-n al doilea rand pt ca pur si simplu sunt batuti/batut in cap, sau asa vrea/vor sa para, oricum ar fi, nu ma deranjeaza, plus ca una e sa te contrazici sau sa mai faci o ironie sau o gluma,alta e ce fac ei/el , pe ei ori nu-i bagi in seama ori " le dai in cap" . Vorbesti despre Judecata...crezi ca Dumnezeu urmareste comentariile de pe AM? Eu nu cred, la fel cum cred ca nu se uita la fotbal, de aceea e frectie cand aduci preoti sa sfintesti terenul ca sa castigi:), deci daca esti varza , de cele mai multe ori vei pierde.
-
mog, sâmbătă, 11.08.2012 21:31
hai ca sunteti chair amuzanti :) saracul saab cuantic s`a chinuit probabil 30 de min sa scrie cel mai lung comentariu la un articol de pe AM si ala nu e despre masini, culmea!
-
LauCalin, duminică, 12.08.2012 01:16
Ca sa faci?! Asa e cand nu exista regulament, termeni si conditii si poti sa postezi orice. Evident ca toti avem parerile noastre, orgoliile mai mult sau mai putin impunatoare si evident ca toti suntem destepti si restul si niste fraieri si stim noi ce vorbim. Incet dar sigur, imi pare rau sa o spun, cand citesc comentariile ma simt ca in piata la Obor. Motiv pentru care eu cred ca incet, incet am sa citesc doar stirile. Pentru ca niciodata nu mi-au placut arogantele, jignirile si lipsa de respect. Desi sunt putini cei care chiar sunt pasionati de domeniul auto (NU DOAR DE O MARCA) se cred cei mai destepti. Ori eu nu am atat putere sa ma cobor... pardon, ridic la nivelul lor. Traim inr-o tara de oameni care sunt buni la toate. Apropo, despre fotbal si demiterea lui Base nu vorbim?
-
kumite, duminică, 12.08.2012 03:04
Voi nu intelegeti ca nu vrea nimeni sa va imite.Ar fi ultimul lucru pe care l-as face.Sa imit ce? Drosophila melanogaster?
-
gelu, duminică, 12.08.2012 19:05
@dan_grc da, ma astept la un raspuns al BMW si Merc. Asa cum spuneam K9 e pt SUA. Parca si denumirea este una tipic americana. N-am zis ca li s-a dat has-mat. In acest caz mi se pare ca singurul lucru ce iti ramane de facut este sa iti faci bagajul si sa pleci acasa. Dar raman la ideea ca acest model, K9, vrea sa ajunga in liga celor mari. Fratii sud coreeni sunt pe cai mari, vanzari au, imaginea au TREBUIE sa mearga mai de parte, mai sus. Cu un atuu al pretului rezonabil si cu tehnologii accesibile momentul este prielnic. Cred ca si aceasta criza poate influenta chiar si un potentat financiar si il poate face sa prefere un K9 unui concurent german. Nivelul vanzarilor va confirma sau infirma presupunerea mea.
-
SaabCuantic, luni, 13.08.2012 01:30
Nu sunt deloc “religios” (Eminescu a condamnat religia, nu credinţa! – din prima se câştigă baban prin specularea credulilor; din a doua se ajunge neabătut la viaţa veşnică!), dar nu se mai poate tolera conjunctura deplorabilă în care a ajuns AM prin prisma “libertăţii de expresie”… Şi da, @dan_grc, orice lucrare şi cugetare a noastră ajunge cu viteză nălucitoare la cunoştinţa Celui atotputernic , atotvăzător şi atotştiutor…Îşi închipuie careva că pe AM n-ai cum să păcătuieşti?! Ha! @mog, “polologhia” aceea a mea “super-lungă” n-a fost despre maşini, într-adevăr, dar poate realizezi şi tu că, atunci când se va “face curat” pe AM, numai despre maşini vom trăncăni zi şi noapte, logic! Deocamdată, cam greu se va porni aspiratorul moral...Din cauza “specificităţii” noastre balcanoide, evident :D tot către @mog: am încercat doar să fiu “omul care aduce pacea”; să înţeleg că mă condamni cumva pentru iniţiativa mea?! Rămâne axiomatic tot ce am scris acolo, punct fără contrapunct!
-
mog, luni, 13.08.2012 13:05
asta era ideea, cuantic. ca ai incercat sa scrii ceva in ideea de a impaca si capra si varza. am citit tot ce ai scris, deci am inteles ce ai vrut sa faci. in romania, stii bine, ca toti se pricpe la toate. asa e si cand e vb de masini, mereu vor exista pareri si pareri, flame`uri si contradictii. plus ca, atunci cand iti exprimi o parere despre o masina, exista o doza foarte mare de subiectivism in ceea ce spui. nu ma refer la tine, zic in general.
-
SaabCuantic, luni, 13.08.2012 22:33
Propunerea de a ne întâlni toţi cei care ne simţim în stare să contribuim la creşterea calităţii acestui site este chiar serioasă! Tot sporovăind şi promiţând pe aici, mai mult ca sigur nu vom izbuti practic să eliminăm inconvenientele! O întrunire într-o aulă sau chiar sub cerul liber (pigmentată şi cu mici şi bere, pentru cine ar pofti…dar eu aş prefera gustări reci şi apă, plată sau minerală…ideea este că nu trăim doar cu oxigen :)), mediată de redacţia AM, cred că ne-ar oferi o perspectivă mai extinsă şi mai profundă asupra a ceea ce am putea face! Prima măsură s-ar putea însă adopta şi fără adunare: logare pe tot frontul! Apoi o filtrare mai drastică a textelor şi interzicerea categorică a ATACULUI LA PERSOANĂ! Oricine nu s-ar supune, indiferent cine ar fi, să fie pa şi pusi…Cine vrea exprimare în dodii, terfelire la kilogram, contrazicere doar de dragul efectului şi picanterii terminologice, să se îndrepte spre obişnuitele fiţuici de aleasă cultură civică Libertatea, Click, Can-Can ş.a. ; în nici un caz n-ar mai trebui să fie tolerat pe AM! Printre altele, eu militez pentru fondarea unei secţiuni dedicate special maşinilor clasice (poate şi un fan club, cum am mai sugerat şi altădată), indiferent de marcă – poate fi şi Hyundai, şi Daewoo, orice! Prin “clasic” eu înţeleg maximum 2005…Iar secţiunea respectivă să fie structurată pe rubrici la ordinea zilei: discuţii (dar împărţite în două domenii: “pe subiect” şi “la liber”), anunţuri, întrebări/răspunsuri. Dar eu pot spune multe şi degeaba, căci acum mă exprim în afara unui cadru live, organizat, în care ar trebui să fie ascultată şi – de ce nu? – luată în consideraţie orice opinie, calificată ca avizată prin vot majoritar!
-
CEI MAI IUBITI AHAM, vineri, 02.11.2012 17:54
HYUNDAI -KIA - NISTE MINCINOSI !! http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-au-declarat-un-consum-mincinos-pentru-1000000-de-masini-47676.html#comment_post
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Lider global nu ai cum sa devii decat daca vinzi mai mult, restul aspectelor sunt pur subiective, plus ca un Hyundai sau o Kia nu are cum sa nasca mari pasiuni, vor fi cumparate pt ca au un raport bun calitate/pret, dar au totusi sanse sa fie mai iubite decat majoritatea japonezelor pt ca pur si simplu au inceput sa arate mult mai bine decat acestea si au si avantajul mult mediatizatei fiabilitati, deci eu ma intreb cu ce atuuri vor mai ramane japonezii, ma refer aici la modele obisnuite, nu la exceptii.