Şeful Grupului Volkswagen a câştigat 17.5 milioane de euro în 2011

Publicat marţi, 13.03.2012 11:16 de Bogdan Mirică

Martin Winterkorn, omul care conduce destinul conglomeratului Volkswagen se poate lăuda cu venituri de 17.5 milioane de euro obţinute anul trecut. Numai bonusul oferit de companie este de 11 milioane de euro.

Volkswagen a cunoscut o creştere fabuloasă anul trecut la nivel mondial. Evoluţia pozitivă nu putea să nu se oglindească şi în veniturile celor care se află la cârma companiei. Martin Winterkorn, preşedintele executiv al grupului german, responsabil pentru profitul record înregistrat în 2011, se poate lăuda şi el cu venituri extrem de mari în anul care tocmai a trecut.

Într-o statistică a celor mai bine plătiţi preşedinţi executivi din Germania, Winterkorn se află în capul listei, cu venituri de 17.5 milioane de euro în 2011. Aşadar, graţie unui bonus de nu mai puţin de 11 milioane de euro, obţinut pentru evoluţia de anul trecut, Winterkorn reuşeşte să conducă în topul celor mai bine plătiţi CEO din Germania, devansând 29 de candidaţi. Compensaţiile şefului VAG au crescut cu 87% faţă de anul 2010, atunci când Winterkorn încasa doar 9.33 de milioane de euro.

În cadrul conferinţei anuale a companiei, organizată la începutul acestei săptămâni, Horst Neumann, directorul departamentului de resurse umane, a declarat că bonusul este o recunoaştere a capacităţii sale manageriale şi vine ca urmare a evoluţiei pozitive pe care VAG a înregistrat-o anul trecut.

via l automotive news

  • Vasi, marţi, 13.03.2012 11:21

    Huooooooooooo !!! Ce faci mosule cu banii pe lumea ailalta?! Ingroapa-te cu ei... ca te gasesc eu! :))

  • !@#$^&*(), marţi, 13.03.2012 11:23

    ce privire sfidatoare si ce zambet fals are!

  • mog, marţi, 13.03.2012 11:28
    mi se pare normal

    la cum e politica de preturi vag, la cum isi dezvolta si promoveaza noile modele, nu mi se pare deloc greu de crezut ca au profituri uriase...

  • LauCalin, marţi, 13.03.2012 11:55

    Stati voi linistiti ca nu e singurul care se scalda in bani. Sa va reamintesc faptul ca acum 3 ani bosii de la Ford, GM si Chrysler veneau sa ceara zeci de milioane de dolari lui Obama cu avioanele particulare care costau cel putin dublu fata de cat a castigat Martin Winterkorn? Si tipul asta a dus undeva sus VAG in privinta profitului si l-a dus pe locul 2 in lume. Nu a ingropat-o in datorii ca sefii din State. Asta nu prea le vedeti nu?

  • TIKA, marţi, 13.03.2012 12:01

    La ce a facut din VAG si unde i-a pozitionat cred ca merita cu varf si indesat!!! Ce sa le spui inteleptilor lu' salam cu logan!!

  • Enache_Alexandru, marţi, 13.03.2012 12:31
    Salut

    Felicitari domnului Martin Winterkorn pentru evolutia buna a marcii pe care o conduce, consider ca merita mai mult pentru contributia sa. @LauCalin La asta ma gandeam si eu ca in SUA sunt CEO care castiga dublu sau triplu decat seful VW si au distrus companiilie care le conduc sau au avut strategii proaste. *Am o intrebare off-topic: Motorul 1.6 TDI este inlocuitorul motorului 1.9 TDI ? Multumesc. O zi buna.

  • tzenu_bmw, marţi, 13.03.2012 12:33
    salari proaste.......

    pt munca ce-o depune nu las plati nici cu 1 milion.........pt. ca nu munceste nimik.........sta si semneaza niste harti........ ingineri in schimb tot respectu...... tipu asta presupun ca nu stie la ce se foloseste vaselina.......probabil sa se unga cu ea la nevoie:))) serios acuma 17 milioane de euro......pt. ce??????? cu bani aia mai bine si-ar angaja design-eri ca deja ma plictisesc de design-ul masinilor sale......

  • agoox, marţi, 13.03.2012 12:33

    sunt curios oare ce masini conduce?

  • ha!, marţi, 13.03.2012 12:37

    Asa se numeste jecmaneala prostilor acum? Management evoluat? Cocalarii ii iau lu' nea Porumb stiuletele in cavitatea bucala? Era de asteptat!

  • razvanis, marţi, 13.03.2012 13:06
    Matematica

    Cresterea de la 9,3 la 11 milioane este o crestere de 18%, nu de 87% , greu cu matematica asta.

  • LauCalin, marţi, 13.03.2012 13:29

    Tzenu, chiar asa crezi ca asta nu are nicio raspundere? In cazul in care o alianta nu aduce beneficii cine e de vina? In cazul in care o masina este un esec comercial cine e de vina? Sunt in joc zeci de milioane de euro, imaginea unui grup, dorinta de afirmare, de a fi vazut cel mai bine etc.... chestii care pana la urma atrag niste bani (foarte multi chiar). Pe inginer nu il intereseaza asta. El stie ca trebuie sa stea la bancul de proba si nu il intereseaza unde se vinde masina pe care o concepe. Nu e treaba lui asta. Pe ingineri, proiectanti, mecanici ii pun la munca (mai bine zis le dau de munca) cei din conducere. Si asta nu e valabil doar in industria auto.

  • tzenu_bmw, marţi, 13.03.2012 14:59
    @LauCalin

    inteleg ce vrei sa zici.........ai si putina dreptate....... responsabilitatea nu este doar a lui pe langa el mai sunt poate 10-15 insi cu functi la fel de inalte..... pe mine ma deranjeaza cam toate companiile mari din lume care ofera oamenilor sai importanti salari de zeci de milioane anual.......de ce??/? de ce nu se ofera salari de 1 milion de euro anual.......ca doar pot trai din 1 milion....:))

  • dan_grc, marţi, 13.03.2012 15:07

    @LauCalin Au cerut zeci de milioane statului american? Au cerut zeci de miliarde si culmea e ca le-au si primit.

  • C-G-C, marţi, 13.03.2012 15:22
    @tzenu_bmw

    Daca dadeai un simplu search pe google, erai mare. "Winterkorn studied metallurgy and metal physics at the University of Stuttgart from 1966 to 1973. From 1973 to 1977 he was a Ph.D student at the Max-Planck-Institute for Metal Research and Metal Physics, where he received his doctorate in 1977." "Winterkorn embarked on his career in 1977, as a specialist assistant in the research division "Process Engineering" at Robert Bosch GmbH." Deci ce ziceai de vasilina aia?

  • LauCalin, marţi, 13.03.2012 19:37
    @tzenu

    Ai si tu dreptate, nu pot sa zic ca nu. Comentariul tau imi aminteste de o replica celebra de-a lui Patriciu: la un moment dat nu conteaza ca ai in cont 10 milioane de euro, 50 sau 100. Practic duci o viata exact la fel. Cu siguranta ca nu este singurul care a primit cateva milioane de euro. Asta e ca si inchisoare pentru 70-80 de ani. Cui ii pasa, ca oricum stai acolo pana mori?:)) Ideea e ca subalternii lui poate ca au primit 2,3,5 milioane. dar bosul trebuia sa se simta boss, nu? :p Si mai mult ca sigur ca si altii din conducerea altor companii au primit cateva milioane bune... sa nu-mi ziceti ca cei de la Renault nu au avut prime babane. Practic astea sunt doua din companiile auto care nu prea au simtit criza. Si daca e sa punem problema asa, de ce Schumacher are in conturi cateva sute de milioane de euro, ca oricum traieste regeste si cu 2 milioane. :)

  • AndreiRN, marţi, 13.03.2012 20:43
    Realitatea

    Aici gresesc multi sa inteleaga realitatea. Ce a primit nu este SALARIU. Salariul este fix si pe langa el primeste un % din profitul firmei pe care o conduce. Este posibil ca in unii ani sa primeasca doar salariul si fara prima. Pe langa asta din acesti bani primiti el va plati impozit la guvern de ...... 40 - 50%. Si sa nu uitam ca VAG este in mare proprietate de guvern. Da, sunt in lumea asta CEO's care au salariul de $1 asa cum a fost Steve Jobs. Dar asta nu inseamna ca sunt saraci.