Şeful de produs al lui Alfa Romeo 4C: "Porsche Cayman e o maşină frumoasă, dar te simţi ca-ntr-un VW Golf"
Nici nu au apucat să pună pe piaţă noul Alfa Romeo 4C, că italienii atacă fără perdea, cu garda lăsată, concurenţa germană.
Noul Alfa Romeo 4C, modelul sport pe care constructorul italian îl va scoate la vânzare în cursul acestei luni în Europa, este considerat de creatorii săi o operă de artă. Într-un interviu acordat celor de la Automotive News, şeful de dezvoltare a lui Alfa 4C afirmă că maşina va intra în istoria mărcii imediat după ce va ieşi pe piaţă: "Tehnicienii Ferrari ne-au ajutat să dezvoltăm această maşină. Nu suntem obişnuiţi să lucrăm cu fibra de carbon (n.r. şasiul modelului italian este construit din acest material), pentru că singura noastră experienţă de acest tip a fost în cazul lui Alfa 8C Competizione. Per total, 4C a fost un proiect plin de provocări, atât din punctul de vedere al business-ului, cât şi din cel al ingineriei. (...) Dar este în ADN-ul mărcii noastre să creeze maşini de performanţă mici şi uşoare. Sunt mândru să spun că am produs o nouă capodoperă", spune Mauro Pierallini, cel care a supervizat procesul de dezvoltare şi producţie a noii sportive italiene.
Conform declaraţiilor oficialului italian, motorul utilizat sub capota lui Alfa 4C, o unitate de 1.75 litri şi 240 CP, nu este derivat din cel al lui Giulietta, deşi unele voci din zona auto anunţau acest lucru iniţial. Vorbim de un motor complet nou, produs din aluminiu, care este cu 24 de kilograme mai uşor şi care dă startul unei noi familii de propulsoare de performanţă semnate Alfa Romeo.
Mauro Pierallini nu a evitat să-şi atace fără perdea principalii concurenţi de pe piaţă în interviul acordat Automotive News: "Nu pot să neg că Alfa 4C şi Lotus Elise nu au lucruri în comun din punct de vedere conceptual, dar 4C este mai bun decât Elise în foarte multe aspecte: de la confort la ţinuta de drum şi performanţe", spune italianul. Dacă Elise era o ţintă uşoară pentru 4C, italienii nu ezită însă să lovească în vârful modelelor sport din segment, Porsche Cayman: "4C e foarte rapid. Am condus Porsche Cayman pentru a ne face o idee comparativă. Cayman e o maşină foarte frumoasă, care sună fantastic, dar dacă o conduci mai încet ai impresia că stai într-un Volkswagen Golf. 4C e complet diferit, simţi că te afli într-o maşină de curse. (...) Pe liniile drepte ale circuitului de la Balocco (n.r. circuitul privat al Grupului Fiat), 4C atinge viteze de 260 km/h, dar pe pista de manevrabilitate vorbim de performanţe care pot fi asimilate unui Ferrari", susţine oficialul mărcii italiene.
Si marmota invelea ciocolata. Si in 4C te simti ca intr-un fiat panda la viteze mici daca e sa ne batem joc unii de altii. Nu sunt adeptul acestui tip de marketing. Spune ca tehnicienii Ferrari au facut-o la partea de caroserie (fibra de carbon) nu este un Ferrari in adevaratul sens al cuvantului. Insa masina ca design arata bine, kg are foarte putine, pretul este unul bun, performantele bune. Daca va avea o gama mai variata de motorizari (2-3) si va putea fi personalizata le va aduce succesul.