Renault Megane vine la Frankfurt cu un nou facelift

Publicat vineri, 06.09.2013 11:43 de Sebastian Toma

Gama Renault Megane a primit un nou facelift, mai pronunţat decât cel aplicat anterior. Restilizarea aplică noua identitate de design a mărcii şi pe gama de hatchback-uri compacte.

Renault Megane primeşte la Frankfurt un nou facelift. Acesta se aplică întregii game de hatchback-uri compacte şi implică noua identitate de design a mărcii franţuzeşti. Megane hatchback, Megane Sport Tourer, Megane Coupe, Megane RS şi Megane GT vor primi toate o siglă de dimensiuni mai mari, o grilă faţă nouă, un set de blocuri optice restilizate complet, o bară de protecţie modificată şi o nouă capotă. Pe lângă aceste schimbări, fiecare versiune în parte îşi păstrează identitatea care l-a consacrat, urmând să existe o serie de schimbări de la o versiune a lui Megane la alta, facelift-ul fiind aplicat luând în considerare personalităţile modelelor în cauză.

Pentru moment, nu există informaţii privind gama de motorizări a lui Megane facelift, cu toate că nu sunt aşteptate schimbări majore faţă de propulsoarele lansate odată cu generaţia 2012, care implica debutul motorului 1.6 dCi Energy în gama de compacte a producătorului francez. Motoarele TCe de 0.9 şi 1.2 litri ar putea fi integrate la rândul lor în gama de compacte a producătorului francez, în eventuala companie a transmisiilor EDC cu două ambreiaje. Există posibilitatea ca interiorul lui Megane să primească şi el o serie de schimbări, deşi nu este clar dacă francezii au integrat sistemul multimedia R-Link sau dacă au preferat să facă modificări mai subtile.

Debutul comercial al gamei Renault Megane facelift va avea loc în primul sfert al anului viitor. În cursul anului 2014, Megane facelift va fi lansat treptat pe toate pieţele pe care activează constructorul din Paris. Vom afla detalii suplimentare despre acest model odată cu debutul de la Salonul Auto de la Frankfurt, programat pentru 10 septembrie.

Via Renault

  • eee, vineri, 06.09.2013 12:08

    era si cazul sa faca ceva modificari, e destul de vechi pe piata si oricum arata ca ceapa. cred ca era cel mai urat dintre compacte

  • NDY, vineri, 06.09.2013 12:34

    Arata bine!

  • @eee, vineri, 06.09.2013 12:50

    las ca arata golfu' si octavia bine....eventual alea de secolu trecut... vai de capu vostru de incuiati!!

  • apolloxy, vineri, 06.09.2013 13:28

    Sincer, am senzatia ca Renault nu prea mai gaseste un design competitiv inca de pe vremea cand a aparut noul Megane 2.1 (2005-2006). Personal gasesc ca este un declin in design de atunci si pana acum (inclusiv varianta Fluence). Pentru carcotasi: detin un Megane 2.2 (si anterior am avut un 2.1).

  • iulianiulian, vineri, 06.09.2013 15:28

    un pic de copie de la vw si putin din bmw, noroc cu germanii, adica the best. asa mai scot si eu un model de carucior{{{{

  • xdr, vineri, 06.09.2013 15:41

    arata bine, nu e cea mai frumoasa din clasa dar oricum e cu mult peste golf, leon si alte modele care miros a naftalina (a se citi design batranesc). la interior insa, renault sta foarte prost

  • @ xdr, vineri, 06.09.2013 17:04

    si cam care leon are design batranesc? ca toate au avut un aspect bine nuantat, ba chiar generatia trecuta a dat startul liniilor acestora noi de monovolum in partea dorsala, linii ce le regasesti la Focus, la Astra, la noua Mazda. (nu detin un Leon, dar sa spui ca are design batranesc mi se pare exagerat; la golf se poate spune insa).

  • lorinczi.thomas, vineri, 06.09.2013 19:47

    Daca ar modifica si interiorul... Poate va creste in ochii potentialilor clientii! Cel mai frumos Megane...

  • Mihai, vineri, 06.09.2013 20:39

    Faceliftul e foarte reusit. Megane Coupe intotdeauna mi s-a parut cel mai frumos coupe pe care-l poti cumpara in clasa compacta.

  • ptrl, vineri, 06.09.2013 21:49

    @apolloxy Esti rupt de realitate. Nu e nicidecum un declin in design, ba chiar Renault e pe calea cea buna, mai ales cu noul designer laurens van den acker la conducere. Discutam de o identitate de marca complet schimbata, dar e un facelift, nu o noua generatie, deci exista anumite constrangeri. Asta nu inseamna ca faceliftul nu e unul reusit. E chiar foarte frumos. O interpretare luata de la zero cu noua indentitate de marca, o vom vedea cu noua generatie Megane. PS: Noul Clio si Captur ,primele din noua serie, vorbesc foarte tare de la sine prin succesul de piata.

  • Gogu, sâmbătă, 07.09.2013 01:48

    N-arata rau deloc. Pe cand o restilizare la Fluence, sau un "Fluence II"?....

  • rgf, sâmbătă, 07.09.2013 07:00

    Trebuia sa fie noul Megane,nu facelift,ca deja era f. vechi pe piata!Vor vedea Renault ce vanzari slabe vor avea cu vechiturile.De ce nu au facut o schimbare puternica ca la Clio?

  • mda, sâmbătă, 07.09.2013 10:56

    Ca de obicei, un facelift la Renault face cat vreo 7 generatii la Volkswagen.

  • @rgf, sâmbătă, 07.09.2013 11:47

    Megane 3 a fost lansat undeva in primavara lui 2009 in Romania. Durata normala de viata a unui model compact & subcompact e undeva la 6 ani. Daca Megane la aproape 5 ani e vechi, ce sa mai zicem de un Bravo sau Fiat Punto ce merge pe 8 ani? Sau chiar Opel Corsa 2006. Sau Skoda Fabia. Astea nu sunt vechi? Schimbarea lui Megane vine ca un pas normal in alinierea gamei la noua identitate de marca. Nu inseamna ca nu-i in pregatire o noua generatie.

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 07.09.2013 13:22

    @Gogu: A aparut anul trecut: http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/fluence-facelift-2587/ . Si oricum, la viitoarea generatie sper sa aiba iar numele Megane Sedan! @rgf: Apreciez parerea ta!

  • LauCalin, duminică, 08.09.2013 21:07

    Acestei masini, sa ii reprosezi faptul ca e urata... mi se pare ca ar fi ultumul repros pe care i l-ai putea aduce. Sincer, in acest moment Megane mi se pare una din cele mai frumoase masini de clasa compacta. @ptrl, mai vorbim peste 10 ani de identitatea de marca in ceea ce priveste designul. Pentru ca Renault schimba foarte mult designul de la o generatie la alta, mai ales cand vine vorba de clasele mica si compacta. Uita-te la cum arata Megane 1, 2 si 3 si vei avea impresia ca parca sunt din cu totul alte lumi ina fata de cealalta. Asta spre deosebire de plictisitorul, banalul, batranescul, uratul design Golf. Dar cu toate astea, designul lui Golf care e dus de la o generatie la alta cu succes. Fraieri astia de la VW, asa-i?

  • ptrl, luni, 09.09.2013 23:12

    @LauCalin Nu vad nimic rau ca au experimentat si imaginat diferite masini de la o generatie la alta. Ideea e sa fie coerenta, nu intre diferite generatii ale aceluiasi model, ci in cadrul aceleiasi game Renault, intr-o perioada de timp data. Din 2006, pana acum relativ recent, Clio, Megane, Laguna etc au prezentat aceeasi identitate de marca cu acel calandru mic si sigla pe capota. De cand a venit Laurens van den Acker la conducere, lucrurile sunt diferite.

  • LauCalin, marţi, 10.09.2013 00:06

    Eu nu am spus ca este un lucru rau. Am spus ca nu prea poti sa-ti faci o identitate de marca atunci cand tu schimbi designul radical la mai toata gama cand proiectezi un inlocuitor. Practic aceasta identitate "dureaza" o anumita perioada de timp, cativa ani, atat cat acele modele sunt in productie. Iti poti imagina cam cum va arata viitor Megane? Nu. In schimb la viitorul Golf iti poti imagina macar forma si interiorul cum vor arata. Cam la asta ma refer si cam asta inseamna identitatea unui model pe termen lung, identitate de cateva generatii pe care nimeni nu prea o mai are in afara de Golf. Si totusi, se pare ca sunt si oameni care apreciaza asta. Si nu sunt chiar putini.

  • ptrl, marţi, 10.09.2013 01:05

    @LauCalin Nu ne intelegem. Tocmai asta am spus adineauri, ca Renault facut-o pentru toata gama! Iar diversele segmente au cicluri de viata diferite. Nu poti sa le schimbi pe toate simultan. Nici Renault, nici Vw si niciun alt producator nu poate face asa ceva. De treci cu vederea aspectele astea? Si stai linistit, nu designul vinde un Golf. Sunt alte considerente la mijloc. Golf se vinde pe ideea ca mergi la sigur, pe un drum batatorit, fara surpize, iar designul nu e decat o "prelungire" a acestei imagini atent lucrate. Conservatorim excesiv blamat de unii, acceptat tacit de majoritatea consumatorilor acestui segment. Intr-adevar o reteta de succes a unui produs ce puncteaza peste medie la majoritatea capitolelor, dar nu exceleaza la nimic. Conservatorism? Ok. Totusi asta inhiba creativitatea si evolutia designului. Aici Renault e de laudat si net superior Volkswagen. Oricine vrea sa zica privind pe strada "oh da, ala-i un Renault" , indiferent de model, insa nimeni (dintre admiratorii marcii) nu vrea sa stie cum arata un Renault de la o generatie la alta. Aia nu mai e "identitate de marca". Ala e "conservatorism" . Atentie, nu fa confuzie !

  • LauCalin, marţi, 10.09.2013 02:50

    "Conservatorism? Ok. Totusi asta inhiba creativitatea si evolutia designului. Aici Renault e de laudat si net superior Volkswagen. " Zici tu ca e net superior lui VW? Mai gandeste-te. Nu uita ca VW are propria casa de design. Si ce casa! Faptul ca nu se apuca sa modifice aspectul lui Golf e cu totul altceva. VW considera in cazul lui Golf ca aspectul conservator inseamna traditie, respect si omagiu dus mai departe fata de generatiile precedente. La fel se intampla si cu Beetle. La fel se intampla si in cazul lui Posche 911. Aici mai e ceva, amplasarea motorului in spate inca dintr-o perioada in care chestia asta era destul de periculoasa la viteze mari. Pentru VW, astea 3 sunt modele emblematice, sunt masini pe care, atunci cand le cumperi, se lasa impresia ca ai cumparat si o farama din istoria automobilului. Dar asta e alta discutie care nu isi are locul aici. Daca ai avea in fata conturul din lateral al unui Golf ai avea ceva probleme pana sa iti dai seama ce generatie este. Ori in cazul lui Megane sti din start ce generatie e. Oricum viziunile celor 2 sunt diferite. Renault considera ca atunci cand vine cu un inlocuitor e nevoie si de aspect nou. Pe de alta parte este mai greu atunci cand modifici radical designul, sa fie unul care sa nu ii incurce pe cei care lucreaza la ergonomie, la organizarea spatiului, la siguranta etc. Asta poate insemna alti multi bani cheltuiti in faza de proiect. In cazul lui Golf e mult mai simplu pentru ca se foloseste in mare cam aceiasi forma de foarte multi ani si e mai usor sa o adaptezi/modifici constant. Megane 3 este o compacta mai frumoasa decat Golf, Focus sau C4 si cam la acelasi nivel cu Astra si Mazda 3 in opinia mea.

  • ptrl, miercuri, 11.09.2013 22:24

    Vai, vai vai casa de design ! Ce sa-ti povestesc ! Lasand grandomania si impresiile artistice deoparte, intr-o casa de design, factorul uman conteaza mai mult decat orice patente. Ori Giugiaro de abia isi tine bastonul in mana, daramite un creion. Italdesign Giugiaro nu are nicio figura proemineta in lumea designului. Si hai sa fim seriosi... Numai pasiunea designului italian / latin nu incorporeaza Grupul VW! Mai nou, nici macar Seat nu mai trezeste pasiuni latine. Lasa-ma cu de-alde Jozef Kaban si Walter de Silva pentru ca bat campii fara rost si fara rezultate notabile. Designeri de bibelou. Numai cand ma uit la Yeti si ascult aberatiile lui Kaban, imi vine sa ma iau cu mainile de cap. Daca spui Renault, un contraexemplu e tocmai Laurens van den Acker - un "superstar" in lumea auto dupa ce a revitalizat si transformat total imaginea Mazda in lume. In prezent la Renault, el si-a ales o echipa de top si a inceput procesul de metamorfozare a marci intr-una mai calda, pasionala, latina. Legat de toate celelalte aspecte, asta inseamna a crea o masina, iar Renault o face de mai mult timp decat Vw. Ai rabdare, asteapta sa vezi ce va urma.

  • IngerulNegru, joi, 12.09.2013 14:10

    @ptrl: Prietene, daca nu stii sa respecti, nu ai ce cauta aici! Fiecare om are dreptul la o parere, iar de mistouri ieftine, ''ca sa vezi'', suntem satui. Fiecare marca trebuie sa atraga clientii cu ceva, fie cu design, fie cu fiabilitate, fie cu inovatie, fie cu tinuta de drum, felul in care te simti cand o conduci etc. Pana la urma banul este cel care dicteaza. Van den Acker a adus ceva din ce lipsea la Renault, dar din pacate numai la design. Mai sunt anumite hibe ce trebuiesc corectate si sper ca facelift-urile sau generatiile viitoare sa le schimbe. Una ar fi precizia directiei, iar a doua hiba ar fi stabilitatea pe viraje. Si nu, nu ma trimite la Renault Sport, stiu ca e altceva, am condus si este peste orice in clasa la ora asta. Vom vedea ce va scoate concurenta, pana atunci insa asta e. Hai sa recunoastem. Imi place interiorul, da, e foarte ok, dar cand vrei sa fii mai tanar cu ceva ani trebuie sa te orientezi catre un GT Line eventual, mai ales daca vrei diesel. Si aici e buba, ca e aproape periculos de alte modele mai bune din punctul asta de vedere. Nu ma intelege gresit, GT line cu 1.6 dci este o masina foarte, foarte buna. Doar ca de la o anumita suma in plus e posibil sa nu mai vrei neaparat masina noua, ci siguranta, putere, tinuta de drum, statut etc. Si te duci catre Latitude. Dar acolo stii ca nu o iei de alergat ci de plimbare, drumuri lungi, dorinta de epatare. Asta spun. Iar @LauCalin cam are dreptate. Nu sunt eu mereu de acord cu el, dar cand are, pai are. Si stie sa si justifice, fara mistocareala. A, in incheiere, am Renault proprietate personala si sunt foarte multumit de el, dar l-am luat doar ca mijloc de transport, nu sa incerc depasiri in forta sau altceva.

  • LauCalin, vineri, 13.09.2013 11:23

    Aoleu, ai dat-o in bara grav. Intereseaza-te cine e Giugiaro si ce masini a desenat casa asta inca de la aparitie. VW NU a cumparat casa asta de design pentru Golf (la naiba!), a cumparat-o pentru marci precum Lamborghini, Audi si Bentley si cateva modele mai deosebite (gen Audi R8 sau Nanuk Quattro Concept). Si asta se vede clar. Tu inca nu intelegi rostul designului marcilor VW, Skoda si Seat. Chiar nu intelegi ca nu este vorba de design futurist, ci unul conservator pentru ca asta e specificul marcilor. La Seat este altceva, cand vei intelege ROLUL acelui design mai vorbim. Si ca deobicei, discutia noastra se opreste aici din motive pe care nu vrei sa le accepti pentru ca iar o dai in arogante. Laurens van den Acker... oare cati vor mai sti ceva de el peste 10-15 ani cand Renault va avea o alta linie de design si o alta viziune? Iar faptul ca Renault face masini de mai mult timp... asa, si? E adevarat, asa e. Insa nu are legatura cu asta. Ce spui tu ar insemna sa ne cumparam toti numai Ford, Renault, Fiat de exemplu pentru ca fac masini de multi ani decat VW, Toyota, Honda, Opel etc.

  • ptrl, vineri, 13.09.2013 23:37

    Hai ca am spiritele, huh? Am spus eu ca n-are dreptul la opinie? Faptul ca te deranjeaza argumetele mele, asta-i alta poveste. Hai va las. N-am cu cine...

  • LauCalin, sâmbătă, 14.09.2013 11:59

    Pai lasa-ne, ca nici noi nu avem cu cine. Sa spui ca ce casa de design e Giugiaro demonstreaza ca mai e mai bine sa ne lasi.

  • Paul, joi, 17.10.2013 21:11

    @LauCalin Mai bine lasa-ne tu cu volkswagen !!

  • BaditzaEx, joi, 28.11.2013 06:06

    @LauCalin ai dat-o-n bara grav spunand : '' Iar faptul ca Renault face masini de mai mult timp... asa, si? E adevarat, asa e. Insa nu are legatura cu asta. Ce spui tu ar insemna sa ne cumparam toti numai Ford, Renault, Fiat de exemplu pentru ca fac masini de multi ani decat VW, Toyota, Honda, Opel etc. '' Opel este a-2-a marca de automobile a Germaniei dupa Mercedes. Sa pui pe picior de egalitate istoria Opelului ( peste 100 de ani ) cu cea a Hondei ( abia avand 50 de ani ) denota necunoastere