Seful de design VW: "Nu dorm noaptea cand ma gandesc la noul Golf 7"
Walter De' Silva, seful biroului de design al Grupului VW, sustine ca viitorul Golf 7 este cea mai mare provocare a carierei sale.
Walter de' Silva sustine intr-un interviu acordat publicatiei Automotive News ca proiectarea de la zero a noului Golf 7 reprezinta cea mai mare provocare a vietii sale de pana acum. Dupa ce s-a implicat foarte putin la nivelul designului noului Golf 6, italianul preluand conducerea biroului de design al Grupului VW in timp ce modelul se afla deja in faza de dezvoltare, viitoarea generatie a celui mai vandut model european din toate timpurile ii da reale dureri de cap.
"Nu pot sa dorm noaptea atunci cand ma gandesc la viitorul Golf 7. Nu mi-am putut imagina vreodata ca voi ajunge sa desenez de la A la Z noul Golf", afirma De' Silva. Desi noul Golf este programat sa apara in 2012, proiectul este deja pe masa de "operatie" a designerilor de la Volkswagen, acestia incepand deja lucrul la ceea ce va deveni, considera De' Silva, cea mai importanta lucrare a carierei sale.
Italianul - cunoscut in lumea auto pentru desenul unor modele precum Alfa Romeo 156, Audi A5, Audi A6, Seat Altea sau Seat Leon si considerat creatorul celebrei grila single-frame a modelelor recente Audi - sustine ca se implica enorm in activitatea sa din cadrul Grupului Volkswagen, ultima sa creatie fiind una foarte importanta pentru portofoliul sau si al marcilor pe care le reprezinta. "In ultimii doi ani am petrecut mai mult timp cu Dr. Winterkorn (n.r. Directorul Grupului Volkswagen) decat cu sotia mea", considera italianul, care afirma despre noul Polo ca acesta reprezinta "o forma simpla si onesta. Iar a desena simplitatea este mult mai dificil decat a decora peste limita".
via | Automotive News (inreg.)
-
Anti Renault, marţi, 22.09.2009 13:35
Golf 6 e peste orice Renault! Inclusiv Vel Satis! Renault sunt praf la ora actuala! In curand o sa cititi titlul mare RENAULT FALIMENT! Sa muriti de ciuda aia cu Renault! Ce bun sunt!
-
@Anti Renault, marţi, 22.09.2009 13:55Momentan esti un...
dobitoc!Numai "savanti" si "experti" in tara asta. Ai avut Renault? Ai condus tu Vel Satis!? Golf VI este un facelift la golf V, nu un model nou. Si da, este etalonul clasei compacte, insa vine si cu un pret pe masura. Lasa calculatorul, iesi afara, scoate o fata la un film si termina cu tampeniile de genul a mea e mai buna, a ta e mai mica! Compari mere cu pere iar aici nu suntem la piata! Succes...la partea cu fata ma refer...avand in vedere cum gandesti...cred ca vei avea nevoie!
-
@@Anti Renault, marţi, 22.09.2009 14:00
Stiu cine esti! Asa ca ma rezerv sa iti dau nume deoarece imi vei sterge mesajul.Raspuns------Da am condus Laguna, cat si Symbol si pot zicve fara retinere de inima ca sunt foarte slabe comparativ cu concurenta!
-
osmihai, marţi, 22.09.2009 14:09!
mere - pere, vel satis - golf, 1310 - testarossa, volga-lamborghini, logan-golf de 6 ani... facetzi niste comparatzii...
-
mowgli, marţi, 22.09.2009 14:13sleepless
nici eu nu pot dormi din cauza noului golf 7.am cosmaruri ca toate parcarile sunt pline de ele si ca arata exact ca "noul" golf 5. si da renault e sub multe marci.a fost bun, candva.
-
schumi, marţi, 22.09.2009 14:13Walter de' Silva
Alfa 156 (MK1) a fost desenat de el, nu Alfa 159.
-
moa, marţi, 22.09.2009 14:16...
AHAM, deci recunoaste ca Golf 6 este zuper booooooring
-
L, marţi, 22.09.2009 14:20M
E marfa ma golfu dar ce te faci cand ai bugetu limitat?
-
Semtex, marţi, 22.09.2009 15:27Walter de' Silva trebuie sa se dovedeasca...
Copilasi e ora de somn ! Designerii de la Vel Satis si Laguna 3 sunt 'decedati' si 'ingropati' de mult timp... vad ca voi in schimb ati ramas cu sechelele trecutului si nu e bine deloc... doar nu vreti sa creada lumea ca sunteti niste copii atat de sensibili si influentabili? :)) Eu prefer sa traiesc in prezent cu gandul la viitor, iar asta inseamna un viitor luminos pt intreaga industrie auto . Si cine nu observa ca Renault a inceput sa aiba masini foarte frumoase, inseamna ca e prea incuiat la minte. Kangoo de persoane e foarte simpatic, Noul Symbol, Megane 3 ( bicorp/coupe/estate) , Laguna Coupe si Laguna Estate sunt de asemenea masini frumoase :) Ganditi-va un pic! Revenind la Walter de' Silva, parerea mea e ca e un simplu desenator pe langa Ken Okuyama, unul dintre cei mai avangardisti designeri la nivel planetar... Ken Okuyama a conceput Honda NSX, K.O. 7 Spider(un concept cu 2 locuri nevopsit), Porsche 911 (1999), Maserati Birdcage 75th (premiu de cel mai bun concept in 2005 la Geneva), Ferrari Rossa, Enzo Ferrari tot de el a fost supervizat... Singura realizare notabila a lui Walter de' Silva e Audi A5, in rest te plictiseste de moarte... Golf-ul nu e deloc pe maini bune :|
-
Anti Semtex, marţi, 22.09.2009 15:58
@Semtex esti prost.chiar foarte........Laguna 3 si Megane 3 au fost desenat tot de prietenul tau Patrick .Seful desiner de la Renault! Mai bine taci!
-
dany, marţi, 22.09.2009 16:15maserati
maserati birtcage nu a fost desenat de okuyama ci de un designer al echipei de la pininfarina (condusa de jasponez)... a fost un documentar pe viasat explorer...
-
dany, marţi, 22.09.2009 16:17murat gunak
cred ca cei mai in for4ma designeri sunt walter da silva si murat gunak... cum ar arata oare bmw-urile desenate de ei?
-
Semtex, marţi, 22.09.2009 16:27contestatarului meu :))
Te inseli :) Incepand cu Laguna Coupe, toate masinile au forma data de fostul designer-sef de la Mazda, deci implicit si Megane 3. Invata sa asculti de oamenii mari si stinge lumina cand iti spun !
-
Anti Semtex, marţi, 22.09.2009 16:46
Mincinosule! Cauta pe google cand iti spun! Habar nai pe lume traiesti!
-
Carlos, marţi, 22.09.2009 16:50@dany
Asta inseamna un sef de design. Walter de' Silva ce crezi ca face ? Are o echipa care vine cu propuneri, iar cel care e in rezonanta cu ce-si imagineaza el, e scos in fata...
-
mircea, marţi, 22.09.2009 16:53@Semtex, @Anti Semtex
Dragilor, puuutin mai usor tonul, va rog :) Semtex, fostul sef de design Mazda (Laurens van den Acker) e la Renault incepand cu luna aprilie '09, deci nu avea cand sa produca toate modelele enumerate mai sus. Toate modelele din gama recenta Renault au fost produse sub indrumarea lui Le Quement, insa "creatorul" lui Megane este un italian. Fabio Filippini e numele lui.
-
Anti Semtex, marţi, 22.09.2009 16:55@Mircea Mester
Iti multumim pentru info.Stiam ca am dreptate.Vezi ca ti-am trimis un email.
-
ANONIM, marţi, 22.09.2009 16:58MASINI FRANTUZESTI
TOATE MASINILE FRANTUZESTI SUNT PRAF
-
Semtex, marţi, 22.09.2009 18:06
dap, posibil sa ma fi inselat in privinta datelor, dar ideea de baza e ca Laguna berlina si Megane nu au acelasi designer :) Daca ar fi sa descriu designul celor de la Volkswagen in cateva cuvinte as spune constant, dar lipsit de pasiune.
-
mircea, marţi, 22.09.2009 18:11@Semtex
Absolut corecta afirmatia despre VW. Lipsit de pasiune. German, daca vrei. Insa un design curat si foarte corect :)
-
taranii au vw tdi, marţi, 22.09.2009 18:36taranii au intoxicat tara
numai tarani pe aici....
-
qwerty, marţi, 22.09.2009 19:16tarani sunt peste tot
"taranii au vw tdi ..." cred ca esti mai taran daca scrii lucruri de astea. Esti cu adevarat taran ( prost si slinos ) cand cataloghezi oameni dupa masinile lor si calitatile masinilor dupa tarile lor de origine. E plin de melteni cu gura mare: " Renault e praf, VW pt tarani, KIA chinezarie etc. ". Sunt cliseele unor oameni limitati.
-
cozappz, marţi, 22.09.2009 19:55Si eu
daca am numai TDI dar nu am VW intru tot in categoria tzaran? Spre deosebire de altii, eu imi dau seama ca sunt tzaran si nu ma dau "orășean". Articolul este despre cum se vede din scaunul de designer sef de la VW conceperea unei noi generatii pentru o masina care a marcat istoria auto. Ca e buna, proasta, slaba, grasa, urata, scumpa, ieftina, astea sunt pareri personale de care ma pot lipsi. @Mircea Mester: multumim pentru informatii! Deocamdata Golf ramane "Das Auto" si indiferent ce parere avem noi, Golful va evolua si fara noi.
-
antiaudi, marţi, 22.09.2009 20:38deja golf 7
Deja golf 7.. WTF, peste un an boii astia de vag o sa zica ca lucreaza la golf 8.. deci fara numar... hai manelstiii ce doreste A5, A5 si 1/2.. golf fara numar .............. , Q la patrat cand apare apropo...
-
aramis, marţi, 22.09.2009 21:20@antiaudi
BOU cred ca esti tu prietene.Proiectarea,constructia si testarea unei masini dureaza ani!Dar ce sa stie un mucos!Daca tot folosesti netul,macar fa-o cu folos:citeste,informeaza-te,invata.....
-
de mere, marţi, 22.09.2009 22:32supa
mai, mai...unul mai tare decat celalalt...hai mai sa lasam care ii mai buna si care nu...cert e ca renault face masini super frumoase si foarte bune in comparatie cu nemtii..care se chinuie ei sa faca pe spatele altora modele si modele...daca ne uitam in spate primul golf a fost desenat si facut de la zero de un italian si lansat in anul de gratie 1976...la inceput prin august 1975 se numea volkswagen wolf...daca va uitati nitel pe volanele vechi si sigla de la man a ramas aceeasi..un lup.Hai sa zic ca golful 1 lansat in martie 1976 a fost un real succes..da nu ca si renault 5.... concluzia Renault are istorie, francezii fac masini bestial de frumoase, fiabile cu motoare tari, cu interioare prietenoase ..daca va uitati la dacia logan e net superioara oricarui golf... restul sunt nemtesti...totul trist si negru la interior ...aceleasi linii de design...fara nici un zambet..toate sunt prost facute si te lasa cand ti-e lumea mai draga... eu unul zic ca golful 7 va arata ca si golful 3 doar cu alte faruri si stopuri ... pana atunci numai bine
-
qwerty, miercuri, 23.09.2009 00:23de mere
esti inbucurator de prost :) ce imi place :))
-
mowgli, miercuri, 23.09.2009 03:35@ de mere
si eu sunt fan renault 5, chiar am unul, dar niciodata (tine mine cuvantul NICIODATA) un r5 nu va fi peste golf 1.si nici r5 mk2 fata de golf 2 mk2. la performante un r5 maxi turbo da, oricand ii da nas.dar in rest la nimic nu sta mai bine.nici stabilitate, nici confort, nici fiabilitate si poate nici design. iar logan peste OIRCARE golf? hey buddy? nu e nici macar peste golf 2.niciodata. si nu, nu sunt fan vw, doar beattle golf mk1 si mk2, scirocco mk1, mk2
-
De'Bubblegum, miercuri, 23.09.2009 08:22Hai sa jucam un golf la gaura 7 ...
Numai bun o sa fie Loganul pentru programul rabla cand va aparea noul Golf ...
-
auto design, miercuri, 23.09.2009 08:41
La cum o sa arate golful dupa ce o sa termine Walter De' Silva cu el, majoritatea vor fi fugit din showroomurile vw... mai bine Logan, decat o sperietoare de ciori
-
Andrei_VVB, miercuri, 23.09.2009 10:32
Chiar nu vede nimeni ca de cand a venit la VW Valter de Silva a dat putina viata designului anost de altfel cu care ne obisnuise VAG-ul. Uitati-va la scirocoo, Leon care arata f f bine(exterior desigur), noul golf care a primit un face lift dar are ceva anume daca nu esti un incuiat sau un ignorant, VW CC, Audi (A5 in special)... Nu stiu cum sunt astia cu vw tdi, dar astia care repeta ca niste papagali sintagma asta manelist-tdi sau vw-rahat de masina, parca prea va inmultiti si tare, dar tare o dati in penibil!!
-
nikuhd, miercuri, 23.09.2009 16:51w@renault
conteaza f mult aviz celor care zic ca renault e praf sau w ca te lasa in drum ...conteaza f mult cum conduci masina, cum o intretii , eu am un golf 5 adus din germania din prima serie 2003 si un renault megane din 2005 , cu golf 5 am facut 36 de mii intr-un an , iar cu renault am facut 64 de mii intr-un an, golf 1.4 i 75 cp , renault 1.5 dci 85 cp , ceea ce vreau sa spun e ca atunci cand le-am cumparat golfu avea 80.000 de km si renault avea 45.000 suntem in 2009 si nu am avut probleme majore nici cu una nici cu alta ... asa ca lasati-o mai moale voi astia cu w e praf sau renault e praf ...
-
vali, joi, 24.09.2009 18:33cata nebunie
"iar logan nu e nici macar peste golf 2.niciodata."cum puteti spune asa mari tampenii mai fratilor....
-
Silviu, joi, 24.09.2009 19:54@vali de la valium- e ce iti recomand
faci niste comparatii...
-
vali, vineri, 25.09.2009 00:43@silviu
pai nu era comparatia mea frate ca de'aia am pus si ghilimelele...
-
chelu, vineri, 25.09.2009 22:13Chiar e o provocare
Nu va imaginati ce e pe umerii lui nenea asta care trebuie sa deseneze un Golf . Trebuie sa nu fie doar un facelift si mai mult de atat sa aibe niste linii simple, dar sa aibe ceva special si fara sa-si piarda forma (adica sa fie recunoscuta si de la un Km ca fiind un Golf). Trebuie sa fie ceva de genul: "asta da" si in acelasi timp "uau".
Citeste si
-
INTERVIU | luni, 7 noiembrieGM se opune noilor patroni chinezi şi ar putea îngropa definitiv SaabGeneral Motors şi-a exprimat public dezacordul pentru vânzarea Saab către chinezii de la Pang Da şi Youngman. Opoziţia fostului părinte american ar putea ucide astfel marca suedeză. Citeste tot
-
INTERVIU | miercuri, 5 octombrieLotus Exige S costă 73.160 euro în RomâniaCel mai puternic Lotus de serie din istorie va costa 73.160 de euro pe piaţa din România, cu tot cu TVA. Modelul dezvoltă 350 CP şi 400 Nm şi accelerează de la 0 la 100km/h în 3.8 secunde. Citeste tot
-
INTERVIU | vineri, 4 martieŞeful de design Renault: Viitorul Logan va avea un interior evoluatLaurens van den Acker, directorul de design Renault, a declarat că viitorul logan va reprezenta o evoluţie în ceea ce priveşte designul exterior. Interiorul va creşte şi el calitativ. Citeste tot
-
INTERVIU | joi, 11 martieJohn McLeod (designer Ford): "Noul Focus este 100% Kinetic Design"Seful designerilor care se ocupa de programul de personalizare Ford Individual ne-a acordat un interviu la Geneva in care ne-a explicat ce inseamna cu adevarat Kinetic design pentru Ford. Citeste tot
-
INTERVIU | miercuri, 10 martieCarlo Bonzanigo, designer Citroen: "Viitorul DS4 va arata 90% ca prototipul High Rider"Intr-un interviu acordat Automarket la Salonul de la Geneva, unul dintre responsabilii de design ai conceptelor Citroen, Carlo Bonzanigo, ne-a explicat logica din spatele ultimelor prototipuri ale marcii franceze. Citeste tot
Golf 6 e face-lift la golf 5.iar pe net au aparutr imagini cu golf 7 inteste, este un model in 2 usi alb :) il face de la A la Z ??? vai vai, chiar asa? sunt TARE curios !