Șeful BMW: decizia Comisiei Europene de a permite combustibili sintetici este o „soluție falsă”
Oliver Zipse, șeful BMW, este de părere că decizia Comisiei Europene de a permite vânzarea de mașini cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici din 2035 este o „soluție falsă”. Șeful mărcii bavareze susține că dezvoltarea unor astfel de motoare este foarte costisitoare.
Începând din 2035, vânzarea mașinilor noi cu motoare termice va fi permisă în Uniunea Europeană doar dacă acestea sunt alimentate cu combustibili sintetici. Această regulă a fost adoptată de Comisia Europeană după ce mai multe mărci importante, precum BMW, Renault, Porsche și Ferrari au pus presiune pe comisie să nu interzică în totalitate vânzarea de mașini noi cu motoare termice.
Chiar dacă asemenea mașini vor asigura că nu vor exista doar mașini electrice noi pe drumurile europene începând din 2035, nu toți producătorii sunt entuziasmați de această idee. Unul dintre aceștia este și BMW.
Într-un interviu recent, Oliver Zipse, șeful grupului bavarez, a declarat că o asemenea decizie de a permite combustibili sintetici și după 2035 reprezintă o „soluție falsă”, din cauza costurilor de dezvoltare foarte mari. Mai mult, Zipse critică și Comisia Europeană pentru lipsa de decizii din partea autorităților și pentru lipsa de investiție în combustibili sintetici din partea Uniunii Europene.
„În prezent, există multe indicii conform cărora Comisia Europeană urmărește o soluție falsă prin care interdicția privind motoarele cu combustie este relaxată printr-o aparentă deschidere către combustibilii sintetici”, a declarat șeful grupului german.
La final, Oliver Zipse mai sugerează că Uniunea Europeană ar trebui să investească într-o infrastructură la nivel european pentru producția și vânzarea de motoare alimentate cu combustibili sintetici.
via Economica
E costisitoare pentru BMW. Stellantis a anunțat anul trecut ca 24 de motoare produse de ei merg cu combustibil sintetic.