Mercedes-AMG: motoarele cu 4 cilindri vor fi acceptate precum smartphone-urile
Un oficial al diviziei de performanță Mercedes-AMG susține că motoarele cu 4 cilindri pe modelele sale vor fi acceptate eventual de către clienți, așa cum au fost smartphone-urile în urmă cu două decenii.
În 2022, Mercedes-AMG a lansat actualele AMG C 43 și AMG C 63 cu motoare cu 4 cilindri hibride cu încărcare la priză. Decizia de a monta aceste motoare în locul unor unități V6, respectiv V8, așa cum era cazul la precedenta generație, s-a dovedit a fi una foarte controversată în special în rândul fanilor mărcii. Motorul cu 4 cilindri pe un asemenea model de performanță este perceput ca fiind nepotrivit, lucru care a dus la vânzări mai mici ale modelului.
Cu toate acestea, constructorul german are încredere că acest motor va fi acceptat eventual de către majoritatea clienților. Unul dintre oficialii mărcii care susțin această idee este și Jaime Cohen, șeful filialei australiene a Mercedes-AMG. Într-un interviu pentru publicația Carsales, Cohen susține că acest motor va fi acceptat pe scară largă, așa cum s-a întâmplat cu smartphone-urile în urmă cu două decenii.
„Nu cred că există o problemă, este o tranziție, iar tranzițiile întotdeauna durează și întotdeauna cer convingere și experiență”, a declarat Cohen. „Este vorba despre performanță. Ar fi într-adevăr o problemă dacă nu am putea livra aceeași performanță cu motorul hibrid plug-in, însă odată ce vei conduce, vei vedea că performanța este acolo. Eu am fost cel care a ratat telefonul cu tastatură. Cum se poate vinde fără tastatură? Ei bine, iată un telefon fără tastatură. Deci, acest progres durează ceva timp iar la final este un succes, deoarece este un produs bun, iar asta este ceea ce convinge lumea”, a mai adăugat oficialul mărcii.
Actualele versiuni de performanță ale lui Mercedes-Benz Clasa C nu sunt singurele care primesc motoare cu 4 cilindri. În aceeași situație sunt Mercedes-AMG GLC 63 și CLE 63. Este probabil ca inclusiv versiunea AMG a Clasei E să primească și aceasta un motor cu 4 cilindri.
via Carsales
Comparatia este cel putin deplasata, cand au aparut, telefoanele smart au avut doar avantaje comparativ cu cele cu tastatura(ecran mai mare, tastatura mult mai intuitiva etc). In cazul lor, greutate mult mai mare, lasand la o parte partea de acceleratie jurnalistii s-au plans de tinuta de drum comparativ cu vechiul model, sunet diminuat, consum real pentru utilizatorul de AMG e egal cu V8-ul. Cred ca confirmarea finala o vor primi cand vor lansa CLE-ul cu V8 deja anuntat