Se încinge concurența în Formula 1? Aston Martin, Cosworth și Ilmor ar putea furniza motoare din 2021

Publicat miercuri, 26.07.2017 17:56 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Aston Martin, Cosworth și Ilmor analizează posibilitatea de a furniza motoare în Formula 1 începând din sezonul 2021, în funcție de modul în care va fi structurat regulamentul tehnic.

FIA a decis de comun acord cu echipele să mențină actualul regulament tehnic al Formulei 1 până în sezonul 2020 și a promis că viitoarele specificații tehnice ale motoarelor vor fi semnificativ mai simple.

Scopul urmărit este scăderea costurilor de dezvoltare și, implicit, atragerea mai multor constructori în Formula 1, în condițiile în care viitorul celor de la Honda este incert din cauza numeroaselor probleme pe care le întâmpină cu cei de la McLaren.

În acest context, oficialii Aston Martin au admis deja că vor analiza posibilitatea de a concura cu propria echipă în Formula 1 din sezonul 2021, în cazul în care vor aprecia structura regulamentului.

"Am intra ca echipă? Principalul nostru rival este Ferrari, așa că este rațional să fim implicați într-un fel sau altul. Dacă există o limitare a numărului de angajați sau a banilor pe care îi poți cheltui pentru dezvoltarea motorului, iar nivelul este unul rezonabil, avem un motiv bun să studiem", spune Andy Palmer, CEO-ul Aston Martin.

În prezent, Aston Martin este sponsor la Red Bull și colaborează cu Adrian Newey la dezvoltarea supercarului Aston Martin Valkyrie, care va utiliza un motor Cosworth. De altfel, și cei de la Cosworth și-au manifestat interesul de a furniza motoare în Formula 1 din 2021, iar oficialii afirma că au deja acorduri verbale cu mai multe echipe.

"Avem suficient sprijin din partea echipelor existente și avem acorduri verbale pentru parteneriate cu unele echipe actuale și viitoare", susține Hal Reisiger, CEO-ul Cosworth.

Nu în ultimul rând, și Ilmor, compania fondată de Mario Illien, este interesată să producă motoare pentru sezonul 2021. Pentru moment, zvonurile indică faptul că soluția preferată va fi cea a unui sistem hibrid cu motor twin-turbo V6 și sistem KERS.

Via Motorsport 1, 2, 3

  • liviu, miercuri, 26.07.2017 18:37

    sa fie intr-un ceas bun! ciudata chestia cu nr. de angajati.

  • Chul, miercuri, 26.07.2017 19:33

    Atat timp cat ai o limita a tehnologiei si a dezvoltari iar motoarele sunt mai simple lucru ce clar nu le convine multor constructori actuali si potentiali viitor,nu vad de ce se mai pune limita pe buget cu atat mai mult pe numarul de angajatii.

  • Mclaren_Mircea_1984, joi, 27.07.2017 00:27

    Articol super comparatie avantaje si dezavantaje in ceea ce priveste conceptul aerodinamic al celor de la Mercedes si al celor de la Ferrari. P.S Din aceasta analiza, la Hungaroring reiese ca Ferrari sunt favoriti clar. Avem nevoie de o "sexxi lap" din partea lui Lewis sa ii bata chiar si in calificari.

  • jumbo1974ro, joi, 27.07.2017 09:27

    Teoria este buna, dar si in trecut am citit asemenea proiecte nerealizate ulterior. Ok, atunci nenea Bernie sarea cu dreptul nasului si fugeau toti. Poate Ross Brawn va gestiona altfel situatia. Cert este ca mai multi constructori, mai mare spectacol, dar fara ingradiri. Lasa-i sa concureze si inoveze! Pe de alta parte, nu stiu in ce masura poti limita bugete, in conditiile in care nu ai niciun control asupra ce se intampla in spatele portilor in fabrici. Daca la Sauber mai poate exista control, la Ferrari sau Mercedes nu ai nicio sansa sa limitezi.

  • Tibi, joi, 27.07.2017 10:03

    Asta e clar o competitie pentru imagine, pentru a-ti face reclama. Cum naiba sa te cheme McLaren dar tu sa cauti disperat motoare pe la altii. Iar altii sa intre in cometitie doar furnizand un motor... Par respectul vin pentru o masina completa, pentru o echipa completa gestionata responsabil, o echipa care dezvolta tehnologii noi sub toate aspectele.

  • F1, joi, 27.07.2017 10:06

    Nu am vazut pe niciunul aici sa se minuneze de beneficiile tehnologiilor folosite! E logic ca un constructor sa fie interesat de costuri. Motoarele trebuie sa fie mai simple, totul trebuie sa fie mai legat de ideea de racing nu de constructia de nave spatiale. Daca nu se umbla la bugete F1 va disparea asa cum o stiam candva. Vor ramane 3-4 echipe in F1. Va fi o competitie grozava.

  • Radu, joi, 27.07.2017 12:12

    Pentru ca, totusi, castigarea unui campionat, sau clasarea pe locuri fruntase sa fie mai mult meritul pilotului si mai putin meritul masinii, ar trebui scoase cateva "ajutoare electronice" - evident, nu se va intampla asta. Motoare identice la toti nu se poate, dar aducerea la un numitor comun al caroseriei si sasiului, n-ar strica.

  • Anonim, vineri, 28.07.2017 11:12

    Din cate imi aduc eu aminte cei de la Aston Martin nu dezvolta motoare nici pentru masinile pe care le produc, asa ca nu vad cum ar produce motoare pentru F1, si oricum de abia au intrat pe profit... si unul mic... Cat despre Ilmor... nu au bani sa dezvolte nimic. De aia Ilmor este consultant...