Se destrama DaimlerChrysler?

Publicat miercuri, 14.02.2007 17:29 de Razvan Vrabie

Dieter Zetsche, seful concernului DaimlerChrysler, studiaza propunerea de a se desparti de grupul american Chrysler.

Dupa rapoartele publicate astazi in Germania, care sugerau ca DaimlerChrysler doreste sa abandoneze grupul Chrysler, confirmarea acestei posibilitati a venit de la sefii Daimler Chrysler acum cateva ore.

“Consiliul de supraveghere va ajunge astazi la o decizie privind restucturarea grupului Chrysler. Consiliul de conducere doreste sa analizeze alte optiuni strategice cu parteneri pentru a suporta si facilita programul” au declarat oficiali ai companiei.

Zetsche este asteptat sa anunte pierderi de peste un miliard de dolari in 2006 pentru grupul care contine marcile Chrysler, Jeep si Dodge. “Orice e posibil. Este mai posibil sa se intample ceva dramatic decat ca sa nu se petreaca nimic in acest sens” a declarat o sursa interna DaimlerChrysler pentru ziarul german Handelsblatt.

Stirea vine dupa ce media internationala se astepta ca Zetsche sa dezvaluie ultimul plan de restructurare pentru Chrysler, la 6 ani dupa ce DaimlerChrysler a incercat initial sa aduca grupul la profit si 9 ani dupa ce Daimler-Benz a preluat Chrysler.

Raportul afirma ca Zetsche analizeaza toate variantele pentru Chrysler, incluzand o vindere partiala sau completa a companiei. De asemenea, este luata in calcul formarea unei aliante cu un alt producator auto. Speculatile din ultima vreme au fost legate de Chrysler si Renault, desi ambele parti au negat eventualele discutii.

 

ULTIMA ORA: Oficialii Chrysler Group au publicat planul de restructurare a companiei. Acesta include concedirea a 13.000 de salariati pana in 2009. In acel moment, Chrysler Group va produce, de asemenea, cu 400.000 de masini mai putin decat astazi. Analistii auto nu exclud insa in continuare posibilitatea ca DaimlerChrysler sa renunte prin vanzare la Grupul Chrysler.

  • AndreiRN, joi, 15.02.2007 00:36
    Divort auto

    Realitatea este ca nu au fost niciodata combinate cele doua capacitati auto. Productia si vanzarea a tot stat separata pana mai de curand fara sa beneficieze de economiile financiare ce ar fi aparut printr-o combinare mai serioasa. Doar in ultimi doi ani au aparut ceva piese de la unul la celalat. Mercedesul a luat designerul principal de la Chrysler si asta se observa in ultimele forme dar puteau sa-si uneasca fortele in multe alte domeni ale productiei. Dodge inca mai cumpara motoare diesel de la Ford (Cummins) cand cele de MBZ sunt ff cunoscute pt fiabilitatea lor. Orgoliile sunt prea ridicate pt o combinatie de succes.

  • Ali Baba, joi, 15.02.2007 14:22
    Mda, cam asa

    Explicatia ta are sens, Andrei. Totusi, sa nu uitam de marele potential al pietei auto americane. Acolo e batalia pentru suprematia in domeniul auto (la nivel mondial). Un "divort" s-ar putea sa cam inchida partia MB in SUA si Canada... Si atunci vor incepe sa resimta efectele... Ce zici?

  • AndreiRN, joi, 15.02.2007 22:38
    Piata auto

    Da, piatza auto este inca in US unde doar un dealer vinde 2500 de masini intr-o luna dar pietile noi, China si India, vor juca un rol important in viitor. Amandoua au o politica protectionista si isi pot permite accuma masini la mana doua exportate cu zecile de mi de aici dar curand le va creste capitalul. Greseala de la inceput a fost o casatorie cu forta si pe hartie mai mult decat in realitate unde ar si-au fi putut combina fortele si resursele cele doua firme mari. Mercedesul o inginerie deosebita si un nume cu prestigiu si Chrysler un capital si o piata de desfacere mai mare. Daca se asamblau mercedesuri in fabricile Chrysler bani platiti la impozite intrau in buzunar ca profit. Toyota si Honda produc 95% din masini in USA. Daca produsele Chrysler erau asamblate de mercedes si vandute la reprezentanta lor deveneau mult mai competitive si vanzari sporite. Daca reprezentantele isi uneau fortele sa vanda ambele produse nu erau amandoua in deficit de capital la ora actuala. Dar s-au comportat cu neincredere si mandrie si distanta si niciunul din parteneri nu a prosperat. Pana si Hyundai a depasit calitatea la MBZ cat despre pret nu mai vb. Dar cand unul schioapata altul mai iute preia stafeta.