Schimbări tehnice pentru Peugeot 308 GTI: minus 7 CP, plus 10 Nm
După instalarea unui filtru de particule necesar pentru "absolvirea" noilor teste de omologare WLTP, Peugeot 308 GTI trece prin modificări tehnice care îi scad puterea, dar cresc cuplul maxim disponibil.
Pentru a alinia Hot Hatch-ul 308 GTI la rigorile regulilor de emisii impuse de noile teste WLTP, Peugeot a anunțat în luna mai că scoate din ofertă temporar acest model. Ei bine, Peugeot 308 GTI a revenit acum în lista de modele care pot fi comandate de clienții Peugeot, însă hatch-ul sportiv al francezilor suferă câteva modificări la nivel tehnic și în special la nivelul cifrelor afișate în cartea tehnică.
Astfel, motorul 1.6 turbo de pe 308 GTI are de acum o putere maximă mai mică, dar un nivel mai ridicat al cuplului maxim. Sportiva franceză scade de la 270 la 263 de cai putere (la 6000 rpm), însă cuplul crește de la 330 Nm (disponibil anterior de la 1900 rpm) la 340 Nm (disponibili ceva mai sus pe plaja de turații, la 2100 rpm). Pe lângă aceste modificări, modelul celor de la Peugeot primește un filtru de particule, iar software-ul de control al motorului a fost regândit.
De notat că o schimbare importantă vizează masa proprie a mașinii, care crește substanțial: de la 1205 a 1315 kilograme. În ciuda acestui fapt, modelul francez reușește o accelerație 0-100 km/h în 6 secunde, valoare neschimbată față de varianta anterioară.
La nivelul consumului, Peugeot 308 GTI anunță 6.5 litri/100 km în ciclul nou WLTP, în timp ce emisiile cresc de la 139 grame CO2/km la 148 de grame CO2/km.
Iata ca *leul din Sochaux* a reusit odata cu implementarea normelor WLTP pe compacta GTI sa aiba tocmai :-)) o abordare HDI pe supraalimentatul Otto de 1600 cm3 !Si anume:au scazut puterea si au crescut cuplu motor ! O fi pesemne doar marketing? 340 Nm sunt oare mai vandabili decat 330 Nm ?! Cele 110 kg suplimentare adancesc si mai mult misterul......