Schimbare în service: Proprietarii pot asista vizual la intervenţie
Camera Deputaţilor a adoptat astăzi un proiect de lege care îi dă posibilitatea proprietarului unui autovehicul să urmărească vizual sau prin transmisiune video operaţiunile de service aplicate maşinii sale şi să le conteste dacă nu le consideră conforme.
Camera Deputaţilor a adoptat astăzi un proiect de lege care le va permite proprietarilor de automobile să urmărească intervenţia din service aplicată automobilului său, informează economica.net. Astfel, proprietarul poate fie să asiste vizual la reparaţie direct de lângă bancul de lucru, unde va fi amenajat un spaţiu special, fie dintr-o încăpere dedicată, de unde va urmări o transmisiune în direct furnizată de o cameră de luat vederi amplasată în service. În cazul în care proprietarul apreciază că intervenţia nu este conformă cu normele în vigoare sau că preţul acesteia a fost exagerat, acesta poate să o conteste. Cei de la RAR vor avea obligaţia de a verifica, în termen de şapte zile, contestaţia respectivă.
Pentru service-urile care ating cinci contestaţii, inginerii RAR vor repeta automat auditoriul referitoare la dreptul de a repara autovehicule. Dacă auditul respectiv are loc de două ori în 12 luni, service-ul respectiv va avea licenţa suspendată. Noile reglementări referitoare la service-uri vor obliga aceste societăţi să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca aceştia să explice atât toate intervenţiile care au loc la acel autovehicul, cât şi costurile acestora.
Nerespectarea noii legi dă dreptul proprietarului de a refuza în scris, motivat, semnarea recepţiei respectivelor activităţi derulate în service, prevăzute în devizul de lucrări, inclusiv plata acestora, până în momentul în care nu mai are obiecţii în ceea ce priveşte realitatea şi calitatea acestora. Accesul proprietarilor la procedura de service este acordat doar la cererea acestora şi are loc într-un spaţiu amenajat special, nefiind obligatorie prezenţa lor în cadrul unităţii de service pe parcursul efectuării reparaţiei. În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor trebui să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să ateste conformitatea activităţilor executate cu condiţii tehnice şi de calitate impuse.
Via Economica.net
foarte bine , sa dispara ordinarii mai ales din reprezentante care in factura iti baga tot si iti schimba de fapt doar 20% din piese , restul ori le sufla cu aer (filtre) ori le lasa asa ...