Schimbare în service: Proprietarii pot asista vizual la intervenţie

Publicat marţi, 19.02.2013 16:51 de Sebastian Toma

Camera Deputaţilor a adoptat astăzi un proiect de lege care îi dă posibilitatea proprietarului unui autovehicul să urmărească vizual sau prin transmisiune video operaţiunile de service aplicate maşinii sale şi să le conteste dacă nu le consideră conforme.

Camera Deputaţilor a adoptat astăzi un proiect de lege care le va permite proprietarilor de automobile să urmărească intervenţia din service aplicată automobilului său, informează economica.net. Astfel, proprietarul poate fie să asiste vizual la reparaţie direct de lângă bancul de lucru, unde va fi amenajat un spaţiu special, fie dintr-o încăpere dedicată, de unde va urmări o transmisiune în direct furnizată de o cameră de luat vederi amplasată în service. În cazul în care proprietarul apreciază că intervenţia nu este conformă cu normele în vigoare sau că preţul acesteia a fost exagerat, acesta poate să o conteste. Cei de la RAR vor avea obligaţia de a verifica, în termen de şapte zile, contestaţia respectivă.

Pentru service-urile care ating cinci contestaţii, inginerii RAR vor repeta automat auditoriul referitoare la dreptul de a repara autovehicule. Dacă auditul respectiv are loc de două ori în 12 luni, service-ul respectiv va avea licenţa suspendată. Noile reglementări referitoare la service-uri vor obliga aceste societăţi să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca aceştia să explice atât toate intervenţiile care au loc la acel autovehicul, cât şi costurile acestora.

Nerespectarea noii legi dă dreptul proprietarului de a refuza în scris, motivat, semnarea recepţiei respectivelor activităţi derulate în service, prevăzute în devizul de lucrări, inclusiv plata acestora, până în momentul în care nu mai are obiecţii în ceea ce priveşte realitatea şi calitatea acestora. Accesul proprietarilor la procedura de service este acordat doar la cererea acestora şi are loc într-un spaţiu amenajat special, nefiind obligatorie prezenţa lor în cadrul unităţii de service pe parcursul efectuării reparaţiei. În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor trebui să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să ateste conformitatea activităţilor executate cu condiţii tehnice şi de calitate impuse.

Via Economica.net

  • bum, marţi, 19.02.2013 17:22

    foarte bine , sa dispara ordinarii mai ales din reprezentante care in factura iti baga tot si iti schimba de fapt doar 20% din piese , restul ori le sufla cu aer (filtre) ori le lasa asa ...

  • andrey_1293, marţi, 19.02.2013 17:37

    Asta e o chiar o stire buna pentru noi, chiar una din cele mai bune din ultima vreme. Daca totul se respecta, asa cum zice in articol, cu suspendarea licentelor service-urilor de 2 lei, atunci o sa fie perfect. O sa dispara toate fraudele si toate neregulile care erau cam la orice atelier

  • antonny, marţi, 19.02.2013 20:16

    exista un singur service care facea sa ceva ......masina o poti vedea pe camera de acasa ,de la munca cu 6 camere

  • LUCCI, marţi, 19.02.2013 21:10

    Ca orice lege romaneasca ,va fi....adaptabila in functie de ce cojoes are patronul service-ului!

  • Jean, marţi, 19.02.2013 21:12

    Service-urile, care se respecta, isi vor trata clientii ca si pana acum: cu bun simt si bunavointa. Pe ceilalti numai sutul in c*r al clientilor ii starpeste.

  • inexorabil, marţi, 19.02.2013 21:49

    Ha ha, ce tare, cred ca imaginea care insoteste articolul l-ar face sa-i cada plombele lui Cuantic (cu care, apropo, nu ma mai aflu in relatii bune): ia uite un Saab pe elevator, "masina perfecta". Ba inca un 900 din acela "hand built", din prima generatie, care cica nu se strica niciodata. Adevarul este ca i-a trimis cineva niste articole despre fiabilitatea reala a lui Saab, pe care mi le-a oferit si mie spre analiza, dar eu mi-am dat seama ca acele investigatii profesionist realizate demoleaza si demitizeaza toate credintele lui puternice despre infailibilitatea marcii suedeze; am incercat sa discutam pe mail cu adevarul pe fata, dar am ajuns sa ne certam, fiindca a acuzat ca GM poarta vina pentru calitatea indoielnica a produselor Saab post '93, iar eu i-am replicat ca mai degraba nepriceperea inginerilor si designerilor din Trollhattan si mana suedeza de lucru. In sfarsit, n-a tinut mult amicitia asta, dar nu ne purtam pica, viata merge inainte, vorba cliseului. Insa eu am retinut ca unii analisti auto califica intentia celor care vor sa-si achizitioneze Saab-uri pre-GM ca "not recommended". Iar Cuantic parea morcovit rau cand a vazut lista cu deficiente si neconformitati care priveau toate Saab-urile, indiferent de epoca si proprietar. Chiar marcat la sentiment. Tinea sa ma contreze, dar se vedea ca o face doar de dragul apararii cauzei. Presimt ca pana la urma o sa renunte la pasiunea lui. Asta e, era doar o marca, plamadita, ca oricare alta marca, din tabla si alte fieratanii, si el a inchipuit-o ca fiind a opta minune a lumii. On topic: masura respectiva este politicianista, adica total nechibzuita, aberanta, dispretuitoare si inutila. De ce sa asiste tot timpul un client la reparatiile masinii sale, daca ar dura mai mult? O fi vreun specialist de la distanta, mai specialist decat specialistul insusi ?! Adica haideti sa punem un calificat in activitatea lui pe acelasi palier valoric cu unul necalificat sau mai putin avizat, ca de! de la fiecare individ poti acumula, cel putin dpdv teoretic, cate o informatie benefica, dar ai cuteza oare sa-i explici Biblia unui preot ?! Ce comicarie !! Chiar ar fi posibil ca un sofer oarecare sa depisteze ad-hoc inadvertentele profesionale, reale sau imaginare, ale mecanicilor? Eu, daca as fi mecanic, m-as simti insultat, desconsiderat si persiflat de niste ageamii (politicieni), care, cu acest talent ereditar de ocheada securista si cu acest gest inept, nepermis si trufas de imixtiune, ar anula moral actul meu de legitimitate in meserie. Evident ca as avea impresia ca sunt privit cu suspiciune si neincredere; parca mi-ar manca din ceafa curiosii "perfectionisti", care nu admit "greseli de nicio culoare". Ei, da, "magnum argumentum" ar fi ca n-ar accepta nimeni sa practic eu o treaba de mantuiala, dar orice regula realmente democratica sau macar de bun simt sustine ca, daca tie, clientul care a apelat de buna voie la service-ul si serviciile mele, nu-ti convine lucrarea finala, atunci nu trebuie sa ma platesti si, daca n-am agravat nimic din ceea ce constituia defectiunea initiala (daca da, atunci ar trebui sa-ti achit contravaloarea pagubei pricinuite), atunci ai libertatea constitutionala sa-ti indrepti atentia catre alta firma. Sa invoci totusi 'timpul pierdut" cu "amatorul" de mine? Ete na, exista mijloace de transport garla - cele publice - deci poti sa-ti rezolvi problemele si fara jucaria ta preferata, ca doar nu crezi ca ai fost fatat in masina. Dar sa focalizezi "ochiul tridimensional" pe ceafa mea pe tot parcursul lucrarii mi se pare un afront grav la adresa insasi a vocatiei de mecanic (nu mai zic si de profesie). La urma urmei, ce se tot impun pretutindeni, in orice domeniu ontologic, atatea norme, documente, probe, marturii, inregistrari, controale, constrangeri, avertismente, sanctiuni si alte demonstratii de forta politieneasca? De fapt, pana unde pot ajunge isteria globala a "riscului zero" si psihoza macinatoare a prudentei "maxime"? Mai mult decat atat: poate cineva, oricat s-ar opinti, sa ridice un rai pe pamant, unde totul se degradeaza si totul colcaie de venin, aceasta fiind legea de netagaduit a naturii materiale si a firii umane?...... PS: Si daca cele cinci contestatii intrunite de un service "incompetent" ar fi toate nefondate? Ar inseamna sa i se interzica dreptul de a profesa doar fiindca i s-a nazarit unuia sau altuia dintre clienti ca a efectuat interventii "inadecvate"? Este ca si cum l-ai pedepsi pe un parat doar fiindca are calitatea de parat si nu de acuzator......Cata idiotenie poate zangani in capetele damblagite ale unor "alesi" ai natiei? Sau cumva o fi vreo diversiune bine camuflata a unor constructori de autovehicule persuasivi la nivel "inalt", care n-au niciun interes ca masinile din ziua de azi sa traiasca prea mult, adica or vrea sa inlature in mod "legal" rostul service-urilor, poate chiar sa le anihileze cu totul, socotindu-le niste inamici feroci ai profiturilor uriase scontate de dansii de pe urma vanzarii masive de produse "de unica folosinta"?......Nu m-ar mira !!!

  • def, marţi, 19.02.2013 22:38

    bai tati ,astia-s total aerieni...eu nici pina acum nu-mi lasam masina intr-un service la care nu ma lasau sa-mi vad masina..din punctul assta de vedere cei mai tari mi s-au parut cei de la dacia unde imi bagau aia si filtrul de ulei folosit intr-o plasa....problema adevarata e alta:piese de proasta calitate vindute sub numele unor brand-uri tari...frate ca nu am bani sa-mi pun nu stiu ce piesa scumpa de la nu stiu ce brand si optez pt ceva ieftin sau viceversa sa fie alegerea mea fara sa fiu inselat...legea e buna,dura si nu va fi respectata..de ce? ca sa respecti legea trebuie sa ai bani ,un alt aspect de risuplinsu:iese RAR in trafic sa ridice taloane sa dea amenzi la auto lasate in trafic tot de ei dupa ce au primit spaga cuvenita;ghici de unde mai ia RAR-ul spaga dupa aia,oare de la service-uri?...ca sa ai bani trebuie sa ai preturi si....clienti....asta e o lege pt o tara normala si haideti sa recunoastem:putem fi catalogati oricum ,dar nu normali.....un alt aspect pozitiv e ca nea Dorel se va gindi de 2 ori inainte sa-si bage mina intr-un ozn de 100k euroi si dupa ce o face praf sa vina la tine si sa-ti spuna ca "nu stii sa conduci"....da oare ce ne batem capul ca eu in ultimul timp oricum imi fac reviziile in "regie propie".....ha ha ha pine si circ ,