Schimbare de lider: Tesla Model S a detronat Nissan Leaf în topul celor mai vândute maşini electrice din lume
Tesla Model S a devenit în 2015 cel mai vândut model electric din lume şi a reuşit astfel să detroneze Nissan Leaf, care a deţinut prima poziţie încă de la lansarea în 2010.
Lansat în decembrie 2010, Nissan Leaf a devenit în scurt timp cea mai populară maşina electrică din lume şi a ocupat prima poziţie în vânzări inclusiv în 2014. Cu paşi mici, dar siguri, Tesla Motors a reuşit însă să detroneze constructorul japonez cu Model S, care a ieşit din fabrici cu un an şi jumătate mai târziu.
Potrivit cifrelor oficiale de vânzări, Tesla Model S a avut pe parcursul anului 2015 nu mai puţin de 50.366 de clienţi noi, în timp ce Leaf s-a comercializat în "numai" 43.000 de bucăţi.
Creşterea înregistrată de Tesla este impresionantă în special în ceea ce priveşte "explozia" de aproape 50% comparativ cu anul 2014, când a vândut doar 32.000 de exemplare de Model S. Locul trei în topul anual îi revine lui Mitsubishi Outlander PHEV (39.000 exemplare), urmat de BYD Qin PHEV (32.000 de bucăţi), care se comercializează însă doar pe teritoriul Chinei, în timp ce locul 5 este ocupat de BMW i3 cu 24.057 de unităţi.
În schimb, topul constructorilor de maşini electrice îi are pe primul loc pe chinezii de la BYD, care au vândut 58.728 de unităţi doar în China, în timp ce Tesla este pe locul doi cu 50.580 de exemplare de Model S şi Model X.
Practic, Model X s-a vândut anul trecut în numai 214 unităţi, după ce lansarea pe piaţa din toamnă a fost amânată cu aproximativ doi ani. Una dintre explicaţii pentru întârziere a şi fost dezvăluită de Tesla: producătorul german care a câştigat contractul pentru dezvoltarea uşilor pentru Model S nu a reuşit să furnizeze un sistem care să se ridice la nivelul de calitate solicitat de constructorul american.
Astfel, pe parcursul a trei luni, Hoerbiger Automotive Comfort Systems a produs un sistem de uşi care se supraîncălzea, iar Tesla a decis în cele din urmă să rupă contractul şi să aleagă un nou furnizor. Compania lui Elon Musk a acceptat să plateeasca o taxă de reziliere de 3 milioane de dolari, însă acum a acţionat producătorul german în instanţă pentru a obţine daune materiale.
Bravo Automarket. cam tarziu dar e bine si asa. Poate vede si @Vasi cum sta treaba.