Audi se pregătește de primul său SUV electric, iar fabrica vecinilor maghiari se alege cu încă un model: SUV-ul Q3
Pentru a-i face loc primului SUV electric al gamei, Audi regândește strategia de producție la nivel european. Maghiarii vor produce Q3 la Gyor, spaniolii de la Martorell vor asambla A1, iar SUV-ul electric Q6 va vedea lumina zilei la Bruxelles.
Audi se pregătește de cel mai mare pariu pe care îl face marca germană în ultimele două decenii: lansarea primului model 100% electric al mărcii. Este vorba de SUV-ul anunțat încă din toamna anului 2015 de conceptul E-tron Quattro care se va încadra în gama mărcii de la Ingolstadt între actualul Q7 și viitoarea generație Q5.
SUV-ul care probabil că va primi denumirea oficială Q6 e-tron va fi lansat pe piață în 2018, an în care Audi va modifica serios grila de producție la trei dintre uzinele care asamblează în acest moment modele ale mărcii.
Astfel, noul SUV electric va fi produs la Bruxelles, uzină care la această oră este cea mai mică din între portofoliul Audi, cu doar 2500 de angajați. Audi A1, care acum se produce la fabrica din Belgia, va fi mutat în Spania, la fabrica Seat din Martorell, cea care astăzi găzduiește linia de asamblare a SUV-ului Q3. În sfârșit, Q3 va fi mutat la Gyor, în Ungaria. Audi produce astăzi aici modelele TT, A3 Sedan și Cabrio, marca germană deținând de asemenea un centru de cercetare și dezvoltare care a conceput sistemul de propulsie electric al viitorului SUV Audi.
În plus față de aceste planuri, fabrica de la Bruxelles va găzdui producția bateriilor pe care Grupul VW la va utiliza pe întregul lanț de modele electrice care urmează să fie lansate în următorii ani. "Uzina de la Bruxelles va deveni un sit de producție-cheie în ceea ce privește strategia de mobilitate electrică în cadrul Grupului Volkswagen", spune Rupert Stadler, CEO-ul Audi, într-un comunicat oferit presei.
500 de kilometri de autonomie electrică
În momentul în care noul Q6 electric va fi lansat pe piață, acesta va apărea într-un segment care până acum este ocupat în totalitate de Tesla Motors cu al său Model X, lansat în toamna anului 2015. Dacă cifrele avansate de Audi pe conceptul E-tron quattro vor rămâne valabile în cazul modelului de serie, SUV-ul electric al celor de la Audi va putea să parcurgă 500 de kilometri între "alimentări", iar bateria va avea capacitatea de a se încărca la 80% în doar 25 de minute cu ajutorul unui Quick Charger.
SUV-ul Audi va avea tracțiune integrală asigurată de trei motoare electrice: unul dispus pe axa frontală, altele două, ceva mai mici, așezate pe cea posterioară. Accelerația 0-100 a primului SUV electric de la Audi va fi realizată în 4.6 secunde, iar puterea totală a sistemului propus de germani va fi de 435 de cai (320 kW).
Electriiiic ? Vai, dar cum asa?! Credeam ca VAG nu crede in viitorul electric! Cel putin asta intelegeai prin 2011.