Scandal în SUA: Volkswagen și Audi, prinse că trișează la testele de emisii și consum
Autoritatea de Mediu din Statele Unite a ordonat o rechemare în service pentru aproape 500.000 de mașini diesel vândute de VW și Audi după ce oficialii au descoperit că cele două mărci au trișat la testele guvernamentale de consum.
CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Autoritățile guvernamentale din SUA au anunțat un verdict dur la adresa celor de la Volkswagen după ce federalii americani au descoperit că marca germană a trișat la testele care confirmă consumul și emisiile oficiale ale modelelor pe care le vinde pe piața de peste Ocean.
Conform comunicatului oficial publicat de Agenția de Mediu din SUA (EPA), Volkswagen a utilizat un program instalat la bordul unor mașini pentru a păcăli metodele de testare ale oficialilor americani. Un algoritm complex recunoștea tiparele testelor de consum și limita termporar emisiile pentru ca modele precum Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3 produse între 2009 și 2015 și echipate cu motoare diesel cu patru cilindri să reușească să treacă fără probleme testele americane. Ulterior, când erau conduse normal, mașinile ieșeau din modul de "autoapărare" care limita emisiile și consumau mai mult decât certificaseră testele inițiale.
Conform primelor informații, emisiile de oxizi de azot din "viața reală" depășesc în unele cazuri de 40 de ori limitele impuse de federalii americani prin legea denumită Clean Air Act.
"Utilizarea unui sistem care are rolul de a păcăli standardele în vigoare este ilegală și reprezintă o amenințare la sănătatea publică", declară Cynthia Giles, oficial EPA, citată de NY Times.
Conform documentului EPA, Volkswagen trebuie să recheme în service 482.000 de mașini și să suporte o amendă care ar putea deveni una record în istoria industriei auto americane. Anul trecut, Kia și Hyundai au fost amendate cu 300 de milioane de dolari după ce au declarat un consum oficial mai mic decât cel rezultat în teste.
"Autoritățile vor să arate clar că trișorii nu pot să scape nepedepsiți. Problema e că producătorii nu îi păcălesc doar pe cumpărătorii mașinilor, ci și pe toți cei care respiră aerul pe care îl poluează aceste mașini. Legile și regulamentele sunt eficiente doar atât timp cât sunt puse corect în aplicare", spune Frank O'Donnell, președintele grupului de lobby pe teme de mediu denumit Clean Air Watch.
-
Dram, sâmbătă, 19.09.2015 00:35
Americanii au nevoie de bani , daca pretul petrolului a scazut s-au gandit sa-i amendeze pe toti : GM, VW, kia , hyundai. Cine mai trebuie sa cotizeze? Amenzile sunt cel mai simplu mod de a finanta un stat fara a ridica dubii.
-
achimist, sâmbătă, 19.09.2015 06:00
De unde se vede ca neamtul nu este chiar asa de corect precum e perceput. Ca consuma mai mult, toate marcile mint in minus. Problema e la emisii, ca daca ai cumparat masina pe urma dai de necaz in fiecare an la inspectia tehnica, cand masina trebuie sa treaca de parametrii stabiliti legal.
-
zarnesteanu, sâmbătă, 19.09.2015 06:14
Daca e adevarat, sa-i arda de sa-i rupa. Sunt sigur c-or s-o faca. Cel mai tare ma enerveaza cand se face un rau premeditat.
-
Taroel, sâmbătă, 19.09.2015 08:14
Super tare asta!!!Da monstruozitatile lor cu motoare de 6,7 litri nu polueaza:)))))
-
Stefi, sâmbătă, 19.09.2015 08:56
@Taronel - ai tras o concluzie "superba". Nu era vorba despre cat polueaza ci despre cat declari ca polueaza!
-
M5, sâmbătă, 19.09.2015 09:11
Mai nou nemții mint cu o nesimtire crasa. E greu sa-i pacalesti pe americani. Presimt o amenda frumusică.
-
razvanis, sâmbătă, 19.09.2015 10:41
Ha ha ha Genial, pur si simplu genial. :)
-
LauCalin, sâmbătă, 19.09.2015 11:31
Nu ar fi prima data cand cei de la VAG fac niste smecherii. Bine, smecherii fac toti. Diferenta este ca de aceasta data VW a fost prins. Sau nu. Hai sa ne amintim de recall-ul Toyota inceput de americani care s-a deovedit a fi defapt un recall cam fals. Pentru ca masinile nu aveau probleme. Eu cred ca americanii sunt speriati pentru ca industria lor auto este tot mai afectata de vanzarile Toyota, Hyundai si mai nou VW. Sa nu uitam ca VW vinde tot mai bine de la un an la altul in State. Si ca anult trecut, diferenta dintre cel mai mare producator auto au facut-o foarte, foarte putine masini in favoarea Toyotei. Nu ar fi exclus ca insasi compania Toyota sa fie implicata. Sa ne amintim ce scria la intrare in showroom-urile Honda cand era recall-ul lui Toyota: "Masinile noastre nu raman fara frane". Pierderea locului 1 mondial ar insemna o imagine si o incredere generala in companie mai slaba, plus o valoare la bursa mai mic. Adica pierderi de miliarde de dolari. La cum evoluau lucrurile era cat se poate de vizibil ca VW ar ajunge in 2015 pe primul loc.
-
LauCalin, sâmbătă, 19.09.2015 13:12
Daca nu as sti cine esti, te-as baga in seama. Altfel poti sa zbieri cat vrei ca oricum o faci degeaba. Ciao!
-
tyd, sâmbătă, 19.09.2015 18:53
cati or face asa............astia sunt primii..oare cine-i urmatorul?
-
Andy, sâmbătă, 19.09.2015 20:00
@LauCalin Pai daca americanii ar fi asa de speriati pe cat presupui tu, de ce GM a primit o amenda de 900 mil de dolari zilele trecute? Iti zic eu care-i explicatia: in SUA se respecta legile si consumatorul e rege. Cand nu i se respecta drepturile, companiile care le-au incalcat sunt penalizate. E foarte simplu. Astea cu sperieturi, cu Toyota, cu VW (care oricum nu conteaza pe piata SUA inca - vand undeva in jur de 350.000 anual - Subaru a vandut peste 500.000 ca o comparatie) sunt picanterii in stil balcanic, teorii ale conspiratiei care nu au o baza reala, mai ales ca amenzi primesc si producatorii americani, dupa cum iti ziceam si chiar poti cauta pe net si despre trecut.
-
S, sâmbătă, 19.09.2015 20:16
Si cand te mai gandesti ca romanasii 90% din ei au eliminat si DPF la afumatorile TDI 1.9 si 2.0 :)))
-
someone, sâmbătă, 19.09.2015 22:10
vai de mine todorutz, eu iti vand masini si tu ma .... ? e noua doina made in germany. sant curios cine va castiga: puterea unui super brand sau protectia mediului si a consumatorului
-
Bethurbazal, sâmbătă, 19.09.2015 22:14
Ar trebui sa-i penalizeze si pentru defectarea pompei de inalta presiune. Una din trei masini are acest defect.
-
Marian, duminică, 20.09.2015 06:47
Când le spuneam la prieteni ca germanii ajung sus vânzând minciuni și design, nu mă credeau. Apoi încet-încet s-a descoperit cum a ajung golful cea mai bine vândută mașină pentru că s-au înmulțit cu 10 rezultatele, apoi se mai descoperă că "blue-motion" nu e chiar atât de "blue" și uite-așa cei ce mai citesc se lămuresc cum stă treaba cu superbele mașini germane. Dar ce ne facem când doar 0,5 % din cei ce cumpără Vw citesc aceste știri iar ceilalți se lasă păcăliți de design și declarații? Pe lângă faptul ca de mult timp mașinile germane nu mai reprezintă un etalon de fiabilitate, acum sunt și un etalon de minciuni. Felicitări germanilor pentru că încă reușesc să păcălească milioane de oameni. Vorba românească, prost nu e cel ce vinde, ci ala de cumpără! Trăiască TeDeI-urile.
-
@Marian, duminică, 20.09.2015 09:26
De unde e descoperirea asta cu Golful ca s-au multiplicat vanzarile? Golf este inca cel mai vandut model din Europa asta nu contesta nimeni. Clientii erau interesati de blue-motion mai mult pentru consum care este f apropiat fata de cel anuntat de producator( altii sunt la gara fata de ce anunta) , nu de noxe. Se stie ca in America dieselul nu este primit f bine. Sa ne amintit ca si GM are acum un recall de peste 2.5 milioane de masini sau de Toyota care este leader in recaluri la ei. Ce vroiam sa spun e ca nu mi-e rusine cu nici unul iar voi sunteti carcotasi doar cand o pateste o marca germana, la toyota si gm a fost mult mai grav s-au soldat si cu raniti in unele cazuri si nu pentru ca au mintit niste cifre (VW) ci prosta proiectare/fabricare.
-
@@Marian, duminică, 20.09.2015 10:39
Golful a fost declarata masina anului de către germani prin înmulțirea rezultatelor voturilor cu 10. A și fost scandal pe tema asta. Mulți necunoscători, ca să nu zic spălați pe creier, au luat mereu de bune aceste voturi și au cumpărat și mai multe Golf pentru că vezi domnule e mașina anului... http://www.automarket.ro/stiri/adac-a-masluit-rezultatele-lui-vw-golf-la-titlul-masina-anului-in-54891.html Cam așa se iese și cea mai bine vândută mașină. Cam așa prostesc germanii poporul cu televizorul.
-
@Marian, duminică, 20.09.2015 14:19
Golful a fost masina anului si in Japonia , sunt acrii strugurii nu ?
-
@Marian*, duminică, 20.09.2015 14:21
acri* am scris in graba http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-devine-prima-masina-non-nipona-care-castiga-titlul-masina-54182.html
-
dan_grc, duminică, 20.09.2015 15:36
Să plătească și un miliard dacă au mințit, au de unde. Vânzările n-au legătură cu numărul de voturi într-o competiție gen "mașina anului", deci @Marian, lasă confuziile intenționate, Golf s-a vândut foarte bine an de an, indiferent de generație, de câte ori a câștigat titlul "car of the year"?
-
jok21, duminică, 20.09.2015 18:12
lasa ca compenseaza MAI, le cumpara cateva sute de WV POLO,,ca de ANGELIKA stie sa-si promoveze produsele lui IOHANIS! De ce sa incurajeze statul produsele romanesti, sa dea locuri de munca etc! Degeaba se plimba Ponta cu Dusterul daca un minister romanesc cumpara o flota de masini straine..
-
@dan_grc, duminică, 20.09.2015 18:32
Tu banuiesc ca te si crezi cand scrii ca vanzarile nu au legatura cu numarul de voturi. Pai atunci care ar fi interesul celor de la VW sa-si inmulteasca de 10 ori numarul de voturi ? Nu cumva asta se numeste reclama la produse ? Si nu cumva reclama e sufletul comertului ? Cat despre VW Golf masina anului in Japonia, ori au mancat japonezii ceva stricat tare, ori au vrut sa mai incerce si niste jafuri germane ca nu li se mai stricau Toyotele, Mazdele si Hondele. Cand ai cate 50 de ani o masina, parca ti se pare veche si incerci sa o schimbi cu un rahat de Golf nou la care-i pica distributia in primii 40.000 km. Acuma daca e sa ne luam dupa studii, VW e mult sub japoneze la satisfactia clientului in Germania. Exista Mazda, Mitsubishi, Toyota, Suzuki, Nissan,Honda deasupra VW care e foarte apreciat la el acasa de bun ce-i. Dar asta pentru ca germanii ii aburesc pe altii sa le cumpere jafurile lor, in timp ce iei isi iau masini bune, ca s-au schimbat de schimbat pompe, distributii si motoare... http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds Si daca chiar ar fi cei mai buni, de ce ar trebui sa minta ??? Cand esti cel mai bun nu ai nevoie de abureli. Cand minti, deja ai multe de ascuns si trebuie sa platesti. Eu i-as sanctiona nu numai cu amenda, le-as interzice sa vanda jafuri in tara respectiva. Ori faci lucru de calitate, ori nu mai ai dreptul sa vinzi. Trimite jafurile in China, Romania si alte tari care ti le va mai accepta.
-
r, luni, 21.09.2015 08:01
Atâtea vorbe ca să ascunzi minciuna. Ceea ce e clar este că au trişat la fel ca şi în testele de consum nemaipomenite, consumuri de care eu cu toată scremerea nu am reuşit să mă apropii niciodată. Iar cei care cred că germanii s-au transformat în domnişoare la nici 75 de ani de când au omorât milioane de oameni prin gazare sunt nişte cretini. Îşi ştiu doar interesul şi nimic mai mult. Ca şi acum când au chemat coloraţii să le asambleze maşinile fiabile nefăcându-şi nici un fel de probleme ce se întâmplă cu Europa.
-
yany, luni, 21.09.2015 08:09
@sam, felicitari pentru comentariu , f logic si echidistant
-
Mecanicu', luni, 21.09.2015 10:41
Pentru cunoscatori asta e politica... Asa a procedat Basescu cand Franta si Olanda s-a opus intrarii Romaniei in Shengen: a tinut in vama 5 zile in miez de iarna toate tirurile cu flori din Olanda ca cica ar fi descoperit o bacterie si a verificat la sange magazinele Carrefour de produse expirate si i-a amendat de le-au sarit capacele.... ...pai asta cu declaratiile oficiale ale producatorilor si consumul real pe strada este o problema de ani de zile pe care comisia europeana vrea sa o rezolve printr-un test in trafic real...inca nu sunt definitivate procedurile insa in mod cert pe viitor masinile nu vor mai fi testate pe stand pentru consum...insa procedurile nu sunt gata nici in SUA nici in UE. Pentru mine piata europeana este cea mai sofisticata, mai exigenta, si cea mai calitativa piata din lume la ora actuala. Probabil americanii joaca murdar pentru a obtine cat mai multe concesii la produsele lor de 0,2 eurocenti pe piata europeana. Pentru cine nu stie se negociaza intens intre SUA si UE un acord de liber schimb pentru o mega piata dupa modelul UE insa americanii au o problema cu standardele de calitate din Europa care sunt prea inalte pentru producatorii americani....vezi mai multe detalii aici: http://ec.europa.eu/priorities/eu-us-free-trade/index_ro.htm Cum negociaza americanii: - faci scandal intre UE si Rusia, europenii nu mai vand in Rusia - provoci razboi in Orientul Mijlociu - practic mai distrugi o piata de desfacere - si umpli Europa de refugiati - amendezi companiile europene ce vand in SUA - si le dai de inteles ca nici acolo nu vor mai vinde daca nu sunt cuminti Fraierii se uita si cred toate prostiile, se bucura si chicotesc da...ce produse de rahat au cei de la VW...aha exact asa este.
-
Mecanicu', luni, 21.09.2015 11:09
pentru cei ce nu se pricep la politica: Publicat la: 20.09.2011 RĂZBOI ECONOMIC ROMÂNIA-OLANDA. Două transporturi de bulbi de lalele au fost distruse, dar bacteria nu a fost găsită. Tabără: "Avem dreptul să ne apărăm" http://www.gandul.info/stiri/razboi-economic-romania-olanda-doua-transporturi-de-bulbi-de-lalele-au-fost-distruse-dar-bacteria-nu-a-fost-gasita-tabara-avem-dreptul-sa-ne-aparam-8777608 pe net gasiti mai multe informatii - asa se face politica, cine crede ca e vorba de cinste, calitate si onestitate e NAIV, INFANTIL etc
-
zuzu, luni, 21.09.2015 11:24
@Mecanicu - Posibil. Dar sa nu uitam ca si americanii au cativa producatori in EU care pot fi sanctionati identic. Problema celor de la VW este ca au pus la dispozitia celor ce testeaza masinile numai exemplare modificate din punct de vedere al softului astfel incat sa poata trece de proba cu emisiile degajate. In schimb, publicului larg, i s-a dat masina fara modificari. Acest public a avut probleme la inspectiile periodice asa ca autoritatile s-au sesizat sau au fost sesizate si acum inspecteaza toate masinile acestui constructor. Daca acuzatiile se dovedesc a fi reale VW este bun de plata, probabil nu suma intreaga, ci doar o parte dupa ceva negocieri ca in cazul GM.
-
TC1900, luni, 21.09.2015 13:25
sunt in curios daca in Europa vor lua vreo amenda, deoarece masinile sunt aceleasi, bine aici cine are cohones sa se i-a de ei ? poate doar orban, dar ma indoiesc deoarece e o fabrica audi la gyor si nu vrea sa piarda locurile de munca
-
Sam93, luni, 21.09.2015 15:12
@TC1900 Masinile sunt aceleasi dar normele de poluare nu. Americanii au norme de poluare echivalente cu Euro 6 cand vine vorba de noxele dieselurilor de multa vreme. Noi nu. Ei se iau de VW cu privire chiar is la masinile vandute in 2004. La noi in Europa in 2004 normele nu erau nici pe departe asa stricte. Practic, europenii s-ar putea lua de VW numai daca au facut smecheria asta si la normele mai vechi, pentru ca la Euro6 au adblue, ceea ce schimba datele problemei. In America ar fi fost normal nevoie de adblue dar ei nu au vrut asta si uite ca acum platesc. Oricum, Europa are un ciclu de teste foarte permisiv. Ma indoiesc ca vor fi luati la intrebari aici.
-
VW, luni, 21.09.2015 18:43
Pe fata acestui om se citeste multa aroganta si lipsa de intelepciune, probabil au fost dispute mai vechi nestiute de noi, si uite sa ajuns aici...Winterkorn sa certat inclusiv cu Piech, mostenitor al inventiei stramosilor si inventatorilor Porsche. Intotdeauna un astfel de scandal este rezultat al unor dispute cu mult inainte sa apara publicitatii
-
Tudor, marţi, 22.09.2015 00:16
LauCalin cei de la VW si-au cerut scuze, adica au recunoscut. Ce tot aberezi acolo?
-
ipi, marţi, 22.09.2015 10:45
pentru un motor de 2.0 fac ei atata circ? ca nu au declarat corect? dar kkturile lor de masini cu motoare de 6.0 care polueaza cat 1000 de vw la un loc.... sa fim seriosi
-
LauCalin, marţi, 22.09.2015 16:30
@Sam93, vezi ca s-au intamplat multe in cele doua zile de cand am scris comentariul la care te referi tu. Inclusv VW si-a cerut scuze. Sau pentru unii timpul trece prea repede.
-
Ha !, sâmbătă, 31.10.2015 17:58
Pentru astia care au comentat mai sus... Ma bufneste rasul gandindu-ma cum au evoluat lucrurile si cat de penibile sunt comentariile voastre inventand scuze pentru cea mai mare teapa din industria auto, ce se pare ca va trage in jos si intreaga economie germana.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
ar trebui aplicata o amenda record. Sa se invete minte...pentru ca nu este prima data cand mint in legatura cu consumul