Sandero creste cu 1300% in vanzari in Germania

Publicat sâmbătă, 14.02.2009 15:36 de Mircea Meșter

Beneficiind de un pret bun si de noua prima de casare din Germania, Dacia Sandero se vinde extrem de bine in ultima perioada in aceasta tara.

Desi informatiile interne nu sunt pozitive pentru Dacia, piata Germana le da oficialilor constructorului roman motive sa zambeasca. Profitand de criza economica si de noul program de innoire a parcului auto din Germania, vanzarile saptamanale ale lui Sandero au crescut imens, cu 1300%.

Daca dealerii germani vindeau in mod normal 80 de exemplare Sandero in fiecare saptamana, faptul ca fiecare german care isi caseaza masina veche primeste un tichet de 2500 de euro a facut ca reprezentantii Dacia sa depaseasca 1000 de unitati vandute pe saptamana, un record absolut de la intrarea celui mai ieftin model hatchback pe piata germana.

"Atunci cand am luat decizia de a inchide repetat productia la Mioveni, nu stiam ca raspunsul pietei germane va fi atat de bun. Daca am fi stiut, am fi produs mai multe masini in Romania in aceasta perioada. In aceste conditii, dealerii germani au fost nevoiti sa cumpere masini de la dealerii romani sau rusi, care aveau multe masini nevandute pe stoc",a  declarat Patrick Pelata, vicepresedintele Renault, citat de Financial Times Germania.

Situatia neasteptata a dealerilor germani Dacia a facut ca, in unele cazuri, acestia sa fie nevoiti chiar sa angajeze studenti care sa imparta cafea si ceai cald germanilor care stateau la coada in showroom-uri.

via | FT Deutschland

  • ioio, sâmbătă, 14.02.2009 16:07
    e multe si e grele

    germani "e" niste prosti. Vor plange cu lacrimi amare. Ei nu "stie" cate de "buni este" masinile germani ca caien sau e clas. Dar mai bine e sa isi "ea" masini sehash cum este golf trei din 199sinoua cu abees si euro n la puterea n. Prostilor!

  • paul, sâmbătă, 14.02.2009 18:57
    e romanii dastepti

    de aia suntem cu 1000 de ani in spatele nemtilor, 'geaba le cumparam masinile, ca nu-s fuduli si mergem cu frana de mana trasa

  • glomnicu, sâmbătă, 14.02.2009 20:09
    @paul

    paul ce ai vrut frate sa spui?? ca nu am inteles nimic

  • DOGY, sâmbătă, 14.02.2009 20:15
    PAUL A SCRIS CONTINUAREA

    comentului scris de ioio........daca nemtii le vand pe ale lor golfuri III si cumpara SANDERO ca e model nou o insemna ceva nu???? ca au cultura auto cat tot mapamondu'

  • dogy, sâmbătă, 14.02.2009 20:18
    aia cu coada la showromuri nu o cred...

    e trasa de par......

  • d.P., sâmbătă, 14.02.2009 22:04
    autobahn

    Masinile Dacia care ajung in Germania vor crede ca au ajuns in rai, iar proprietarii acestor masini vor fi oameni saraci care nu isi permit altceva decat o masina foarte ieftina dar care pe drumurile din Germania vor fi foarte fiabile. Ce nu inteleg cum poate costa mai putin o dacie pentru export decat acolo unde se produce? Eu totusi raman cu Golf 3-ul.

  • dogy, sâmbătă, 14.02.2009 23:04
    pretu'

    ca sa castige cota de piata pun pretul mai aproape de realitate in ,,jermanika''......in romania din cauza curvelor platite gras de la guvernare care pun taxe sa te faca sa cumperi doar ce vor ei,normal ca e mai scumpa dacia......... .........asa e si in America cu masinile europene care se vand la juma de pret si in dolari pe deasupra.........

  • ioio, sâmbătă, 14.02.2009 23:53
    pentru "fanii" logan

    http://www.dacia.de/dacia_logan.php

  • Ungaro_, sâmbătă, 14.02.2009 23:58

    Mai bine si acum unul german second decat un sandero de doi bani !

  • Alex, duminică, 15.02.2009 00:05

    Eu lucrez in germania dar nu cobor la nivelul dacia mai bine cumpar un volvo v70 1999 cu 5800 euro care va fi a doua masina,a sotiei !!!

  • gigi, duminică, 15.02.2009 00:15

    pai ce roman esti tu ma nene Alecu....de ce nu vrei sa ii imbogatestii pe francezi??!!!

  • Octavian, duminică, 15.02.2009 05:21
    mentalitate tipic pt romani

    o pers cu putina cultura ar intelege ce fac nemtii. In primul rand Sandero va fi in cele mai multe cazuri a doua masina pt ei, prima va fi intotdeauna ceva spatios pt toata familia. Masina noua la 4500 euro???? Are 3 ani garantie, si masina o sa se vanda cu cel putin 3000 euro dupa ce expira garantia, deci o depreciere de 1500 euro. Fratilor, ce masina se depreciaza cu doar 1500 euro dupa 3 ani? Cumpara o Alfa Romeo care in UK se depreciaza cu 30 euro/zi primul an! ! ! Felicitari celor de la Renault pentru inspiratia care au avut-o cand au cumparat Dacia, o sa faca o carutza de bani acum cu criza economica. Nu degeaba sunt nemtii unde sunt si noi unde suntem.....nemtii ne-au facut o favoare indirect, multe rable vor fi casate, nu vor mai ajunge in romania si bulgaria.

  • cozappz, duminică, 15.02.2009 06:01
    Jetta USA

    Pe mine ma doare ca Jetta este in state 19000 USD cu taxe, este mai bine utilata decat ce am io si am platit 19000 EURO fara taxe. Si nici daca o aduc de acolo cu vaporu tot nu ajung la pretu ei de aici. Poate daca o aduc cu avionu'! Sa nu-ti vina sa-ti bagi banii la Caritas cu dobitocii de razgandeni si basesti si piticoti si bombonei, mama ei de EUROpa!

  • md683, duminică, 15.02.2009 06:21

    Peste un an, doi, o sa se aduca in Romania Sandero SH din Germania. Atunci sa vezi concurenta pe piata. Sandero nou sau SH din Germania?

  • ioio, duminică, 15.02.2009 10:05
    de la nivelul de jos pentru cel de sus

    ...prostu nu-i prost destul daca nu e si fudul...

  • asta e romanu =)), duminică, 15.02.2009 10:06

    ce mentalitate este in Romania, noi luam de nemtzi masinile lor cu 150-160.000 de km 5-6000 de euro, iar ei mai destepti cu banii aia isi iau masina noua, dar asta este ca noi stim numai sa criticam.

  • Mihai, duminică, 15.02.2009 10:49

    Bai frate 150-160000 km in germania nu se compara nici macar cu 100 km facuti pe drumurile noastre prefer sa iau una din germanai cu 200 d mii de kilometri decat una cu 10 mii de kilometri facuti pe drumurile noastre cine spune ca masinile sh din germania nu sunt bune cred ca nu a iesit niciodata din amarata asta de tara in care locuim sa vada cum se circula la ei si cum se circula la noi cred ca am vreo luna de cand nu am mai dat a4a si a5a la masina traiasca drumurile romane si dezghetzul traiasca cei care ne conduc tara ca vina nu e a romanului de rand cauza e mult mai sus la fel si hotia e sus de tot cand o sa ne dam seama de assta atunci o sa ne fie bine dar pana atunci drum bun!!!

  • radu, duminică, 15.02.2009 12:00
    romani

    bai taranoilor luati masini nemtesti cu milioane de km ca sa va dati jos din audi si bmw si dupa 1000 de km incepeti sa bagati cu miile de euro in ele ca incep sa cada. Ce sa faci daca iti cad galoanele cand scrie dacia pe masina. Se pune intrebarea: am 9-10k euro, ce imi iau? un logan nou? sau un a4 1.9tdi 200.000k? Raspunsul vacarului roman: hai frate cum dacie? de ce sa am masina noua cu garantie 2-3 ani? mai bine imi iau o ruptura nemteasca, care acum 15 ani era o super masina si acum sta sa cada. Cred ca ma bag la A4... Saaaau....hmm....stai ca am un tovaras care aduce masini...poate imi iau un bmw cu multi cai...si il parchez in romana si il las acolo ca nu prea am bani sa ii pun benzina...dar sunt cool, am bmw"

  • @MIHAI, duminică, 15.02.2009 13:33

    domnu Mihai yo am citit ca o masina rulata pe autostrada cu 160km/h 160.000 km nu mai da acelasi randament si motoru ii aproape terminat. De ce crezi ca o da neamtzu?( ca ii buna?). Si am fost in Austria, Italia si am vazut cum circula nemtzii, cat ii tine acceleratzia poate si peste 200km/h. :P

  • ala, duminică, 15.02.2009 14:06

    prefer un manz de Romania decat o martzoaga din Germania =))

  • Romanul, duminică, 15.02.2009 14:19
    Mentalitate snoaba rau de tot

    Citind articolul nu am putut decat sa ma bucur, ca uzinutza noastra de masini mai vinde si pe-afara si inca bine, dar citind comentariile m-am speriat (din nou pentru a suta-mia oare) de snobismul celor care au scris p-aici . in primul rand, ce aveti fratilor cu masinile si produsele facute in ROMANIA ???? Ca nu sunt cu mult mai rele decat ceva din afara . Decat sa dai 5000-6000 de euro pe un secound din germania si mai platesti si taxa de inmatriculare si apoi sa incepi sa bagi bani in piese si mecanici mai bine iti iei un LOGAN/ SANDERO si stii ca nu ai probleme cu el in primii ani. Si mai MULT, INCURAJEZI INDUSTRIA si le asiguri locurile de munca celor care lucreaza la DACIA si in tot sectorul auto roman, incurajezi economia, etc. Daca tot va plangeti ca traiti intr-o tara de rahat ganditi-va ca e asa cum e din cauza rahatului din creierele voastre.

  • Paul, duminică, 15.02.2009 14:41

    In primul rand, cei care se lauda ca si-au luat cu 5000 euro masini din Germania cu doar 100.000 km la bord, nu pot sa zic decat ca sunt EXTREM DE NAIVI, ca sa nu zic prosti de-a binelea. In primul rand, probabil ca n-au auzit in viata lor ce usor se da kilometrajul inapoi si, in naivitatea lor, cred ca toti nemtii care vand masini sunt corecti doar pt ca sunt nemti si sub nici o forma acolo nu sunt samsari pusi pe tunuri. Asta inseamna ca va meritati soarta pe deplin, sa fiti tepuiti cu masini second cu peste jumatate de milion de km reali si cu 80.000 la bord absolut convinsi ca ati facut o afacere grozava. Pe urma, normal, soseste invariabil momentul in care se dau mari in sat/comuna/maghernita in fata fratilor suferinzi de aceeasi prostie cronica. Cat despre subiectul in discutie, ce era de zis s-a spus deja: nemtii au dovedit inca o data ca au o cultura auto sanatoasa. Mai bine o masina noua, fie ea si Dacia (care apropo, nu e atat de rea cum cred unii), decat una veche care consuma bani si nervi. Intr-adevar, n-o avea Dacia motoare TeDeIii sau cu sute de cp, si nici nu sunt vreun exemplu de rafinament sau sportivitate (chiar deloc), dar sunt masini normale si destul de fiabile care te duc de la A la B si cu care iti faci bine merci treaba.

  • raduku, duminică, 15.02.2009 18:03
    Sandero un succes rasunator

    Baieti este super , daca se vinde Sandero ca "pita calda" in Germania asta e fain. Eu am auzit ca deja listele sunt facute si se sta la coada.

  • Stinky007, duminică, 15.02.2009 21:58
    Bravo Dacia

    In sfarsit o poveste de succes pentru Dacia in situatie de criza mondiala si romanii tot bulache sunt. Dovada mai clara de "sa moara capra vecinului" decat comentariile unora la articolul de fata n-am vazut in viata mea. Bravo voua baieti, sunteti fani masini germane la 2nd hand. Sa va fie de bine, sa le stapaniti sanatosi, fitzosi si bucurosi. Ceea ce nu intelg eu este DE CE DRACU NU NE LASATI IN PACE cu comentariile astea PROASTE! Una e sa nu va placa Dacia, si alta e sa profitati de orice ocazie pentru a incerca sa convingeti pe toata lumea cat de proasta e Dacia doar PENTRU CA ASA CREDETI VOI! Esti un indoctrinat draga romanule! Un indoctrinat fan Jiji, ascultator de Adrian, sofer de Volsfagin Guolf 4 cu numere de DE, neplatitor de taxe, nespalat da' parfumat, chirias si posesor de mobil de 3 ori mai scump decat salariul de pe cartea de munca! Si eu sunt un prost ca ma ambalez asa, dar sunt de parere ca lichelele astea care comenteaza off-topic la orice stire legata de Dacia ar trebui banate!

  • Catalin, luni, 16.02.2009 08:18
    Pentru Stinky007

    Domnule, ai perfecta dreptate, insa asa cum ai spus si dumneata, nu te ambala, lasa-i pe cocalarii cu SH-uri sa se oftice, nu vezi ca li se sparge glanda si li se bulbuca ochii de ciuda?

  • emilio, luni, 16.02.2009 09:03
    uraaaa!loganeluy meu a atins 200.000 km!!!

    Bai fratilor, sarbatoare mare!!! Loganelu meu (1.6) a atins 200.000 km!!! Va dati seama, 200.000 km. pe strazile din romania, cu maxim 3000-3500 de ture (asta cind si cind), cit va mai rezista motoru ala? va mai spun cind ating 400.000! Fraierilor! un second din De e mai bun ca ruleaza sute de km cu cel putin 4000 de ture?

  • androceul, marţi, 17.02.2009 12:37
    logan

    Am un logan cu care fac taximetrie.Este pe motorina .Am facut cu el 150000 km si nu am probleme decat cu placutele de frana.Mentionez ca am pus numai motorina buna si in general nu depasesc 100 km pe ora .Nu merg cu el cu turatie mai mare de 2500.Masina este foarte buna daca ai grija de ea.Am multi colegi de taximetrie care au depasit 100000 km si nu au probleme.Cred ca orice masina noua este mai buna decat una veche.Credeti ca nemti nu gandesc cand fac o investitie in Sandero?

  • Chibitz, marţi, 17.02.2009 13:27
    Vorba neamtului...

    Un neamtz este intrebat la un targ auto: - Care este, dupa parerea dumneavoastra, cea mai buna masina a momentului ? Raspuns: - Masina noua !

  • decy, miercuri, 18.02.2009 21:41
    dacia

    la 2500 euro dati pe un harb mai da 2500 din mana si si-a luat masina cui nu i-ar conveni ?mi-as lua si eu 2 cu banii astia

  • agentul oo7, joi, 19.02.2009 00:38
    hai ne lom..

    hai sa facem ceva interesant, cei ce vor dacia sa dea 5 motive plauzibile si reale pt alegerea lor si amatorii de harburi germane bune de dat la casat sa dea doar 3 motive (excuzand: nu e dacie) pt alegerea lor.... PS mai mult de 3 motive n-au d unde sa dea ;)

  • agentul oo7, joi, 19.02.2009 00:40
    hai ne lom..

    EXCLUZAND.. scze

  • cip, joi, 19.02.2009 12:44

    daciile in Germnia ar trebui sa mearga de doua ori mai bine si mai mult ca la noi.benzinica e benzina, motorina e motorina si drumurile e ..altceva.

  • Emil, joi, 19.02.2009 23:57
    Dacia - PRO

    -e cea mai ieftina (optiune pentru masina de familie); - e fiabila; - are asigurare ieftina; - revizia e ieftina; - nu ti-o spage sau fura; - nu se iau politistii cu Logan de tine, din spirit de solidaritate; - e simplu de condus, cu comenzi clasice la bord.

  • byron, vineri, 20.02.2009 22:57
    .............

    adevar graieste stinky007,dar sa nu uitam ca banii se duc la francezii de la renault si nicidecum la oamenii de la mioveni care muncesc si sambetele si ore suplimentare numai sa iasa cumva din criza inventata de masoni evrei ,cei cu masini de figuri le doresc numai bine si sper sa aiba bani.... de benzina sa isi plimbe pirandele ca in rest au de toate :)

  • Halvin, duminică, 22.02.2009 10:52
    Opinii

    Are si Dacia succes o data si nici atunci nu e bine! Personal cred ca va avea succes si mai mare in anii care vor veni. Dar asta daca vor convinge la fiabilitate! Eu am o Solenza (1.4 MPI 75 CP) cu 42.000 km si n-am avut nici o problema in tara sau afara. Am si un Grande Punto (1.3 diesel 75 CP) de serviciu. GP e peste Dacia ca reprize, consum si ”stat pe sosea”. Dacia are portbagaj mai mare si a costat jumatate. Asadar fiecare model cu atu-urile lui. Am fost vara trecuta in Germania. In doua saptamani am vazut doar vreo 10 masini tari (SLR Mc Laren, Porsche) si acelea conduse de persoane peste 70 de ani (o baba conducea un SLR Mc Laren cu 180-200, dar era relaxata), iar grosul era din masini compacte si medii de 2- 10 ani. Am vazut si multe masini de 20-30 de ani care erau bine intretinute. In Timisoara doar in parcare la Mall vezi 10 masini tari. Ce sa mai zic de Bucuresti! Masina care am vazut-o circuland cu cea mai mare viteza a fost un Seat Leon care mergea cu 250. Lumea acolo merge cu 145-175 km (vorbesc de autostrazi caci am circulat 95% din timp pe autostrazi).Soselele din Germania sunt mai bune decat cele din Franta, Italia sau Austria. In Italia se conduce cel mai haotic. Dacia are publicul ei, are piata ei si asta e ce conteaza. Fiecare isi cumpara ce masina ii satisface cel mai bine asteptarile si buzunarul. Lumea ar trebui sa-ai cumpere ce masina isi permite si sa apeleze doar la servicii autorizate pentru service si piese de schimb. Altfel vor prolifera samsarii, afaceristii si politicienii corupti.

  • Decimus4u, marţi, 24.02.2009 15:05
    MASINI SI TIGAI

    Baieti fiecare este liber sa-si aleaga masina pe care vrea sa o conduca. Unii prefera Logan altii BMW poate altii WW dar lasati dracului harburile din 94-98 din Germania!!!!!!! Si eu am second dar e de 5 ani si e k.... PS- calitate pret Dacia este foarte buna!!!! Mult mai buna decat orice masina din 95

  • firu, miercuri, 31.03.2010 20:45
    motorina in masina

    Stie cineva, care poate fi cauza mirosului de motorina in masina (Jetta 1.9 tdi 52.00km). Am facut schimbul de ulei acum 3.000km, cu toate filtrele si dupa am simtit miros de mortorina in habitaclu.