Samsung SM5, modelul din care se naste viitorul Renault Safrane

Publicat luni, 30.11.2009 15:58 de Bogdan Mirică

Samsung a publicat astazi prima schita oficiala a modelului SM5, nava amiral a coreenilor, care va sta la baza viitorului Renault Safrane, asteptat in 2010 la Paris.

Coreenii de la Samsung au publicat prima imagine oficiala a viitorul model SM5, nava amiral a subsidiarului Renault, care va debuta pe piata asiatica in viitorul apropiat. Judecand dupa istoria modelului SM3, care a dat nastere variantei europene Fluence, regasita sub brandul Renault, si viitorul SM5 ar putea lasa loc unui frate de concern produs in Franta.

Modelul care ar urma sa aiba la baza limuzina coreeana se vrea a fi un succesor pentru ghinionistul Vel Satis, care a reprezentat o dezamagire completa pentru constructorul francez. Surse neoficiale anunta ca acesta se va numi Safrane, asemeni predecesorului de la mijlocul anilor 90.

Nava amiral a celor de la Renault ar urma sa masoare 4.9 metri in lungime si sa isi bucure ocupantii locurilor spate cu un ampatament de 2.8 metri.

Gama de motorizari va fi asigurata de aceleasi unitati pe benzina si diesel regasite in gama Samsung si pe SUV-ul Koleos. Vom gasi un propulsor pe benzina, cu patru cilindri, de 2.5 litri, capabil sa ofere 170 de cai putere dar si propulsorul dCi de 2.0 litri in doua variante de putere, de 150 si 173 de cai.

Data lansarii nu a fost inca facuta publica, dar ne putem astepta la un debut fastuos in cadrul Salonului Auto de la Paris, din toamna lui 2010.

via | autoblog

  • jiji-piperatu, luni, 30.11.2009 16:10
    woooooowwwww ce model superb

    cum arata asta e perfectiunea intruchipata o sa devasteze tourile in vanzari asa cum ne-a obisnuit renault pana acum lumea numai modelul asta o sa cumpere.Am o nelamurire de ce platformele sunt chinezarii??

  • ionut, luni, 30.11.2009 16:43
    samsung

    samsung=maraca coreana,nu japoneza

  • Bethurbazal, luni, 30.11.2009 16:49
    Opinie

    Eu cred ca pentru a avea succes o masina trebuie ca pe langa a avea priza la public prin design sa fie competitiva in raport cu concurenta la capitolele fiabilitate, confort, spatiul interiror si al portbagajului, motorizari, pret, cost piese si service post vanzare s.a.m.d. Safrane a fost mai de succes decat VelSatis, dar nici el nu a rupt gura targului. Ambele au ramas corigente la unele din capitolele prezentate mai sus sau la altele. Ca sa aibe succes viitoarea nava amiral a Renault va trebui sa ia note bune la toate capitolele de punctaj care intereseaza clientii. Sarcina insa nu e usoara!!!

  • Vasi27, luni, 30.11.2009 19:40
    Automarket

    nu ati mentionat 3.5 V6 240cp si 3.0 V6 dCI la 265cp si 550 Nm cuplu... stiu .. o sa-mi scrieti ca V6 dCI are 235cp de fapt, dar a aparut deja o varianta modificata.. sunt motorizari importante care se vor regasi cu siguranta pe Safrane :)

  • Bethurbazal, luni, 30.11.2009 20:53
    @Vasi27

    Eu am vrut sa spun si ca motorizarile mi se par cam modeste pentru clasa mare insa precizarule tale m-au mai linistit.

  • VLAD, miercuri, 02.12.2009 02:12
    un nou esec frantuz in clasa mare

    pt cine s or chinui frate sa scoata modelele astea? poate doar in franta si belgia sa se mai gaseasca vreun fanatic sa le cumpere... astea sunt niste pocnitori ambulante daca le pui pe langa greii clasei...

  • demin2609, miercuri, 02.12.2009 11:36
    safrane...

    o masina cu un viitor bogat! si un trecut exceptional! numai pentru cunoscatori!

  • Carlos82, joi, 03.12.2009 15:10

    cunoscatori si ignoranti ... intersectarile sunt inevitabile...