SAIC prezintă noul MG3, un viitor rival chinezesc pentru Sandero

Publicat vineri, 04.03.2011 13:13 de Mircea Meșter

Marca MG este înviată de proprietarii săi chinezi, primul model pe care îl vor aduce aceştia în Europa urmând să fie MG3. Acesta costă 7800 de euro în China şi vine pe segmentul lui Sandero.

Cunoscuta marcă britanică MG, cumpărată în 2007 de chinezii de la SAIC şi considerată de mulţi moartă după această mişcare, revine în actualitate în forţă cu ajutorul noului model de segment mic MG3. Acesta va debuta în China în luna martie, producătorul anunţând însă că vizează lansarea sa europeană în primăvara anului 2012, principalul rival de piaţă urmând să fie Dacia Sandero.

Noul MG3 este derivat din conceptul MG Zero, creat de designerii europeni ai mărcii britanice. Modelul prezintă, de altfel, forme şi proporţii interesante, europene, fără prea multă legătură cu liniile caracteristice modelelor din China. Interiorul lui MG3 este unul foarte raţional, comenzile de pe bord fiind simple şi deductive. 

Modelul - apropiat ca dimensiuni de segment B standard european (Sandero, Clio, Fiesta, Polo) - are sub capotă un motor pe benzină de 1.5 litri care produce 110 CP şi 135 Nm şi este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte sau la una automată cu patru rapoarte. Conform chinezilor de la SAIC, noul MG3 va disăpune ulterior atât de un motor entry-level mai mic (1.3 68 CP), cât şi de unul mult mai puternic (1.5 Turbo de 158 CP).

Preţul lui MG3 în China va fi de 70.000 de yuani (echivalentul a aproximativ 7800 de euro), echiparea de serie urmând să cuprindă, printre altele, jante de 16 inch din aliaj, senzori de parcare, oglinzi electrice rabatabile, cruise control, geamuri electrice, închidere centralizată şi un sistem audio care poate citi MP3 şi la care poate fi conectat un USB sau un iPod.


  • jymy, vineri, 04.03.2011 14:35
    navalesc chinezii

    o cam pune de mamaliga dacia daca vin astia,atunci sa-i vedem daca se mai bat cu caramida in piept ca vand cel mai mult

  • flavius, vineri, 04.03.2011 15:42
    Bravo GB + China

    Masina arata onorabil la fel ca performantele.Daca va fi fabricata in UK are mari sanse la pretul de 8000 Euro.

  • mircea1380, vineri, 04.03.2011 16:13
    @flavius

    La cat sunt costurile actuale cu forta de munca in UK, slabe sperante sa se produca acolo un model low-cost.

  • gelu, vineri, 04.03.2011 16:13
    8000Eu in europa ...ce gluma "buna"

    daca va fi fabricata in UK va sari de 8.000 -9.000. calitatea interioarelor se bate de la egal la egal cu cele ale loganului. Dar probabil ca astea sunt pentru piata chineza.

  • adn opel, vineri, 04.03.2011 16:19
    PT JYMYLICA

    Stimate domn,crezi ca DACIA sta cu ochii in soare?Oare de ce se gandesc la versiunea 2 de LOGAN..DE PLACERE....si apoi sunt 2 natii tip vulpe...francezi plus romani...eu zic ca rup gura targului cu LOGAN B,si o sa faca masina net superioara acestui cotet banal......furat de peste tot...doar ai vazut ca mamaliga explodeaza si acum are si parfum de PARIS......SA AUZIM DE BINE SI SA NE BUCURAM CA DACIA DA DE PAPA IN TARA ASTA VAI DE EA.....AZI MAINE MANCAM PAIE.

  • ztele, vineri, 04.03.2011 16:31
    MG

    Foarte dragut interiorul.

  • Semtex, vineri, 04.03.2011 16:41
    mda...

    70.000 de yuani , adica 8.028 de euro daca lasam deoparte TVA-ul chinezilor si-l punem pe al nostru de 24%... de motorizari, cine le face, de unde provin, nici vorba, in schimb vad ca se lauda dotari de te doare mintea... tipic chinezesc as zice... la geely iti dadea piele de troleu si functie "follow me home" evidenta doar la epuizarea bateriei... iar usile se inchideau ca la Dacia 1310... dar aveau oglinzi cu semnalizatoare tip LED ! :)) Oricum, Dacia nu sta pe loc. Pana ies ei pe piata vom avea facelift la Sandero in 2012. Dacia le face viata grea prin faptul ca ofera fiabilitate, robustete si siguranta mai buna... ca sa nu mai vbim de reteaua service, care la chinezi este inexistenta...

  • 5orin, vineri, 04.03.2011 16:55
    e oribila

    masinutza asta de la MG nu e nici pe departe de calibrul Dacia. parca e un chevrolet spark mai alungit. e groaznica

  • andrey11, vineri, 04.03.2011 17:01
    China

    Fata si interiorul destul de reusite, dar linia laterala lasa de dorit

  • Bethurbazal, sâmbătă, 05.03.2011 07:02
    Opinie

    E interesant acest model. Interiorul e usor peste cel al unui Logan sau Sandero. Cum spunea si altcineva mai sus profilul e partea modesta a masinii. Ca sa concureze si la pret modelele Daciei va fi nevoie de o tara cu un pret scazut al fortei de munca. De ce nu ar fi aceasta tot Romania?

  • Leni, sâmbătă, 05.03.2011 10:04

    Nu sunt fan al chinezariilor, chiar nu sunt...dimpotriva....dar adevarul este ca nu arata ca tipica chinezarie de masina pe care o stim cu totii. mi se pare ca arata chiar simpatic :) imi place...desi fiind produsa in china nu stiu cum va fi calitatea...dar asta e alt capitol...

  • razvanis, luni, 07.03.2011 18:28
    Dacia

    Chinezaria asta este mult peste Dacia la calitatea plasticelor si finisajelor in general, plus ca arata mult mai bine, daca stau sa ma gandesc bine miroase a calitate la interior si fata de anumite modele Renault . Bravo , concurenta este mereu binevenita, uite ca se poate la pret de Dacie sa primest mai mult.

  • @razvanis, marţi, 08.03.2011 08:07

    cat de tampit sa fii sa vorbesti de calitatea plasticelor si finisajelor la o masina pe care ai vazut-o doar in poze? a prostie nu-ti miroase?

  • ha, joi, 10.03.2011 12:04
    @razvanis

    tu parca esti fan skoda... cand o face skoda un concurent adevarat pt Dacia, atunci sa vbesti

  • @razvanis, vineri, 11.03.2011 19:57

    "...tehnologia şi designul masinilor chinezesti nu sunt nici ele impresionante. O altă problemă este legată de standardele de siguranţă la care sunt construite aceste automobile. Mai precis, un consultant care a preferat să rămână anonim a declarat că unul dintre modelele BYD este atât de prost construit încât îi cad portierele dacă sunt trântite prea tare. În plus, chinezii ar putea avea o problemă cu legile internaţionale de copyright în ceea ce priveşte originalitatea design-urilor auto. Nu vorbim aici doar de design interior sau exterior, ci şi de piesele utilzate de aceste automobile. Mai precis, unii constructori de automobile au declarat pentru Reuters că acestia cumpără o cantitate mică de componente de la furnizori respectabili, pe care le copiază şi le reasamblează cu MATERIALE INFERIOARE pentru a le folosi pe modelele proprii." Articolul se gaseste pe Automarket.