Saab şi BMW vor construi viitorul 92, rivalul suedez al lui Audi A1

Publicat luni, 02.08.2010 10:40 de Bogdan Mirică

Saab va folosi platforma viitoarei generaţii Mini pentru a dezvolta modelul 92, un hatchback premium, gata să se bată cu deja celebrul Audi A1.

Victor Muller, proaspătul director executiv Saab, a declarat într-un interviu recent, acordat unei publicaţii britanice, că viitorul 92 va fi dezvoltat în colaborare cu BMW. Suedezii erau de mult timp în căutarea unui partener puternic pentru crearea unui model de clasă mică, capabil să rivalizeze cu noul Audi A1.

Mezinul Saab va fi dezvoltat pe o platformă cu tracţiune faţă, care va fi utilizată şi de noua generaţie Mini, dar şi de entry level-ul compact al nemţilor, care se va numi tot Seria 1. Sub capota modelului sudez vor fi folosite doar unităţi turbo, cu o capacitate cilindrică destul de mică.

Până atunci însă, eforturile scandinavilor se vor concentra asupra celor 100 de unităţi electrice ale lui Saab 9-3, pregătite să iasă pe stradă, pentru teste, la jumătatea anului viitor. Chiar şi aşa, o tehnologie pur-electrică de serie, semnată de Saab va debuta abia în 2016. Până atunci publicul cu înclinaţii ecologiste va putea cumpăra versiuni Bio Power a modelelor actuale, capabile să funcţioneze cu bio-etanol. Tehnologia va fi extinsă apoi şi în cazul versiunilor diesel.

via | autoblog

  • ALEX, luni, 02.08.2010 12:17

    Automarket, A1 nu este celebru, poate Mini este. A1 este o uaratenie.

  • edi80, luni, 02.08.2010 12:36
    lol

    corect alex! la fel k A2:))

  • ian, luni, 02.08.2010 15:07

    ...cam repede cu...celebritatile astea....care de multe ori se datoreaza marketingului exagerat si cam...prea...

  • RTI, marţi, 03.08.2010 02:15
    sa vedem

    dar cred ca o sa fie un proiect reusit

  • ForeverSaab, miercuri, 04.08.2010 13:24
    globalizarea....

    Dupa 6 luni de la si mai nefericita schimbare de proprietar decat cea din 1989,constat cu adanca mahnire ca MAI BINE ar fi ramas Saab sub tutela GM decat sa se prostitueze cu motoare VWAG precum cei de la Spyker sau cu motoare BMW cum se intentioneaza in curand la "indicatiile pretioase" ale aceleiasi Spyker,care scot cele mai respingatoare masini din lume (pe langa faptul condamnabil ca nu sunt in stare sa conceapa niste interioare cat de cat placute ochiului,Muller si ai lui inghesuie mecanica lui Audi pana si in volane!) .Ce naiba,nu inteleg nici acum de ce nu s-a finalizat tranzactia dintre GM si Koenigsegg,singura firma care putea renaste intr-adevar Saab,fara nici un echivoc....Macar GM a avut bunul simt de a permite subsidiarei Saab cand o detinea numai cu 50% din actiuni sa foloseasca propriile game de motorizari,fraimoasele B si H engine,si numai dupa ce a acaparat-o integral i-a bagat cu forta pe gat Ecotec-ul care de fapt este bazat pe Ecopower-ul original al lui Saab din 1996,dar se vede treaba si din avion ca alde Muller band habar n-au si nici vointa nu-i ajuta sa ridice platforme tehnice independente...deci se complac nu in schitele inspirate de la alte marci,ci in insesi motoarele brute cumparate de la acelea!? Incredibil cata lipsa de imaginatie! insa logica primara nu-i poate incrimina decat pe americani,care s-au pripit renuntand asa usor la o bijuterie de brand (si de tehnologie!) in schimbul a 74 de milioane de euro de la niste dobitoci diletanti intr-ale masinilor,si alea stransedin surse dubioase,unele voci trimitand pertinent la mafia rusa.....Stati linistiti,nu va amagiti,nu exista nici un fel de "actiuni preferentiale" in noul grup Spyker in valoare de 326 mil.euro,totul s-a constituit intr-o petarda mediatica pusa la cale impreuna cu GM ca sa camufleze pretentia ridicol de diminuata a americanilor de a se multumi si numai cu mizerabila suma de 74 de milioane numai ca sa scape de povara nerentabila numita Saab de care tot ei sunt vinovati...Rezumand sugestiv: as fi preferat totusi ca Saab sa continue cu platformele GM,care nu par chiar asa de inferioare cum se iluzioneaza grav pateticii amatori de "germane"....Un Ecotec 2.0 turbo te duce la vreo 260 km/h fara sa apesi acceleratia musai pana la fund....Intrebati-i pe cei care au incercat efectiv! Si inca ceva pentru a nasul infatuat al carcotasilor: daca Saab ar fi insemnat doar un Opel "recarosat",de ce atunci cand chinezii au solicitat GM sa achizitioneze drepturile de proprietate (schite de principiu,materiale folosite,matrite de executie etc) ale vechilor modele Saab 9-3 si 9-5 nu s-au gandit ca nu sunt practic decat niste Vectra,.respectiv Omega,adica sa fi cerut sa li se vanda mai degraba modele germane care se presupune ca ar sta la fundamentul lui 9-3 si 9-5,plus ca ar fi fost mai ieftine din moment ce Saab intra per ansamblu la clasa premium comparativ cu Opel !! Ei,de ce n-au cumparat alea doua tipuri de Opel daca totul coincide cu filosofia lui Opel pe Saab? Simplu de ce nu: fiindca seamana,dar nu se pupa!Una-i una,alta-i alta...Dar acum,in aceste cele mai fatidice clipe pentru istoria Saab,o sa ne ciocnim in curand de hibrizi cretinoizi care ne vor semnifica aberatii colosale precum Saabmw sau Saabudi....Hasta la vista,thank you,GM !!!