Saab se află iar în pragul falimentului
Vladimir Antonov, finanţatorul Saab, este convins că fără ajutorul unor noi investitori sau a unui împrumut din partea statului suedez, constructorul din Trollhattan va intra în faliment în cinci zile.
Pe afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul, acesta este proverbul care se potriveşte situaţiei cu care se confruntă constructorul suedez Saab. Dacă la Geneva, nordicii au venit alături de PhoeniX, conceptul ce reprezintă renaşterea acestora şi de noul 9-5 SportCombi, situaţia financiară a companiei lasă de dorit.
Într-un interviu acordat de Vladimir Antonov, finanţatorul brand-ului suedez, acesta a afirmat că Saab va putea comercializa anul acesta undeva între 60.000 şi 65.000 de maşini. Pentru a putea rămâne pe linia de plutire din punct de vedere financiar, Saab este obligat să vândă în 2011 80.000 de automobile, lucru puţin probabil în viziunea rusului.
Pentru a nu intra în faliment, producătorul nordic are nevoie de aproximativ 1 miliard de euro, iar buzunarele lui Antonov pot susţine doar jumătate din această sumă. Rusul a declarat că fără noi investitori sau fără un ajutor din partea statului, Saab ar putea intra în faliment în cinci zile.
Via | Motorauthority
-
900, duminică, 13.03.2011 13:32hmm
Cred ca domnul Antonov vrea sa preia (macar o parte din) SAAB si isi pregateste cu grija terenul, povestea e lunga. Presa din Suedia abia asteapta astfel de stiri. SAAB are garantii de stat si de la Uniunea Europeana pana in 2012, cand vor lansa pe piata inlocuitorul lui 9-3, prin urmare, aceasta stire nu ma prea ingrijoreaza. In schimb mi se pare ca domnul Jan Ake Jonsson apare tot mai rar in presa, nu prea mai vorbeste. In fine, pana in 2012 nu mai e mult...
-
Dan_GRC, duminică, 13.03.2011 15:42
Este vorba de un miliard, nu de un milion, iar rusul poate oferi jumatate
-
sel, duminică, 13.03.2011 16:03cheta!!
Daca e vorba de 1 milion de euro si rusul ofera jumatate eu zic sa facem cheta pt restul de 500mii :))
-
SaabCuantic, duminică, 13.03.2011 16:52va mirati?!
Ieri, 12.03., am scris un text...se afla la ultimul poster despre SAAB, cel despre "Saab PhoeniX, conceptul renasterii marcii suedeze" (nota mea: chiar asa sa fie, renastere???) . Cititi cu luare aminte; veti vedea ca nu pronunt limpede cuvantul "faliment", dar spre intr-acolo bate semnificatia cuvintelor mele. Dragii mei, si pe mine m-a inflamat de bucurie nebuneasca trecerea SAAB-ului de la GM la Spyker acum un an, dar pe urma am stat sa judec mai lucid starea de lucruri si pe urma, in tot cursul anului trecut si pana in prezent, am tras intruna semnale de alarma ca marca noastra iubita nu se indreapta spre situatia financiara cea mai "roza", ba, dimpotriva, ma temeam ca nici managementul prestat in acest sens nu este cel mai adecvat, "materialul uman" lasand mult de dorit (aluzie la Victor Muller) , fiind vorba in primul rand de amatorism crunt! Contrati-ma, renegati-ma, goniti-ma, nici o suparare, dar uite ca mai mult ca probabil se va intampla exact ce-am profetit in ultimele luni si nu numai eu, ci si o armata de specialisti din lumea intreaga, daca puneti cap la cap toata declaratiile si previziunile legate de tema viitorului si, mai precis, a supravietuirii SAAB-ului in contextul unei economii globale din ce in ce mai necrutatoare...Ce atata zbatere de a gasi solutiile cele mai bune, ce atatea vaicareli asupra colapsului economic al SAAB-ului, S-A ALES PRAFUL IN ESENTA SI IN FAPT, pricepuserati?! Dar, dupa mine, SAAB poate sa moara in acte si pe teren; atata timp cat va trai in inima si in amintirea mea, se cheama ca nu va muri niciodata...
-
ztele, duminică, 13.03.2011 19:23Antonov
Antonov nu este finantatorul Saab. Antonov a fost indepartat din actionariatul Spyker inainte de achizitia Saab. Deci e o stire inventata (nu de voi, am mai citit azi).
-
@ ztele, duminică, 13.03.2011 20:35Antonov a cumparat Spyker si acum vrea sa cumpere si Saab
Cand a vandut Saab, GM a pus conditia ca Antonov sa nu fie actionar, dar acum nu cred ca cineva il va opri pe Antonov ( care a cumparat Spyker de la Saab-Spyker ) sa cumpere si Saab .
-
BMW, luni, 14.03.2011 05:27@laucalin
Unde esti sa-ti vezi prietenii de la SAAB care ziceai ca sunt seriosi acum dau faliment :)))
-
gelu, luni, 14.03.2011 11:48
falimentul unei companii nu insemna disparitia acesteia
-
@ gelu, luni, 14.03.2011 12:15" Too big to fail " nu se aplica din pacate si celor de la Saab
Daca te referi la GM sau Chrysler ai dreptate . Dar in cazul unui constructor mic cum este Saab, falimentul s-ar putea sa insemne si disparitia sa . Gandeste-te cate marci auto celebre au dat faliment de-a lungul istoriei ( ex. Duesenberg, Hispano Suiza, Horch ) si doar cateva au avut sansa sa renasca dupa decenii de inactivitate ( ex. Bugatti sau Maybach ) . GM nu a vandut Saab, ci a platit cateva sute de milioane de $ sa scape de marca suedeza, pentru ca falimentul iminent sa nu fie atribuit celor de la GM ci noilor proprietari .
-
LauCalin, luni, 14.03.2011 13:41
Problema este ca GM nu a facut din SAAB o marca profitabila. 9-5 de exemplu trebuia sa fie inlocuit prin 2004-2005, nu in 2010, cand deja avea vreo 12 ani de cand era pe piata. Acolo cred ca s-a creeat o mare ruptura. Iar GM a inchis ochii fara sa-i pese. La asta se adauga si asemanarile cu Opel. Daca imaginea SAAB era mai buna, cum era in anii '80 si '90 de exemplu poate ca GM nu era nevoit sa vanda. Dar cand esti american altfel vezi lucrurile.
-
Bogdan, luni, 14.03.2011 16:22
un miliard nu un milion
-
SaabCuantic, luni, 14.03.2011 20:49cred ca...
...cea mai potrivita manevra prin care SAAB ar putea intr-adevar sa renasca ar fi una ultrafantastica la prima vedere, dar nu si imposibila practic: sa vina un ciorchine de multi-suti-miliardari cu turbane si petro-euroi, care n-au ce sa faca cu gologanii decat sa-i puna cap la cap si sa dea inconjurul galaxiei cu sirul de bancnote, sa achizitioneze in termeni legali si economici 100 % din SAAB Automobile, sa-i pastreze pe Jonsson ca CEO, pe Castriota ca desenator si pe Muller ca purtator de cuvant (nu se pricepe la masini, este clar, dar ii merge papagalul prin interviuri, "le are" cu discursul, semn ca nu s-a jucat la scoala) , ba de fapt sa mentina pe pozitiile actuale toata echipa de conducere din motive de experienta si fidelitate, sa mai racoleze si cativa entuziasti si totodata buni profesionisti, TCM-isti in stil occidental, pe urma sa mobilizeze fonduri ametitoare prin prisma cuantumului ca sa inglobeze in afacere si firma-mama, SAAB Aero&Military Systems, sa-i ademeneasca pe cei de la Koenigsegg si chiar sa salveze Scania din ghearele acaparatoare ale VAG (fuziunea sau absobtia din partea MAN conjugat cu VWCV este inevitabila, mai devreme sau mai tarziu...ar fi pacat pentru constructorul suedez de "vehicule grele" si pentru cei 120 de ani ai sai de istorie neintrerupta...) si, intr-un final apoteotic, sa puna bazele unui grup auto integrat, extrem de puternic ca imagine globala, consolidat financiar, ingenios tehnologic si promitator managerial! Dupa ce s-ar realiza acest proiect de anvergura, nu peste multi ani s-ar vorbi in mod sigur si de miza giga-profiturilor...Nu m-ar mira daca VAG, Daimler sau BMW ar incepe sa tremure pe tema noii amenintari concurentiale de la nord...As propune ca aceasta posibila macroentitate sa se numeasca, de exemplu, SSK (SAAB-Scania-Koenigsegg) . Degeaba ma tot semnalati cu "manuta rosie"...Chiar daca ni s-a dat sa ne nastem pe-aici, prin Romanica cauntri (nu stiu engleza:))), si ne aflam departe geografic de miezul problemei, dati-va si voi de ceasul mortii sa sugerati vreo alternativa cu sanse obiective de reusita, mosmonditi cu pixul vreo varianta de afacere cat de cat credibila, daca vi se pare ca trebuie aplicate solutii mai "domestice", mai putin "excentrice" sau "fabuliste" , precum sunt pseudo-solutiile mele, ce naiba, nu ne intrece nimeni cu logoreea si cu ciuruirea la zid a greselilor altora...Lasati cliseul acela imbacsit : "Sunt oameni cu functii, specializati si abilitati, care trebuie sa se implice si sa ia masuri si decizii, aceia si numai aceia, nu noi!"...Adica iubim SAAB de ne topim zi de zi, rau de tot, tumultuos, dar mai bine sa stam pe margine, ca doar nu ni se goleste stomacelul daca ar disparea marca asta, nu? Cu asa mentalitate, nici nu-i de mirare. Pai, fratilor, stiti cum se comporta de obicei fanii SAAB mai ales cei din SUA? Daca n-aveti idee, nici o problema, dar macar interesati-va, ca doar duduie lumea de atatea surse de informatii, si apoi mai vorbim. Eu, unul, recunosc, venerez SAAB, dar nu ma consider in sinea mea si un fan veritabil...doar atunci cand voi izbuti sa prestez ceva palpabil in folosul brandului, oricat de neinsemnat, voi fi de acord sa-mi lipesc stampila de FAN. Pana atunci insa...bat apa in piua si voi asemenea cu mine. N-aveti de ce sa va suparati pe mine atata timp cat nu avansati nici un scenariu referitor la evolutia SAAB. Repet, nu va incumetati s-o faceti fiindca va iluzionati ca "stiu baietii aia din birourile SAAB-ului cum trebuie procedat, ca altfel de ce sunt pusi acolo?". Sunt pusi acolo, desigur, dar SAAB pur si simplu nu se vinde in ton cu estimarile strategice si cu nevoile financiare si punct, restu-i cancan! Unde ar fi buba? La preferintele cumparatorilor? Sau conteaza si cum anume te mobilizezi ca sa le atragi atentia?...Aaa? Sorry, normal ca m-am iritat, pentru ca...asa nu mai merge, ajunge, este cazul sa intelegem odata ca NU EXISTA LICHIDITATILE NECESARE (hm, este putin spus "necesare"...sunt chiar imperative miliardele cash, cu titlu de investitii preponderent in infrastructura - niste eventuale platforme independente, originale, basca puterea de a concepe motoare proprii, ar costa de ar zvanta, nu gluma...dar de unde sa ploua torential pe seceta asta prelungita?!) la dispozitia noilor proprietari ai lui SAAB, deci n-are importanta cum se numesc acestia (ba ca Muller, ba ca Antonov, ba ca Putin sau Rasputin) . Oricum, dansii se invart in jurul cozii in privinta a ceea ce au de gand cu adevarat sa faca in viitorul apropiat sau pe termen lung. Nu demonstreaza ca sunt capabili decat de scornirea unor planuri de avarie, agatandu-se disperati de niste improvizatii de moment, pe care le scot de la mezat cand si cand in speranta fragila de a mai obtine cate o gura de oxigen in perspectiva nevroticei supravietuiri globaliste (a se vedea cazul cedarii diviziei Spyker Cars unei companii britanice de sub custodia lui Antonov in schimbul a 32 de milioane de euro prapaditi, care nu s-ar putea utiliza decat la suportarea salariilor angajatilor uzinei din Trollhattan pentru maxim un an!) . Pe hartie, totul arata roz, dar la contactul sangeros cu realitatile de piata...situatia devine cam albastra. Stop! Nu-i asa ca am dormit cu fata la cearceaf si am visat urat? :))) :D :P
-
Cosmin, marţi, 15.03.2011 11:36@saabcuantic
presupui ca te-a citit cineva ..dar iti spun ca eu nu am reusit sa citesc decat ultimul rand si da...ai visat urat !
-
LauCalin, marţi, 15.03.2011 12:00
Daca GM vindea SAAB de acum 10 ani de cand americanii zic ca era in pierdere (lucru pe care nu il cred... cat de dement poti sa fi sa pastrezi ceva ce nu iti aduce profit?) lucrurile stateau altfel. Ori cand au cumparat SAAB, olandezii s-au trezit cu un nou 9-5 care nu era pregatit de lansarea pe piata (aminteste-ti ca la nici doua luni de la lansarea in productie a fost un recall) si de un 9-3 care avusese parte doar de un facelift minor. Tehnic era identic cu cel lansat in 2003-2004, in conditiile in care BMW, Mercedes si Audi venisera cu ceva nou de cativa ani buni. In plus, repet, asocierea cu Opel i-a lovit rau pe suedezi. Si inca ii loveste. Iar 9-7... sa fim seriosi. Ca tot vorbesti de o solutie, eu cred ca singura ar veni de la un constructor asiatic. Si nu ma refer la unul foarte cunoscut sau apreciat. Ma uit la Land Rover, Jaguar si Volvo si inca mai cred in minuni. Iar referitor la alianta de care ai zis. Practic este imposibil. Scania nu va scapa prea usor de MAN. Pe langa faptul ca Scania aduce bani multi lui MAN (VAG), dpdv tehnic este un constructor de top. Gandeste-te ca Scania a fost primul constructor care a avut motoare V8. Cine a urmat? MAN. Intamplator? Nu prea. Si singur nu va face fata, daca se aliaza cu ceilalti (SAAB si Koenigsegg) Mai mult de 5 ani nu-i vad pe piata. Iar in privinta aliantei cu divizia de avioane, nici asta nu o vad ca o solutie. Nu poti sa cumperi ceva neproductiv, pentru ca tu, care esti pe plus, va trebui sa "pompezi" beni grei in el si risti ca tie sa nu-ti mai mearga bine. O marca premium, precum SAAB, cere buget premium. Problema asta s-a pus si acum cativa ani la Volvo, cand multi ziceau ca o idee buna ar fi preluarea de catre Volvo Trucks. Deci singura solutie o vad daca SAAB ar ajunge la un constructor asiatic pentru care banii sa nu fie o problema.
-
SaabCuantic, marţi, 15.03.2011 16:27mda
@LauCalin, eu te apreciez nu fiindca esti "veteran" Automarket (si se observa diferenta colosala fata de novici care se trezesc accidental pe aici si accidental si in pom, fiindca ori n-au permis, ori l-au luat pe filiera Pitesti) , ci fiindca toate comentariile tale, cel putin de cand le-am urmarit eu regulat (nu numai despre SAAB) , mi se par bine documentate, tratate la obiect, inteligibile si de bun simt (singura hiba: poate cam mult axate pe "realismul banului" :P ) Ca sa intram direct pe miriste, da, exact, ai nu dreptate, ci perfecta dreptate in afirmatiile tale referitoare la "primatul" limitativ psihologic al banului (altceva cica nu trebuie sa ne mai intereseze acum, ontologic vorbind) . Eu am sugerat solutia cam pretentioasa, dar deloc imposibila, numita investitori arabi! (ooo, stai linistit, nu chinezi, ca sigur galbejitii ar vrea sa-si bage si nasul prin motoare si habitacluri si sa tipe "schimbare cu orice pret!"...hai sa nu ne inrobim si noi cu ochii inchisi urmatorului cliseu morbid atot-fanatizat: "In ziua de azi, daca nu colaborezi economic cu China, practic nu existi!" ...asa i-am auzit pe multi economisti de talie) , si astfel primesti raspuns garantat la o axioma de genul "o marca premium cere buget pe masura" . Bine, pe de alta parte, este logic sa nu te aventurezi pe un taram economic aparent "neproductiv" , ceea ce, intr-adevar, reprezinta SAAB in momentul de fata, dar de unde poti sa stii ce ar putea sa se intample intr-un viitor mai indepartat?..."Traieste clipa" ? Stii cum se traduce o lume care nu mai vrea sa riste absolut nimic raportandu-se strict la handicapurile, problemele sau incertitudinile prezentului? Simplu ca vaca: de ce ii este frica, tocmai de-aia n-o sa scape! Cu atata "prudenta" financiara pe metru patrat de civilizatie globala, tot va izbucni o foamete si o debandada (la scara globala, desigur) de ne vom debiliza in masa din cauza lipsurilor (pe care le resimtim si la propriu, si la figurat...chestia cu "mansarda") . "Sa lasam fatalismele"...OK, noi le lasam, dar ele pe noi? Normal, sa speram ca nu va disparea SAAB, dar, poate n-o sa crezi, am ajuns la concluzia ca nu era dracul chiar asa de negru in perioada GM...Mai ales cand am vazut pe net ca, in ultimii doi ani, asa falimentari cum i-a stampilat toata lumea si chiar au tremurat teribil cu sabia lui Damocles deasupra capului (noroc cu Guvernul SUA) , General Motors Corporation a investit mai mult in cercetare si dezvoltare decat Volkswagen Group, de exemplu, parca mi-am mai alungat din resentimentele navalnice fata de conglomeratul american. Daca nu se va realiza doleanta mea "dementa", cea cu constituirea unui grup auto impreuna cu Scania si Koenigsegg (oricum, s-ar putea forma un consiliu de administratie la centru, iar subsidiarele sa fie societati pe actiuni, model VAG, deci lucrurile s-ar putea pune in miscare, nu stiu de ce ar parea atat de fantasmagoric??) , adica nu se va gasi nici un petrolist saudit care sa se arunce cu capul inainte (facand putin pipi pe "dilema riscului", numai asa s-ar inarma cu mentalitate de invingator!) , atunci...ori va fi totul pierdut ireversibil pentru SAAB (inclusiv in varianta vag vehiculata a alipirii de BMW Group), ori , de voie, de nevoie, s-ar intoarce cu coada intre picioare la vechiul stapan, ghici care! Pe ce motiv? Mai devreme sau mai tarziu, GM va realiza socata ca a comis niste gafe uriase renuntand atat de facil la SAAB, Pontiac, Oldsmobile si Hummer ( tuspatru marci intrunind extrem de multi fani pe mapamond), indiferent de consecintele economice pe care le-a invocat in adoptarea deciziilor respective! (pai nu mai erau rentabile din ce cauza? pentru ca GM a cumparat o porcarie de companie ca Daewoo si s-a concentrat pe a produce pe banda rulanta ciurucuri "comerciale" , ieftine din toate punctele de vedere, stricand si renumele lui Chevrolet --- am circulat doar o luna cu un Aveo si nu-mi mai trebuie niciodata, sincer! --- permitandu-si aceasta prostie grava fiindca era dominata de spaima paralizanta ca, daca nu i-ar imita pe europeni, ar ramane de caruta la nivel de profituri...) . OM TRAI SI OM VIDE...
-
LauCalin, marţi, 15.03.2011 19:08:)
Multumesc de aprecieri. Tot ce fac este sa-mi spun parerea si nu cer nimanui sa fie de acord cu mine. In plus cu cat sunt mai multe pareri diferite cu atat e mai distractiv. De-asta nici nu ma afecteaza manutele rosii.:)) :p Asa: Cand Volvo a fost cumparat de Gelly mi-am zis ca mai rau de atat nu se poate si in cativa ani se va alege praful de Volvo. Ei bine ma bucur ca m-am inselat. Sunt de parere ca in timpul cat a apartinut de Ford se putea face mult mai mult. De cand a fost preluat de Gelly, Volvo a lansat S60, V60 si C70, au aparut noi motorizari noi (cat a apartinut de Ford, Volvo a lasat in productie motorul de 2.5 TDI 140 CP cumparat de la Audi vreo 10 ani, neschimbat - ca sa nu amintesc de 2.4 benzina 140 CP - motoare robuste, dar concurenta putea mai mult) si s-au bagat bani mult in cercetarea domeniului electric. In plus calitatea nu a avut de suferit, iar Volvo a castigat foarte mult la capitolul imagine pe piata din China, adica pe cea mai mare din lume. Implicit si vanzarile sunt destul de bune. Deci uite ca se poate si altfel. Ma crezi sau nu, asta ii doresc si lui SAAB.
-
SaabCuantic, marţi, 15.03.2011 20:28bine ar fi!
Da, uite ca povestea cu Volvo n-am luat-o in seama, mea culpa! N-o sa ma mai lungesc la palavrageala: eu am ramas ingrozit de artificiul amatoristic pus la cale de BAIC pe marginea preluarii drepturilor intelectuale si productive asupra lui SAAB 9-3 si SAAB 9-5, generatiile 2002-2009, fiind vorba despre faptul ca firma chineza nu intentiona decat sa inlocuiasca niste consumabile ici-colo, in rest sa foloseasca aceleasi motorizari (deocamdata...pana dezvolta si ea o gama proprie functionabila) si aceleasi platforme. De altfel, acum un an, a aparut intr-o prima faza, ca exponat, BAIC C71 Concept, despre care chinezii s-au jurat ca-i derivat din 9-5 cand ,de fapt, orice miop deducea limpede ca este 9-5 curat, cu alta sigla la bord! Ma rog, BAIC nu este Geely si invers (evident ca nu: Geely este cel mai puternic producator de masini din China, BAIC de-abia al cincilea in top) , Geely macar s-a mai zarit, ca o raritate exotica, chiar si in Romania (cred ca, in total, numai eu am localizat vreo zece pe strada, model CK sau MR) , comparativ cu concernul rival, care se inseala grav daca isi inchipuie ca poate castiga o cota consistenta de piata cu asemenea plagiaturi "ingaduite de lege" (nu si de cea nescrisa...) . Ce sa mai adaug? Multa bafta aliantei Geely-Volvo, dar in sectorul preferat de mine, SAAB, situatia se interpreteaza putin diferit...Fara sa gresesc stilistic, Volvo=eleganta si stil, dar intotdeauna SAAB=nebunie si suspans...Treaba fiecaruia ce alege! De gustibus non est disputandum. Toate cele bune!
-
saab, sâmbătă, 19.03.2011 01:44
Daca toti necunoscatorii isi cumpara masina de care si vecinul, la ce sa te astepti? Masinile adevarate, cu istorie si subtilitate (Saab, Volvo etc.) risca sa dispara.
-
SaabCuantic, duminică, 20.03.2011 21:04normal
@saab, mai grav n-ar fi sa dispara cele doua superbe marci, ci sa dispara manunchiul firav de fani adevarati, traditionalisti si idealisti, care prin firea lor nu accepta nici un compromis (in privinta noilor proprietari, sa admitem ca Volvo ar sta ceva mai bine decat SAAB) , adica ori sa renunte la propriu sa mai iubeasca Volvo si SAAB si sa nu-i mai intereseze niciodata nici o masina a nici unui constructor (varianta cea mai fericita) , ori sa se indrepte catre marcile "care se vand masiv" , sub pretextul cel mai simplist si cel mai idiot ca "tot patru roti au si celelalte, tot masini se numesc"...iar varianta aceasta ar releva totul despre caracterul unor asemenea "fani". Ca sa-mi permit o analogie sugestiva din istoria lumii, desi fratii Buzesti i-au jurat lui Mihai Viteazul credinta pana la moarte si l-au urmat in toate fazele ascensiunii sale fulminante, cand voievodul a pierdut toate posesiunile, privilegiile si puterile in urma puternicei invazii poloneze, acei trei credinciosi "pana la moarte" s-au alipit pana la urma de tronul noilor cuceritori, ca doar trebuiau sa-si puna sabiile in slujba cuiva si evident ca acela nu poate fi decat cel de la "manete" sau de la "butoane" (cum zice Gigi Becali), indiferent cat ar dura stapanirea lui. Asa si cu multi dintre admiratorii celor doua firme suedeze: daca acestea vor fi vreodata radiate de pe scena auto mondiala, este foarte posibil ca dansii sa se "alipeasca" fara prea multe ezitari de brandurile care domina momentan piata ca vanzari si ca imagine, uitand fara scrupule obiectul pasiunii de odinioara. Imaginati-va cum ar arata unul care nu putea trai fara SAAB precum plamanii fara aer si deodata sa-l vezi falindu-se senin la volanul vreunui TDI in genul "Mama, fratioare, e marfa de marfa bijuteria asta, ia asculta-i sunetul macho de motor ambalat"..."Bine, dar parca te stiam mare amator de SAAB!"..."Hai, ba, ma lasi?! Numai nebunii nu se schimba niciodata"...Desigur, vorbim de situatii ipotetice, desi realitatea ca atare ne atrage atentia ca n-ar fi chiar atat de...ipotetice. Ce s-o mai lungim, vorba aceea: "Dupa respiratie, urmatorul act natural al omului este tradarea".
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
Sigur doar 1 milion de euro? Mi se pare extrem de putin. Poate vreo 100.