Saab pregateste modelul 9-1, rival pentru Mini si noul Audi A1
Saab 9-1 va fi primul model pe care Spyker isi va pune amprenta in gama suedezilor cumparati de la GM. Acesta va iesi pe piata in 2013 si se afla inca in faza de design.
Audi A1, gama Mini si Alfa Romeo MiTo vor avea in urmatorii ani un rival pe masura asteptarilor fanilor marcii. Acesta va veni din Suedia si va fi primul proiect dezvoltat de Saab sub comanda noilor sai cumparatori, olandezii de la Spyker.
Noul model este cunoscut deocamdata sub numele de cod 92, insa atunci cand va iesi in versiunea de serie acesta va purta cel mai probabil denumirea 9-1. Rivalul lui Mini va prelua de la modelul germano-britanic ideea "renasterii" unui model vechi, designul sau urmand sa fie o reeditare moderna a modelelor pe care Saab le scotea pe piata in anii '50.
Conform primelor informatii publicate de Autocar, componentele de baza ale viitorului model de segment mini semnat Saab vor fi imprumutate de la un producator cu nume in lumea auto europeana, cel mai probabil de la Opel. Preluarea platformei tehnice si a motorizarilor Opel va intra sub incidenta intelegerii pe care Spyker o va semna cu GM pentru cumpararea Saab peste maxim o luna.
Modelul va fi lansat in 2013, urmand ca la acel moment sa fie al patrulea component al gamei Saab, dupa 9-3, noul 9-5 si SUV-ul 9-4X, care are la baza o platforma dezvoltata de General Motors.
via | Autocar
Pana la urma iubitorii autentici ai lui SAAB n-au exultat la culme...Umbra dictaturii GM se va intinde inca multi ani peste mostenirea fragilizata a suedezilor,mai ales ca,pe langa prezenta efectiva in CA al nou-infiintatei Saab Spyker Automobiles NV,americanii vor contribui masiv cu aceleasi motoare Ecotec (primordial cele de 2000 cc...bune in esenta in privinta mecanismelor de propulsie,ameliorate la consum,rezistente la uzura,dar de exemplu sub VW Scirocco pe aceeasi gama de capacitate cilindrica si,culmea,cam la aceleasi preturi de show-room,sa recunoastem smeriti!)...N-ar fi totusi o problema prea deranjanta,dar faptul ca a colabora cu GM echivaleaza practic cu subordonarea indiscutabila fata de arsenalul tehnico-constitutiv al GM Europe nu prea ne inspira sperante de a se dezvolta platforme absolut independente...Sincer,nu prea am vazut cu ochi buni legarea destinului imediat urmator al lui SAAB de o firma vizibil vaduvita de personalitate constructiva,care ,fara sa clipeasca in orgoliul ei drastic diluat de mentalitatea mercantilista de origine globalista,apeleaza masiv la "Audi engine" ! As fi preferat de mii de ori un proprietar gen...Koenigsegg.Atat din punct de vedere estetic si aerodinamic,cat si prin prisma calitatii materialelor folosite,a autonomiei de conceptie si a performantelor de rulare verificabile,Koenigsegg cam face pishu' pe Spyker,chit ca este de 5-6 ori mai scumpa la vanzari pe piata de profil!Nici dupa 3 luni de la esecul uluitor al negocierilor dintre firma suedeza supersportiva si GM nu reusim sa pricepem de ce anume nu s-a finalizat tranzactia,care parea predestinata sa se realizeze fara cine stie ce impedimente de ordin financiar (in spatele domnului Koenigsegg se perindau totusi niste businessmani norvegieni respectabili,nu niste suspicionati de legaturi periculoase cu temuta mafie rusa!!!) .Iar intrebarea de baraj care ne tortureaza cel mai nemilos graviteaza in jurul unui scenariu deloc fantasmagoric,ci doar evitat in draci de toata lumea:la cate miliarde invarte cu tehnologiile sale sofisticate,de ce nu s-a implicat in mod ferm firma-mama SAAB AB,care sa fi preluat cu banii jos toate actiunile fostei sale divizii auto de la nevolnicii americani,iar apoi sa-i fi invitat la tratative pe dl.Koenigsegg si ciracii sai in scopul nobil de a pune bazele unui foarte puternic grup auto integrat,un fel de Saab-Scania de odinioara,caci,vorba aceea,bani ar fi fost garla,inteligenta creativa n-ar fi incaput indoiala,ce ar mai fi lipsit?...Vreo mafie absconsa,hrapareata?!Sa nu cumva sa comiteti greseala uriasa de a va iluziona copios ca va rezulta vreo evolutie glorioasa din aceasta juxtapunere fortata,eterogena,a doua filosofii etno-dialectice total diferite,pseudo-promitatoare ca melanj de culturi automobilistice...Eventual totul se va impregna pana la refuz cu..."Audi engine" si astfel vom vedea inevitabil,in consecinta fireasca,un al 11-lea membru cu drepturi depline din conglomeratul VWAG,daca nu 12:Saab si Spyker!In loc de epilog:traiasca SAAB,dar nu in nici un caz asa,ci cum i s-ar cuveni!Prietenii stiu si de ce,si cum...