Saab a prezentat generaţia 2014 a lui 9-3, proaspăt introdusă în producţie
NEVS, compania care deţine marca Saab, a prezentat imaginile oficiale ale generaţiei 2014 a lui 9-3 Aero, reintrodus în producţie. Cu excepţia siglei, modelul arată la fel ca generaţia 2011.
Saab 9-3 a revenit în producţie la uzina din Trollhattan, iar National Electric Vehicle Sweden a prezentat primele imagini oficiale ale generaţiei 2014 a acestui model. Cei de la NEVS sunt noii proprietari ai mărcii Saab şi au repornit uzina la începutul acestei săptămâni, după mai mult de doi ani de repaos. În comparaţie cu facelift-ul lui Saab 9-3, lansat în 2011, actualul 9-3 vine cu alte sigle, logotipul Saab şi grifonul aferent vechii sigle nemaifiind prezente pe generaţia 2014 a berlinei de clasă medie a constructorului din Suedia. Motivaţia eliminării grifonului din sigla Saab este legată de drepturile de utilizare ale siglei vechi, pe care NEVS nu a reuşit să le cumpere de la Scania, deţinătorul de drept.
Sub capotă stă un motor 2.0 turbo, care livrează 220 CP şi este oferit fie în compania unei transmisii manuale, fie în compania unei transmisii automate. Pentru piaţa din China, Saab va oferi şi o versiune electrică a lui 9-3, ale căror specificaţii vor fi publicate ulterior. Cei de la Saab nu au dezvăluit încă specificaţiile tehnice detaliate ale noului model, dar acestea ar putea fi apropiate de cele ale generaţiei 2011. Din punct de vedere tehnic, diferenţele ar trebui să fie semnificative, deoarece noul proprietar al companiei Saab (NEVS) nu a avut permisiunea de a utiliza platforma Phoenix a General Motors, fostul proprietar al Saab, ceea ce a însemnat modificarea a 20% din componentele vehiculului. Cei de la NEVS au lucrat doi ani şi jumătate pentru a dezvolta o platformă proprie pentru 9-3 care să nu încalce proprietatea intelectuală a corporaţiei General Motors.
Noua întruchipare a lui Saab 9-3 va fi oferită pe piaţa din Suedia începând cu 10 decembrie. În ţara repectivă, modelul are un preţ de pornire de 279.000 de coroane, echivalentul a 31.510 euro. Pentru moment, nu există informaţii privind potenţiala comercializare a mărcii Saab în România, dar nu excludem această posibilitate, din moment ce există o reţea de dealeri care se ocupă de partea de service a mărcii suedeze.
Via Saab
Trebuia revizuita forma caroseriei,din lateral pare disproportionata si demodata. Partea frontala si spatele nu arata rau.