Rosu nebun: Civic Type R
Honda va lansa la Paris ceea ce toata lumea auto asteapta de mult. Este vorba de versiunea Type R a futuristului Civic.
Dupa ce a fost prezentata la Geneva si la Londra sub forma de concepte mai mult sau mai putin apropiate de forma finala, cea mai sportiva versiune a lui Civic, Type R, se pregateste sa se lanseze la Paris intr-o noua editie.
Din punct de vedere tehnic, noul Type R este foarte apropiat de versiunea pe care o inlocuieste, iar performantele sunt identice. Motorul i-VTEC de 2.0 litri, care castiga un cal putere, a fost regandit pentru a se profita la maximum de capacitatile sale. Puterea maxima (201 CP) este atinsa la 8000 rpm in locul celor 7400 de pana acum, pentru ca efectul “vtec” sa isi faca prezenta pentru mai mult timp. Type-R are nevoie de 6.6 secunde pentru 0-100 km/h (cea mai buna cifra din clasa sa, apropiindu-se periculos de valorile modelelor din clasa 240-250 de cai putere - 6.4 secunde pentru Astra OPC si 6.5 secunde pentru Golf R32).
Noua versiune a lui Civic se individualizeaza prin apendicele aerodinamice si prin calandrul inconfundabil. Sasiul a fost coborat cu 15 milimetri, amortizoarele specifice sunt si ele la datorie, directia este mult mai exacta iar jantele de 18 inch nu fac decat sa puna cireasa pe tort. Honda promite un comportament la rulare entuziasmant, in spiritul Racing. Scaunele acoperite cu Alcantara, manerul schimbatorului de viteze din titan si logo-urile de un rosu aprins reprezinta alte elemente care disting Type R de Civic-ul normal. Noul model va intra pe pietele europene in martie 2007.
Pe langa versiunea “light”, Type R va dispune si de o declinatie “GT”, care va fi mai bine echipata, va dispune de climatizare bi-zona, airbag-uri laterale si de un sistem Cruise Control.