Rombat a inaugurat o nouă fabrică de baterii auto dedicată producției de acumulatori microhibrid
Rombat, cel mai mare producător de acumulatori auto din România, a inaugurat o nouă capacitate de producție la Bistrița. Noua uzină este dedicată producției de acumulatori pentru automobilele dotate cu sistem Start-Stop.
Producătorul de acumulatori auto Rombat a inaugurat în weekendul care tocmai s-a încheiat o nouă unitate de producție la Bistrița. Rombat este cel mai mare producător de baterii auto din România, iar noua uzină îi va permite producătorului autohton să își crească capacitatea de producție cu 700.000 de baterii pe an, ajungând la un total de 3.3 milioane de unități produse anual. Rombat inaugurează astfel a treia capacitate de producție de pe platfoma industrială de la Bistrița și devine unul dintre liderii în fabricarea de acumulatori pentru automobilele dotate cu sistem Start-Stop și sistem de recuperare a energiei la frânare.
O FABRICĂ PENTRU VIITOR
Noua unitate de producție este un pariu pe care Rombat îl face bazându-se pe cifrele care spun că numărul de automobile dotate cu sistem Start-Stop va crește exponențial până în anul 2020. Dacă astăzi există undeva în jur de 5-6 milioane de automobile cu sistem Start-Stop în toată lumea, până în 2020 acest număr va ajunge la 40 de milioane. Și toate vor avea nevoie de baterii speciale care să rezistă numărului mărit de porniri și opriri și să aibă capacitatea de a prelua energia generată de sistemul de frânare.
Noua capacitate de producție Rombat de la Bistrița reprezintă o investiție de 83.4 milioane de lei, din care 32.8 milioane au provenit din finanțare guvernamentală nerambursabilă. Hala de producție are o suprafață totală de 5.000 metri pătrați și este împărțită în trei ateliere de producție: fabricare plăci, asamblare și formare baterii. Rombat a dotat noua uzină de la Bistrița cu cele mai moderne utilaje existente la nivelul anului 2012, valoarea utilajelor fiind de 15.4 milioane euro. Aceste echipamente asigură producția unor baterii de calitate, dar permit și controlarea emisiilor poluante ale noii uzine, emisiile la coș fiind de 100 de ori mai mici decât limita legală admisă. Noua unitate de producție Rombat a creat 108 noi locuri de muncă, alături de cel 600 existente deja.
"Investiția pe care o inaugurăm este un răspuns la cererile de azi și de mâine ale clienților noștri și în mod special ale clienților producători de automobile", a declarat Ioan Repede, director general al Rombat. La inaugurarea fabricii Rombat au fost prezenți primului ministru al României, Victor Ponta, și importante oficialități din județul Bistrița-Năsăud.
DACIA ȘI ROMBAT, O COLABORARE VECHE
La inaugurarea oficială de la Bistrița au fost prezenți și reprezentanți ai principalilor clienți. Grupul Dacia Renault Nissan a fost reprezentat de Constantin Stroe, cel care a ales Rombat ca unic furnizor pentru Dacia chiar înainte de revenirea Renault la Pitești.
"Reprezint cel mai mare beneficiar al Rombat – Dacia Renault – căruia îi livraţi 350.000 de baterii anual, numai pentru prim-montaj, fără piese de schimb. Rombat este singurul furnizor unic din panelul de aprovizionare de la Dacia, ceea ce înseamnă că această firmă a crescut extraordinar, se bucură de un prestigiu uriaş”, a precizat Constantin Stroe, vicepreşedinte al Automobile Dacia.
PUȚINĂ ISTORIE
Compania Rombat a fost înființată în 1980, sub numele Acumulatorul Bistrița.În 1991 a devenit Societatea Comercială Rombat S.A., o companie cu capital de stat. În 1994 avea să fie privatizată în sistem MEBO și a continuat să se dezvolte devenind unic furnizor pentru Dacia în 1996. În 2004 a început să livreze baterii auto în Rusia, iar din 2008 este furnizor autorizat pentru grupul uzina de la Târnava, Slovacia a grupului PSA. În 2011 a devenit furnizor oficial pentru Nissan Rusia, iar anul trecut, Rombat a fost achiziționată de către grupul sud-african Metair Investments Ltd. Produsele Rombat sunt validate ca echipare originală pentru mărcile Dacia, Peugeot-Citroen, Nissan și Renault.
Metair Investments a cumpărat Rombat pentru suma de 42.8 milioane de euro. Sud-Africanii au promis că nu se vor amesteca în managementul firmei bistrițene, preferând să meargă pe mâna lui Ioan Repede, directorul al cărui nume se identifică cu Rombat. Metair are la Bistrița un singur om, cel care se ocupă de partea financiară. Restul conducerii este din România. Metair deține 99.16% din Rombat Bistrița și este un investitor strategic, desfășurând activități în domeniul producției și distribuției de produse și servicii în industria auto.
La Bistrița nu se produc doar acumulatori auto, ci și baterii pentru alte tipuri de vehicule. Rombat furnizează baterii pentru locomotive, iahturi, utilaje grele și utilaje agricole. Peste 60% din producția de baterii de la Rombat merge la export către clienții din Rusia, Slovacia, Franța, Bulgaria, Germania, Spania, Italia sau Marea Britanie. De asemenea, Rombat deține și 50% din piața aftermarket de baterii auto din România.
Am cumparat un Logan nou-nout (fara start-stop) de la reprezentanta si dupa ce am facut 55 de kilometri (in 4 zile) bateria Rombat a decedat. Ledul verde ardea orbitor. Masina fiind in garantie am sunat la reprezentanta sa rezolv problema dar raspunsul a fost foarte simplu: "Bateria este consumabil, nu are garantie, pentru 200 de lei (parca) venim si va dam curent" Cumparati produse romanesti!