România și Germania au ceva în comun: statul oferă bonus la achiziția mașinilor electrice și hibride. La ei merge, la noi nu

Publicat vineri, 05.08.2016 15:09 de Bogdan Mirică

La numai o lună de la acordarea unor bonusuri pentru mașini electrice și hibride, germanii au dat năvală în showroom-urile care vând astfel de mașini.

Ministrul Mediului s-a lăudat anul acesta cu o nouă componentă a Programului Rabla. Se numește Rabla Plus și presupune prime de achiziție mai mari pentru cei care decis să își cumpere un hibrid sau un automobil electric. Mai exact, cei care aleg un hibrid primesc 5000 de lei bonus (echivalentul a 1100 de euro), iar cei care aleg o electrică au parte de un discount de 20.000 de lei (echivalentul a 4500 de euro). Fără a avea neapărat o mașină de casat. Un scenariu frumos, dar care se pune foarte greu în practică.

În Germania în schimb, scenariul este unul similar și oferă deja rezultate foarte bune. Programul nemților prevede un discount de 4000 de euro pentru mașinile electrice (deci suntem mai darnici ca ei) și unul de 3000 de euro pentru hibrizii care se alimentează la priză.

Lansată la 1 iulie, ”Rabla” nemților a atras deja 1791 de cumpărători în numai o lună. Dintre aceștia, 67% au optat pentru un vehicul electric, adică 1194 de oameni.

Cea mai populară alegere este, după cum era ușor de intuit, BMW, cu 584 de mașini și 32.4% din opțiuni. Urmează Renault cu 444 de mașini. Foarte departe, pe locul trei, se află Volkswagen, cu doar 154 de mașini electrice vândute. Nissan este abia pe poziția a patra cu 121 de exemplare.

Cel mai popular model BMW este i3 (cu 339 de unități), urmat de BMW 225xe (199 unități) și de 330e (43 de unități). Renault are însă un as în mânecă, pentru că Zoe este cel mai vândut model electric din Germania prin acest program, totalizând 424 de exemplare comercializate.

Programul de bonusuri pentru mașini electrice și hibride valorează 1.2 miliarde de euro și este cofinanțat de guvern și producătorii auto. Ținta lui este aceea de a vinde 400.000 de mașini verzi pe piața din Germania, cea mai mare din Europa. Data la care se va încheia este iunie 2019.

  • mda, sâmbătă, 06.08.2016 23:46

    Pai au oarece salarii,la ei un euro nu se cumpara cu greutatea lui in aur,mai mult sau mai putin guvernantii au trimis si ceva amenintari subtile la adresa motoarelor termice privind interzicerea lor...deci exista toate premisele pt asa ceva....la noi se schimba banii cica(banuiesca ca s-a renuntat definitiv la trecerea la euro),se prabusesc autostrazile si cu adevarat cui dracu ii pasa de mediu?guvernantilor!?...pe aia ii intereseaza salarii pensii de bastani etc...pe mine???sa dau 40k-60k pe omasina? Pt mine nu are nici un fel de justificare economica...daca 1 euro =1 leu ,poate ca da,dar nici atunci nu as fi sigur