România și Bulgaria, pe primele locuri în UE la numărul deceselor cauzate de accidente rutiere
Potrivit celor mai recente cifre publicate de Comisia Europeană, România și Bulgaria se regăsesc pe primele locuri din UE în ceea ce privește numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.
Până în 2030, Uniunea Europeană și-a stabilit ca numărul deceselor și a vătămărilor grave cauzate de accidentele rutiere să scadă cu 50%. Potrivit celor mai recente cifre, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 10% în 2023, la nivelul UE, comparativ cu anul 2019.
Dar această tendință nu se aplică în toate țările membre. Spre exemplu, numărul persoanelor care și-au pierdut viața în accidente rutiere a scăzut destul de puțin în Spania, Franța și Italia și a crescut în țări ca Irlanda, Olanda, Slovacia și Suedia.
La polul opus, Belgia, Cehia, Danemarca, Ungaria și Polonia sunt foarte aproape să atingă obiectivul de care pomeneam la începutul acestui articol.
În țara noastră, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 5%, în 2023, față de anul precedent și cu 17% comparativ cu 2019. Chiar și așa, România și Bulgaria rămân pe primele locuri în UE în ceea ce privește numărul deceselor cauzate de accidente rutiere.
Anul trecut, Bulgaria a raportat 82 de decese la un milion de locuitori, iar România 81 de decese la un milion de locuitori. Aproape dublu față de media din UE, de 46 de decese raportat la un milion de locuitori.
Potrivit aceluiași raport, cele mai sigure drumuri le regăsim în Suedia (22 decese/1 milion de locuitori) și Danemarca (27 decese/milion).
În 2023, circa 20.400 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, la nivelul UE. Din păcate nu sunt disponibile date detaliate pentru anul trecut, dar în 2022 peste jumătate (52%) dintre accidentele mortale au avut loc pe drumurile rurale, 38% în zonele urbane și 9% pe autostrăzi.
Tot din datele aferente anului 2022 aflăm că peste 2.000 de bicicliști și-au pierdut viața în accidente rutiere.
Bărbații au cauzat trei din patru decese rutiere (77%), iar persoanele cu vârsta de peste 65 de ani sunt expuse unui risc mai mare. Tinerii cu vârste cuprise între 18 și 24 de ani au reprezentat 12% din decesele cauzate de accidente rutiere.
via Economica
-
Matei, luni, 11.03.2024 11:39
Apar imediat mesajele cu "infrastructura, dom'le", nu dobitocul de la volan.
-
ds, luni, 11.03.2024 11:48
Când ai șoselele pline de gherțoi cu impresii de piloți de curse, când nu ai legi, dacă-l prinzi cu radarul cu 275 km/h și în loc să-i confiști mașina și să-l lași pieton 10 ani îi suspenzi carnetul doar 4 luni, când nu ai autostrăzi suficiente, când poliția e prea blândă, cînd străzile sunt pline de tigăi cu pretenții de mașini și rezultatele vor fi pe măsură.
-
Banditos, luni, 11.03.2024 11:57
Aseara, pe intuneric, am venit dintr-o mica iesire de WE. Absolut groaznic...panta in linie dreapta dar cu zone oarbe (cobora o serie de dealuri), coloana de aproape 1 km lungime cu viteze de 90-95km/h. Cu toate astea veneau unii din spate cu 120km/h si se infingeau apoi sa gaseasca un loc de retragere cand veneau altii din sens opus. Te obligau sa pui frana ca disperatu' pen'ca erau calare pe tine cand se retrageau. Apoi aia din spate alte frane sa nu te pupe'n fund. Cu masini tari sau niste harburi SH sau Loganuri, parca erau loviti de streche. Baga-mi-as "..." in gatii mamii lor de cretini. O natie de dobitoci vesnic grabiti si cu "afaceri" incapabili sa inteleaga ca soselele sunt ale tuturor si trebuie folosite cu aceelasi drepturi si...obligatii.
-
PMC, luni, 11.03.2024 12:33
Bine-nteles ca cel mai usor pentru mintile obtuze e sa dea vina pe "ghertoi" si sa-i faca pe toti necivilizati si neanderthali cu bmw. Daca insa privesti problema mai in profunzime, exista 2 mari vinovati pentru situatia asta: politia si infrastructura. Consider ca cel mai mare vinovat e politia. Noi avem legi f bune, dar politia romana sta la extorcat populatia cu amenzi. Ma refer si la politia nationala si la cea locala. De fapt politia locala a fost infiintata ca sa extorcheze populatia. Asta e menirea ei. Iar cea nationala sta la panda tot la amendat. Munca cea mai importanta e de preventie a accidentelor si educare a conducatorilor auto. Amenzile sunt bune, dar date cu cap si cu simt civic. Aceiasi "bizoni" vinovati de toate relele devin f civilizati in Olanda, de exemplu. De ce oare? Te civilizeaza procesul de trecere a granitei? Nu. Ci frica de autoritate si respectul pentru autoritatea rutiera. Cand stii ca esti amendat pe buna dreptate nu mai comentezi si nu-ti mai bati joc de politie.
-
Matei, luni, 11.03.2024 12:34
Hop și gherțoiul!
-
Banditos, luni, 11.03.2024 12:52
concluzia e...doua: "suntem" ghertoi pentru ca infrastructura "suntem" ghertoi pentru ca politia nu ne educa Romanul e un biped cazut din Luna care nu stie ce e ala comportament responsabil in trafic , el este un BOU care are nevoie, in permanenta, de bici. Abia dupa ce incalca legea va sti ce trebuie sa faca. Pana atunci e "tabula rasa" si se comporta ca atare pentru ca: infrastructura il provoaca sa fie ghertoi politita nu sta geana pe ghertoi G E N I A L
-
@haoarles, luni, 11.03.2024 13:28
Te luasem drept manipulator profesionist, dar acum... mie cl-ar cuci-ne am deaf-ace... "ne i-au medalia bulgarii!!!" :)))))) Culțule! Cei mai mulți morți sunt pietoni rurali pentru că toți mergeți în localitate cu viteza... coloanei. Pe urmă e simplu de imaginat că dacofilii nu folosesc frâna din lipsă de accelerație, și rulează prostește la viteze pe care caserolele alea nu le pot duce în siguranță. N-a trecut nici măcar o săptămână de când un polițian a intrat cu dacia în understeering. Kaput! Și pe același model, mulți dacofili sfârșesc în capul de pod tradițional. La ăștia se adaugă secerătorii de coceni, care cunosc secretele șoselelor, dar nu și limitele mașinilor în care sfârșesc.
-
Andrei, luni, 11.03.2024 13:46
Din fericire locuiesc în vest unde se conduce foarte civilizat și prudent. Dar și aici sunt zone unde sunt tot soiul de demenți și nesimțiți în trafic. Tupeiști care "se bagă" și se bazează că tu nu pe pui la mintea lor, le faci loc. Desigur, fix în zonele cu multi imigranți est-europeni. O coincidență :)) Localnicii au glume amare cu "șoferul albanez". Multi dintre "albanezi" sunt veniți de mai la nord puțin. In mod evident nu infrastructura e de vina - e foarte buna. Și nici politia, care în mod tradițional are o prezenta foarte discreta.
-
@pmc, luni, 11.03.2024 14:17
"Aceiasi "bizoni" vinovati de toate relele devin f civilizati in Olanda, de exemplu. De ce oare? Te civilizeaza procesul de trecere a granitei? Nu. Ci frica de autoritate si respectul pentru autoritatea rutiera." Da, așa fac țiganii când ajung în Olanda - la început sunt mielușei. Apoi învață cum să fenteze legile care nu sunt gândite pentru șmecherii români. Dacă ar rămâne mielușei nu ni s-ar mai fi dus vestea în toată Europa. Sau tu ai impresia că vesticii au alergie la români pentru ca sunt f. civilizați? :))) Profundule!
-
@ @haoarles, luni, 11.03.2024 15:32
Mașina jermană rulz! Dizăl, normal, mâncațaș, să moară mama.
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 11.03.2024 15:57
Accidente e pentru ca caserolele nu se dă din fața mașinii jermane. Stă bemveu după toate sărăciile??
-
@haoarles prostan, luni, 11.03.2024 16:08
subiectul e cauza accidentelor soldate cu deces, Dacia. Demarează în reluare și frânează tardiv, protecție zero.
-
Kap, luni, 11.03.2024 16:44
Iar s-a trezit să dea lecții ghiorlanul cu păreri de Vitan și cu tremurici la gheruța de vot. Doar dacă ai caserola cu pate să nu-ți plouă-n gât poți da vina pe dacii lente pentru accidente ignorând ipocrit gunoaiele premium cândva, conduse ca pe tarla. PS Mai subvirator decât un BMW cu anvelope sh nu cred că e nimeni, ”subhuman” de dezmembrări!
-
Banditos, luni, 11.03.2024 17:28
@Kap, sa fim drepti ...."shumahareala" e boala comuna tuturor terminatilor iresponsabili, indiferent de marca de masina pe care acestia o conduc.
-
@kap de gumă, luni, 11.03.2024 23:11
Pare că Dacia e a lu' mă-ta. Statistic, România e țara cu cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere, fiind și țara în care se vând cele mai multe rable Dacia noi, de ani și ani. Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!
-
Matei, luni, 11.03.2024 23:37
România e și țara în care ghiolbanii importă toate gunoaiele din Germania. "Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!"
-
George Simion, marţi, 12.03.2024 04:10
io cand ma bag o fac mai misto ca in filme, impresionez sigur. deci e win win. capurile de pod ca la noi e o idee proasta. as vrea sa aflu cate accidente sunt provocate de soferite.
-
Banditos, marţi, 12.03.2024 06:24
@ va pierdeti vremea cu trollacheul obsedat de dacia
-
Kap, marţi, 12.03.2024 10:15
Vânzări România 2023: 45.280 modele Dacia noi. Vânzări România 2023 second hand: 316.695 mașini importate. Revenind la cauza accidentelor, de vreme ce mașinile menționate mai sus nu sunt autonome, rezultă că vina o poartă piesa dintre volan și scaunul stânga față. Oare cum se manifestă dacă ajung în trafic specimene agresive și needucate, de tipul gherțoiului anonim din care citez acum (comentariu de la articolul de luna trecută, despre Corsa): ”îmi permit să merg degajat, să mă așez pe ce bandă vreau eu, să depășesc, să frânez pe unde ar cam trebui și, la nevoie, să mai fac glumițe canaliilor mici și dese”. "Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!"
-
@ghertoi de vitan, marţi, 12.03.2024 11:28
eu cred ca tu esti un om ok in sinea ta si aici doar trolezi ca sa te distrezi, nu e tehnic posibil ca un singur om sa aiba in el atata grobianism, incultura, marlanie, ura, prostie, lipsa de respect pentru cei din jur, parvenitism si egoism, toate in acelasi timp, n-are cum.
-
@kap de gumă, miercuri, 13.03.2024 22:01
Pare că Dacia e a lu' mă-ta. Statistic, România e țara cu cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere, fiind și țara în care se vând cele mai multe rable Dacia noi, de ani și ani. Când ești prost te agiți degeaba să mai ieși în evidență!
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Cand sa fim si noi primii la ceva, ne i-au medalia bulgarii!!! Nimic nu merge in tara asta!