România, pe ultimul loc în Europa la siguranță auto: 98 de decese la un milion de locuitori în 2017, dublu decât media Uniunii
România ocupă ultimul loc într-un clasament al siguranței auto pentru 2017 cu 98 de decese înregistrate la un milion de locuitori, dublu decât media înregistrată în Uniunea Europeană.
Comisia Europeană a publicat în această săptămână un amplu raport cu privire la siguranța drumurilor din cele 28 de state membre al Uniunii Europene, iar datele nu sunt deloc încurajatoare pentru România.
Potrivit statisticilor oficiale, în urma accidentelor rutiere, în România au încetat din viață 98 de persoane la un milion de locuitori pe parcursul anului 2017, în creștere de la cele 97 de decese la un milion de locuitori înregistrate în 2016.
Cu aceasta contra-performanță, țara noastră ocupă ultima poziție în Uniunea Europeană la siguranța drumurilor, fiind depășită inclusiv de Bulgaria, care a înregistrat un progres lent la 96 de decese. De altfel, România și Bulgaria sunt singurele state în care s-au înregistrat peste 80 de decese la un milion de locuitori, în timp ce media europeană s-a oprit la pragul de 49, în scădere cu 2% comparativ cu 2016.
Pe primele poziții s-au plasat Suedia (25), Marea Britanie (27), Olanda (31) și Danemarca (32), în timp ce Estonia și Slovenia au înregistrat cele mai mari scăderi ale numărului de victime, de 32% și, respectiv, 20%.
În total, 25.300 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere pe teritoriul Uniunii Europene în 2017, în scădere cu 300 de persoane comparativ cu 2016, în timp ce alte 135.000 de persoane au fost rănite grav. La nivelul Uniunii, 55% dintre decese au fost înregistrate pe drumuri rurale, alte 37% în zone urbane și numai 8% pe autostrăzi.
Comisia Europeană susține că va prezenta în această primăvară o serie de propuneri pentru perioada 2020-2030 care vizează reducerea numărului de accidente fatale. Printre măsuri figurează adoptarea unor sisteme de siguranță pentru evitarea accidentelor, implementarea unor măsuri pentru uniformizarea infrastructurii rutiere la nivelul UE, dar și adoptarea unor tehnologii autonome.
Lipsa infrastructurii , numarul mare de cazane care circula pe strazi , modul cum se obtine ITP-ul , usurinta cu,care tot retardatul devine sofer sunt consecintele acestei realitati .