România, locul 2 în topul țărilor în care se vând mașini second-hand cu kilometraj fals

Publicat miercuri, 06.04.2022 15:16 de Alexandru Monenciu, Foto: Depositphotos.com

Potrivit unui studiu, România ocupă locul secund în topul țărilor cu cele mai multe mașini cu odometri false. Cu alte cuvinte, 1 din 5 mașini second hand au kilometrajele date înapoi.

Vânzarea unei mașini second hand, care are mai mulți kilometri decât arată bordul, este o practică foarte des întâlnită. Una care provoacă pagube economice de peste 9 miliarde de euro pe an, numai în Europa.

Potrivit unui studiu realizat de carVertical, bazat pe aproape 900.000 de verificări ale istoricului mașinii din anul 2021, datul odometrului înapoi este o practică cel mai frecvent întâlnită în Europa Centrală și de Est.

Letonia conduce topul țărilor cu cele mai multe mașini cu odometre false. Peste 24% dintre mașinile second hand verificate, în această țară, prin această platformă, aveau mai mulți kilometri în realitate.

Deloc surprinzător, România ocupă locul secund cu 19.83%. Potrivit studiului, la noi în țară, 1 din 5 mașini (verificate prin această platformă) au odometrul fals.

Podiumul este completat de Estonia cu 18.95%. Urmează apoi Lituania, Rusia și Ucraina.

La celălalt capăt al topului regăsim țări precum Slovenia, Slovacia, Serbia, Finlanda și Belgia.

"Principalele surse de mașini second hand pentru piețele est-europene sunt Germania, Franța, Belgia, Olanda și Italia. Tranzacțiile transfrontaliere cu mașini sunt cele mai riscante, deoarece aici citirile de kilometraj sunt adesea modificate. Derularea kilometrajului mașinii este o așa-numită crimă invizibilă," susține Matas Buzelis, directorul de comunicații carVertical.

via carVertical

  • Moldovean, miercuri, 06.04.2022 16:34

    20% din mașinile SH cu km dați înapoi mi se pare totuși departe de realitate, mai ales că CarVertical nu are acces la absolut toate datele. Îndrăznesc să cred că procentajul real se apropie de cel puțin 50%. Bine, unele nu au km dați înapoi, dar au preț atractiv pentru că au fost lovite. Iar altele au fost și lovite și au și km dați înapoi.

  • @Moldovean, miercuri, 06.04.2022 17:16

    Foarte corect. 20% si mie mi se pare putin. Cred ca la germani acele 10 procente sunt cele vandute romanilor...

  • Mihai, miercuri, 06.04.2022 20:33

    Au gasit vesticii fraierii, e bine. Sunt sigur ca ei le schimba pentru dieseluri si mai vechi... https://www.economica.net/miscari-de-preturi-la-carburanti-benzina-se-tot-ieftineste-motorina-nu-diferenta-mare-intre-preturi_574008.html

  • Seriff, joi, 07.04.2022 08:50

    @mihai, stai linistit ca si acolo merg vechituri, sunt o gramada de golfuri 3 si 4 pe strazi, de passat nu mai zic, tare spalat pe creier mai esti daca ai impresia ca doar aici se gasesc masini vechi, iesi si tu din satul ala natal unde ma mir ca ti-au bagat astia net, du-te pana in Munchen si daca tu vezi doar electrice si plug in pe strazi, nici un diesel si nici o masina mai veche de 2 ani eu maine duc diesel-ul la remat si iti dau tie voucher-ul sa iti iei electrica, fiindca oricum nu ai ca esti prea sarac sa ai masina oricum.

  • @Seriff, vineri, 08.04.2022 08:00

    Discutam de directia in care se indreapta Germania si Romania??? Pai atunci clar Germania merge pe electrificare si Romania pe curatarea tarilor vestice de jafuri. Poate nu ai priceput: Romania importa jafurile vesticilor. Ei nu cumpara sh din Romania, ei cumpara Dacii noi Made in Romania! Este o mare diferenta! Si nu a zis nimeni ca in Munchen, Olanda sau Norvegia sunt numai electrice pe strazi. Nu toti au possibilitati. La fel si in Romania: tu esti un exemplu clar. Dar in Romania sunt si unii care se descurca cu electrice de cativa ani. Tu nu, ca nu poti.