România, codașa Europei la recall-urile mașinilor din Grupul Volkswagen implicate în Dieselgate: doar 37% dintre unitățile afectate au fost remediate
Doar 37% dintre mașinile Grupului Volkswagen înmatriculate în România care au fost implicate în scandalul Dieselgate au fost remediate de constructorul german. Țara noastră ocupă ultimul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.
Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) a publicat recent o amplă analiză cu privire la modul în care Grupul Volkswagen se ocupă de remedierea mașinilor care au fost implicate în scandalul Dieselgate.
Datele centralizate de T&E pe baza informațiilor publicate de fiecare stat membru al Uniunii Europene arată că Grupul Volkswagen a remediat 83% dintre mașinile afectate în Europa de Vest, în timp ce în Europa Centrală și de Est procentul este de numai 55%.
Interesant este că România este țara europeană cu cel mai mic procentaj de remediere a problemelor, de numai 37%, fiind urmată de Polonia (45%) și Croația (46%), în timp ce toate celelalte state au un procentaj de remediere de cel puțin 50%.
Deloc surprinzător, Germania este țara în care Grupul Volkswagen a remediat cele mai multe mașini: 99% dintre unitățile echipate cu motorul EA189 și 70% dintre unitățile echipate cu alte motoare Volkswagen.
Finlanda este singurul alt stat european care a depășit pragul de 90%, în timp ce Austria, Danemarca, Portugalia, Luxemburg și Spania au procente de peste 80%.
Grupul Volkswagen nu a fost însă singurul constructor implicat în scandalul Dieselgate. Astfel, Alianța Fiat-Chrysler a remediat deja 83% dintre mașini, printre care și 85% dintre unitățile Fiat 500X, în timp ce Mercedes-Benz a atins un procent de 74% pentru Clasa A, Clasa B, CLA și GLA.
De asemenea, 70% dintre unitățile Opel Insigna au fost remediate, la fel ca 88% dintre unitățile Renault Kadjar și Captur. În schimb, cel mai mic procent este trecut în dreptul modelelor Opel Cascada și Zafira, de numai 12%.
În total, T&E afirmă că producătorii sunt nevoiți să remedieze motoarele a 43 de milioane de mașini din Europa, dintre care doar 10 milioane de unități au fost retrase de pe piață.
Cu noua versiune de soft, puterea e mai mica si consumul mai mare. Nu e de mirare, si cunosc persoane care s-au dus apoi la ateliere specializate sau la baieti priceputi, sa le instaleze la loc versiunea veche a softului.