Revoluţie electrică? Opel Ampera-e, primul model electric al mărcii, va fi accesibil ca preţ şi printre cele mai bune la autonomie

Publicat joi, 11.02.2016 11:27 de Daniel Popescu

Opel Ampera-e, primul model electric al mărcii germane, va apărea în 2017 şi promite o revoluţionare a industriei printr-un preţ accesibil şi una dintre cele mai mari autonomii din segment.

Opel a furnizat în această săptămână primele informaţii despre primul său model electric, pe care îl va lansa undeva în cursul anului 2017.

Botezat Opel Ampera-e, modelul are 5 uşi şi 5 locuri şi este practic versiunea europeană a lui Chevrolet Bolt, care a fost prezentat în luna ianuarie la CES 2016 şi la Salonul Auto de la Detroit.

Constructorul german susţine că va revoluţiona industria datorită faptului că Opel Ampera-e va avea un preţ accesibil şi va oferi una dintre cele mai mari autonomii electrice din gamă. "Noul Apera-e va deschide calea către mobilitate electrică prin spargerea barierelor preţurilor mari şi a autonomiei reduse", este promisiunea făcută de Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Grupului Opel.

Cu excepţia faptului că bateria va fi amplasată sub podea, Opel nu a furnizat niciun fel de informaţii tehnice, însă ne aşteptăm să preia practic cele mai multe specificaţii ale omologului său de la Chevrolet.

Acesta din urmă este echipat cu un motor electric care dezvoltă echivalentul a 200 de cai putere şi are un cuplu de 350 Nm. Bateria are 288 de celule, cu cinci secţiuni şi 10 modele, iar autonomia ajunge la 320 de kilometri. Folosind o priză normală, energia necesară pentru a parcurge 80 de kilometri este acumulată în două ore, iar pentru o priză cu încărcare rapidă, energia necesară unei autonomii de 144 de kilometri se acumulează în doar 30 de minute. Prin prisma puterii pe care o oferă, Bolt ajunge la 100 km/h în numai 7 secunde.

Opel a anunţat totuşi că Ampera-e va beneficia de pachetul de asistenţă OnStar şi de alte tehnologii pentru integrarea smartphone-ului.

Via Opel

  • vianu, joi, 11.02.2016 11:41

    pentru o masinuta de oras si mici escapade in afara ar arata si ar avea o autonomie ideala

  • Andy, joi, 11.02.2016 11:42

    Un mare LIKE ca GM aduce Bolt-ul si in Europa sub forma Ampera-e. Poate se mai gandesc si aduc si noul Volt ca Ampera :-)

  • Marian, joi, 11.02.2016 11:58

    Cred ca asta va fi urmatoarea mea masina, undeva peste 5 ani :D

  • Alex, joi, 11.02.2016 12:20

    @Marian. Te vei razgandi, in 5 ani vom avea masini electrice cu peste 700 km autonomie.

  • Andy, joi, 11.02.2016 12:34

    @Alex Nu au cum sa dubleze autonomia in doar 5 ani in cazul marcilor de volum, mai ales ca pretul petrolului tot scade si cererea de electrice si hibride sufera deja. Nici din punct de vedere al bateriilor nu vor exista revolutii in doar 5 ani. Ceea ce zici tu e valabil peste 10 ani.

  • Ionel, joi, 11.02.2016 13:47

    Sunt pentru masini electrice. Trebuie sa ne dezvoltam responsabil si sa respectam planeta pe care traim. Ar fi totusi interesant de vazut testul unei masini electrice in conditii de iarna: cat de mult scade capacitatea bateriei, trebuie sa dai drumul la caldura, etc.

  • adi, joi, 11.02.2016 15:30

    Si totusi, PRETUL? Articolul, si mai ales titlul vorbesc despre PRET, dar exact acesta lipseste! Jurnalism de 2 bani.

  • Alex, joi, 11.02.2016 15:37

    @Andy am ajuns in faza de boom tehnologic in ceea ce priveste bateriile cat si sistemul de incarcare. Gandeste-te in ce punct eram in urma cu 5 ani. Ce autonomie aveam in anul 2010? Cate masini full electric existau in 2010? Hibride? 2020 ne va prinde cu o autonomie de cel putin 700 km pentru 80% dintre auto. Astept momentul!

  • NicuT, joi, 11.02.2016 15:45

    Nu-i chiar asa accesibila la aproximativ 33000 euro (~27000 euro daca includ ecobonusul). In schimb e o masina de segment C, cam de aceleasi dimensiuni cu Ford Focus, Citroen C4, VW Golf. Imi place ca nu au schimbat designul de la Chevrolet Bolt, ci doar au pus sigla Opel. Prima generatie Opel Ampera a fost mult prea diferita de originalul Chevrolet Volt.

  • daniel.popescu, joi, 11.02.2016 16:38

    @adi: Opel nu a anuntat pretul, doar a spus ca modelul va fi accesibil.

  • Andy, joi, 11.02.2016 17:13

    @NicuT & daniel.popescu Taxele din SUA difera fata de cele din UE. Dupa cum Mircea Mester afirma in cazul Model 3 de la Tesla in articolul de azi, 35000 $ inseamna 35-40000 euro cu taxele europene. Bolt-ul costa 37.000 $ deci probabil ca Ampera-e va avea un pret in jurul a 40.000 de euro. De abia de aici vor incepe scaderile ECO specifice fiecarei tari... Deci, da...nu e accesibila, cel putin nu in Europa :-)

  • MVA, joi, 11.02.2016 18:39

    Va fi, va drege... vom vedea ce exista pe piata la momentul lansarii si la concurenta si atunci vom putea spune daca-i cea mai cea... sau nu. Pana atunci, mult bla-bla de marketing. ** Imi aduce aminte de aceeasi gargara GM cu "volt masina electrica revolutionara"

  • vianu, joi, 11.02.2016 19:06

    @MVA pentru nivelul anului 2017 caracteristicile sunt/vor fi rezonabile. Nu vad nimic iesit din comun fata de ce arunca in piata zvonurilor alti constructori. Cred ca abordarea prea "optimista" a lui Volt le-a fost ca un dus rece. "minciuna are picioare scurte" le-o fi zis un roman care lucreaza la GM :)

  • Kirotractor, joi, 11.02.2016 19:10

    N-arata rau pentru un monovolum, chiar daca pare o Astra umflata cu pompa - sau tocmai d-aia are o linie "digerabila". In rest, @Andy zice bine despre pretzul care-i in scadere la modul relativ, dar nu tocmai mic cu toate subventiile - mai ales la noi, unde oricum retzeaua prizelor speciale e inca rarefiata. Si eu inclin deci sa cred ca abia peste 5-6 ani merita cumparata o masina 100% electrica - cind nu doar capacitatea bateriilor / autonomia, ci si durata lor de viatza va creste semnificativ. Fiindca nu trebuie uitat ca bateriile, care inseamna jumate din pretzul e-masinilor, mai trebuie si schimbate / reciclate.

  • MVA, joi, 11.02.2016 20:49

    Ba se anunta multe lucruri in 2017, doar ca nu esti tu bine informat. Vorbim aici de noua generatie de Renault Zoe, Nissan Leaf, fiecare cu peste 400 - 500 km autonomie in ciclu NEDC sau BMW i3 imbunatatit. Si eu cred ca Alex are dreptate. Tehnologia progreseaza exponential. Un exemplu din ce afirma seful BMW: “Battery cell technology continues to evolve. The range will be increased in 2016. A further technological improvement is to be expected in three or four years: Then you’ll be able to go twice as far on a single charge without any further increase in the weight of the battery." "According to Les Echos, the new versions of both models will be ready in 2017 with double the range of today’s Renault-Nissan electric cars. In the case of the next-gen ZOE, Beatrice Foucher, Director of Renault’s electric program, stated that the aim is 300 km (186 miles) of real-world range (and 400 km stated on NEDC)." sursa:evmeerkat.com Sau ca sa citez un articol Automarket: "Nissan Leaf, cea mai vândută maşină electrică din lume, se pregăteşte de o nouă generaţie în 2017. Iar modelul japonez anunţă o autonomie radical schimbată: de la 250 la peste 500 de kilometri."

  • Captur, joi, 11.02.2016 22:55

    Ampera-e(bolt),are autonomie frumusica si arata bine. Poate vad si cei de la nissan si schimba design-ul hidos al lui Leaf.

  • Gabi, vineri, 12.02.2016 10:12

    Ok si totusi, problema principala a acestei masini e ca e de oras, si in oras de obicei stai la bloc, si cum naiba o incarci?

  • AndreiRN, vineri, 12.02.2016 22:30

    O incarci la Mc Donalds ca e gratis curentul. La bloc numai in Romania nu sa inventat curentul.

  • frumos?!, miercuri, 17.02.2016 07:41

    Care?! Bidonul asta umflat cu pompa, numit ampera-e ?!