Reuters: Fiat investeşte 770 milioane de dolari în Polonia
Cei de la Reuters spun că Fiat va investi 770 de milioane de dolari în fabricile sale din Polonia în vederea modernizării acestora pentru producţia succesorului lui Grande Punto.
Fiat Chrysler Automobiles va investi 773 milioane de dolari la fabricile sale din Polonia, anunţă Reuters citând surse din guvernul ţării respective. Investiţiile vor veni la fabricile Fiat din Tychy şi Bierun, localizate în sudul Poloniei, unde vor produce succesorul lui Grande Punto, despre care ştim doar că se va numi Fiat 500 Plus. Decizia ar crea 420 de noi locuri de muncă şi le va garanta pe cele 3.000 de posturi existente. Investiţia nu a fost confirmată încă de reprezentanţii FCA, care au preferat să se distanţeze de orice zvon şi să spună că aceste informaţii sunt doar presupuneri, un anunţ oficial privind investiţiile individuale urmând să fie făcut ”la momentul potrivit”.
Urmaşul modelului Fiat Punto se va numi 500 Plus şi va fabricat în Polonia
Sursa citată de cei de la Reuters privind această investiţie anunţă că 96% din producţia celor două fabrici ar fi destinată exportului, procent apropriat de cel al fabricii Dacia din Mioveni. Spre deosebire de Uzina de Vehicule Dacia, fabricile din Polonia controlate de Fiat ar urma să exporte produse şi în Statele Unite ale Americii, unde au în gamă doar modelul 500, în variantele hatchback, cabrio şi Abarth. Creşterea producţiei este un pas necesar, dar riscant pentru cei de la FCA, concernul ţintind reducerea pierderilor, evitarea supracapacităţii şi creşterea vânzărilor la nivel global, în contextul în care unele fabrici din portofoliu nu au un grad de ocupare suficient de ridicat încât să fie profitabile, dar situaţia ar trebui să se schimbe în următorii ani datorită modificărilor de organigramă pregătite de Sergio Marchionne.
Fiat pregăteşte revenirea modelelor Bravo şi Punto, dar până atunci lansează 500X
Zvonurile privind investiţia viitoare a celor de la Fiat în Polonia vin la două săptămâni după ce grupul italo-american şi-a prezentat planurile de viitor. Acestea vizează împărţirea gamei Fiat în două, pentru a se adresa unui public diferit, cu aşteptări diferite şi cu posibilităţi financiare diferite. Aşadar, va exista o linie centrată pe Panda şi o linie bazată pe 500. Prima gamă va fi destinată pragmaticilor, în timp ce derivatele lui 500 vor fi modele aspiraţionale, cu un „design emoţional”.
Via Reuters
sa nu uitati sa`l si scumpiti, ca nah, recall`urile sunt costisitoare... sau puteti s`o bagati pe aia mai credibila - sa alieniem preturile cu cei de la vw.