Gama 500 a celor de la Fiat se va extinde mult în viitorul apropiat: "Vrem să construim versiuni care să atragă şi bărbaţii"
Dupp 500 şi 500L, linia de modele a mărcii Fiat se va extinfe cu crossover-ul 500X şi cu alte variante de caroserie care au rolul de a atrage mai mulţi bărbaţi spre marca italiană.
Dacă restul modelelor care poartă sigla Fiat se află deocamdată în stagnare, Bravo, Punto şi Croma trăgând de vechile generaţii şi aşteptându-şi moştenitori, gama 500 va continua să se extindă în diferite tipuri de caroserie. Fiat îşi doreşte astfel să profite de imaginea excelentă pe care modelul de bază o are pe piaţă pentru a se apropia de cât mai multe categorii de clienţi.
"Vrem să prezentăm o familie de modele care se poate adresa oricărei persoane, indiferent de vârstă. De la tânăra de 20 de ani la familia care duce o viaţă activă şi are mulţi copii", spune Lorenzo Ramaciotti, designerul-şef al italienilor, citat de publicaţia britanică Autocar. Conform omului care semnează liniile modelelor mărcii italiene, principala provocare este de a dezvolta şi modele care să se adreseze bărbaţilor: "Este foarte clar că, în acest moment, gama 500 se adresează mai ales femeilor, în timp ce linia de performanţă Abarth are ca ţintă bărbaţii. Dar în viitor credem că putem schimba acest lucru", spune Ramaciotti.
În acest moment, linia de modele Fiat 500 conţine două versiuni de caroserie: hatchback-ul clasic, lansat în 2007 cu rezultate remarcabile pe piaţă, şi versiunea de familie 500L, care beneficiaază de o variantă cross, 500L Trekking (foto), şi de una cu şapte locuri, denumită 500L Living. În viitorul apropiat, Fiat va lansa 500X, un crossover de segment mic care va lupta cu Renault Captur, Opel Mokka şi Nissan Juke, iar versiunea de bază a lui 500 va primi un facelift: "De fiecare dată când îi întrebăm pe clienţi, aceştia ne spun că designul şi forma lui Fiat 500 trebuie să rămână identice, dar că trebuie să schimbăm interiorul şi tehnologia", anunţă designerul italian.
TRANSFORMAREA LUI PUNTO
Acelaşi Ramaciotti a oferit o serie de informaţii interesante legate de noua generaţie Punto, care ar putea să-şi schimbe radical profilul odată cu lansarea noii generaţii. Astfel, Fiat va urma exemplul liniei 500 şi va extinde gama Panda, Punto urmând să facă parte din aceasta: "În acest moment, singura logică pentru care avem Punto este cota de piaţă în segment. Să produci o maşino complet nouă fără a fi sigur din ce îţi poţi scoate banii investiţi e o decizie foarte grea", afirmă designerul italian. Nu este foarte clar modul în care Fiat va încorpora Punto în gama Panda, însă modificarea urmează să fie publică în cursul următorilor doi ani.
via Autocar
"Vrem să construim versiuni care să atragă şi bărbaţii"....versiunile alea se numesc automobile. Am fost rau in mod gratuit :) mie 500-ele imi place. Nu-mi place extinderea gamei si struto-camilelor nascute din 500. ”Mini este un brand, 500 nu este. Fiat este brandul, aşa că 500 nu trebuie să îşi asume această funcţie (de extindere excesiva a gamei).” Gianluca, Brand Manager Fiat "Fiat 500 are puterea de a fermeca şi avem încredere în faptul că putem păstra aceeaşi obrăznicie, drăgălăşenie şi formă în foarte multe forme". Lorenzo Ramaciotti, Designer-şef Fiat tipic latin: fiecare vorbeste cum il taie capul.