REPORTAJ GENEVA LIVE: Standul Nissan subliniază reinventarea modelului Note
Nissan a dovedit în ultima vreme că poate să atace diferit piața europeană și să aibă succes. A renunțat la categorisirea clară a segmentelor și a îndrăznit prin modele precum Qashqai şi Juke. Acum este rândul reinventatului Note să dovedească ce poate.
Nissan are o gamă atipică pentru un producător de automobile prezent pe piața europeană. Mizează mult pe modele crossover și SUV, dar și pe un design îndrăzneț. Și această strategie i-a asigurat un succes interesant pe bătrânul continent. Iar după Salonul de la Geneva, Nissan devine poate unicul constructor care oferă nu mai puțin de trei modele în segmentul B: Micra, Juke și noul Note. Ce-i drept fiecare este poziționat altfel, Micra este targetată către cei care vor un vehicul simplu, economic și ieftin de întreținut cu care să se deplaseze din punctul A în punctul B, în timp ce Juke își bazează succesul pe design și caracterul aparte. Noul Note vine acum cu misiunea de a atrage clienții de segment B care poate ar fi optat pentru un Ford Fiesta sau un Volkswagen Polo. Iar Nissan vrea să îi atragă printr-un pachet de dotări ce nu se mai regăsește pe un automobil din acest segment.
Nissan Note
Note se află la a doua generație. Dacă până acum s-a vrut un minimonovolum mic care poate ar fi atras ceva clienți în vestul Europei, generația a doua vine cu un look mai fresh și o atitudine nouă. Nissan Note se reinventează şi subliniază capacitatea de schimbare şi noua direcţie pe care o poate lua un model din această clasă. Mai important, Nissan aduce elemnte de securitate și dotări ce se regăseau pe modele din clasele superioare. De exemplu, noul Note va avea ceea ce Nissan numește Safety Shield, un pachet complet de sisteme pentru securitate, ce include inclusiv Around View Monitor, o dotare specifică modelelor Nissan ce folosește patru camere pentru a simula vederea de sus a automobilului.
15 modele în următorii trei ani
Aceasta este promisiunea Nissan făcută la Salonul Auto de la Geneva. Asaltul continuă prin lansarea a nu mai puțin de 15 modele noi în următorii trei ani. Noul Note, Nissan Leaf și modelele Nismo, divizia de performanță Nissan conduc acest asalt european.
Standul Nissan la Salonul Auto de la Geneva 2013
Nissan și-a păstrat locul clasic în cadrul Salonului de la Geneva și a reușit în acest an să creeze unul dintre cele mai prietenoase standuri de la această ediție a salonului. Decorat în tonuri de alb, standul a avut ca punct central noul model Note și conceptul Resonance. Modelele diviziei Nismo au fost găzduite într-o secțiune separată a standului unde pasionații de modele perfomante au putut admira GT-R-ul în versiune 2013, Juke și 370Z Nismo.
Nissan Leaf
Este propunerea Nissan pentru segmentul automobilelor cu propulsie electrică. Oferă aproape 200 km de autonomie cu un "plin" de curent și este unul dintre cele mai importante modele propuse de Nissan pe piața europeană. Nissan s-a lăudat la geneva cu faptul că Leaf a devenit în 2012 cel mai bine vândut model electric din lume.
Nissan Resonance Concept
Resonance nu este un concept nou. A fost desenat de divizia nord-americană a grupului Nissan și prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Detroit din acest an. Pe scurt, acest concept previzionează linia de design ce va fi folosite de viitoare modele crossover Nissan. La capitolul propulsie, Nissan Resonance folosește un sistem hibrid format dintr-un motor pe benzină de 2.5 litri asociat cu un motor electric și o cutie de viteză CVT. Resonance prefigureză liniile ce vor fi folosite de viitorul model Murano.
Nissan Juke Nismo
Juke Nismo este proaspăt venit în Europa și este modelul care anunță atacul modelelor Nissan preparat de divizia Nismo. Automarket a testat deja acest model în cadrul lansării internaționale și puteți citi impresiile noastre AICI.
Nissan 370Z Nismo
După lansarea pe piața europeană a modelului Juke Nismo, al doilea automobil Nissan ce va purta emblema diviziei sport este coupe-ul 370Z. Puterea motorul a fost mărită de la 330 CP la 345 CP, iar accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 5/2 secunde. Suspenisia este mai fermă decât cea folosită de modelul normal 370Z, iar fiecare exemplar va purta un număr de serie. Vânzările debutează în luna iunie pentru piața europeană.
Nissan Juke n-tec
Juke n-tec este o versiune ceva mai bine dotată a deja foarte cunoscutului crossover. Are un look mai sportiv dat de jante speciale de aliaj de 18 inch și anvelope 225/45 R18, iar la capitolul dotări oferă sistemul de navigație Connect ce folosește informații Google și un touchscreen de 5.8 inch. Această echipare specială este disponibilă pentru întreaga gamă de motorizări, dar va fi disponibilă doar pe anumite piețe.
Nissan GT-R model 2013
Cel mai puternic model Nissan primește un mic upgrade pentru anul 2013. Automobilul propulsat de un V6 de 3.8 litri de 550 CP are acum o suspensie revizuită și alte câteva îmbunătățiri ce îi permit să atingă prima sută de km/oră în 2.7 secunde. Odată cu venirea diviziei Nismo în Europa, Nissan a anunțat că are în plan producția unui model GT-R Nismo, ce la mai extrem GT-R produs până acum.